נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך להרחיק חולדות

חולדה עומדת

עכברים וחולדות בבית הפרטי הינן תופעה נפוצה ומאוד לא נעימה. לרוב, מדובר בעכברים שהם קטנים יותר, בעלי זנב קצר ואוזניים עגולות וקטנות. לעומת זאת, החלודות גדולות פי שתיים, בעלות זנב ארוך ושמנמן וכמו כן אוזניהן ארוכות ושפיציות. חולדות הינן מעט יותר קשות לתפיסה בגלל גודלן ולכן הן גם יוצרות לעיתים נזק גדול יותר. מפגש עם חולדה בבית הינו אירוע לא נעים כלל שיוצר הרבה מאוד רתיעה אצל רבים מאיתו.

 

קצת על החולדה

החולדה הינה חיה חכמה מאוד. היא נחשבת למכרסם מפותח מאוד: יש לה חושים מפותחים, היא יודעת לטפס לגובה ואף לצלול לתוך מים וכמו כן, קשה מאוד להערים עליה. מה שיוצר קושי רב יותר לתפוס אותה ביחס לעכברים. איך נדע שיש לנו חולדה בבית ?

  • עקוב אחר הגלילים שלהן: גלילי החולדות דומים בצורתן לגרגרי אורז וגדולים מהן פי כמה. גלילי עכבר לדוגמה קטנים בהרבה. דרך טובה לדעת אם החולדה עדיין נמצאת באיזור ביתכם היא לנקות את הצואה שהשאירה ולחזור לאחר כמה ימים לראות אם באותו מקום ישנם גללים חדשים, מכיוון שהחולדה לרוב חוזרת לעשות את צריכה באותו המקום וחוזר חלילה.
  • הכירו את צורתן: כפי שתואר, לחולדה צורה מאוד מסוימת. יש לשים לב לאוזניה המחודדות ובעיקר לגודלה הנוכח מאוד. מומלץ לחפש תמונה באינטרנט של חולדה ולנסות להשוות, כך תדעו שיש בבתיכם חולדה.
  • מכרסמות הכל: החולדות מכרסמות כמעט הכול וזאת בכדי לחדד את השיניים שלהן. הן יכולות לכרסם חוטי חשמל, דברי עץ, פלסטיק ועוד. כמו כן גם כרסומים קלים במזון כמו פירות, ירוק וכדומה. במידה ופגשתם כרסומים כאלו במטבח ביתכם, ככול הנראה יש לכם דיירת נוספת בבית.

 

איך לוכדים חולדה?

להלן שלוש דרכים ללכידת החולדים והוצאתם משטח ביתכם:

  • מלכודת כלוב: יש לשים פיתיון בכלוב וברגע שהחולדה תמשוך אותו, הוא יסגר והיא תנעל בפנים. בדרך זו, אנחנו מונעים את הריגת החולדה וכעת יכולים לשחרר אותה במקום רחוק.
  • מלכודת קפיץ: מלכודת זו תגרום באופן וודאי למותה של החולדה. החולדה תמשך לפיתיון שליד הקפיץ וברגע שהיא תתפוס אותו יסגר עליה קפיץ שיגרום למותה.
  • רעל: הדברה על ידי רעל מתרחשת רק על ידי מדביר מוסמך! שימוש ברעל הוא מסוכן ויש להכיר את המלאכה ולקבל הכשרה מדוקדקת בנושא. מאוד לא מומלץ להתעסק עם רעלנים בלי להיות מומחה ומנוסה.

 

פעולות מניעה

בכדי למנוע הגעת חולדות לבתיכם, הקפידו לסגור את המזון שלכם ולא להשאירו פתוח. הקפידו לטפל במקורות המים שלכם ובגינה שלכם. ישנה חשיבות רבה לאיטום פתחים, חולדות מקננות בצינורות, מחילות וביובים. לכן, הקפידו לאטום את כל החורים אשר עלולים להוות דרך גישה לחולדות להיכנס. ובכל מקרה תמיד מומלץ להתייעץ עם מדביר מומחה. www.hadbarott.co.il.

חולדה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע