נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך מחליטים איזו משכנתא לקחת?

בית קטן מעץ על דשא

משכנתא טומנת בחובה כל כך הרבה מסלולים, ומילים גדולות כמו ריבית ופירעון מוקדם, איך מחליטים מה המסלול הנכון ואיפה לקחת?

עולם המשכנתאות הוא עולם עצום כך בתוכו המטרה שלכם צריכה להיות לבחור את המשכנתא שהכי תשתלם לכם, ושבאמת תוכלו לעמוד בה. על מנת לבחור את המשכנתא הנכונה ישנם כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם טרם ניגשים לבחירה, רמז: התייעצו עם איש מקצוע.

 

מעריכים כושר החזר

אחד החלקים הכי גדולים במשכנתא, או יותר נכון זה שהכי נוגע אליכם, הוא הסכום החודשי אותו תחזירו בכל חודש לבנק עד לסיום תקופת ההחזר של ההלוואה. סביר להניח שכרגע אתם עוד צעירים ומשתכרים אפילו בשכר יחסית נמוך ביחס למה שתוכלו להרוויח עם שנות ותק וניסיון ועל כן, כדאי להעריך מה יהיה כושר ההחזר שלכם למשך שנים קדימה כדי להבין האם ההצעה שתקבלו בכלל ריאלית בפריסה לתשלומים, או שאפילו תוכלו להחזיר יותר בכל חודש.

  1. כמות ילדים מתוכננת והוצאות
  2. שכר חודשי משוער עבור שני בני הזוג
  3. הוצאות נוספות המתוכננות מתוך השכר
  4. חסכון ותכנון פיננסי קדימה

 

משלבים מסלולים ואפשרויות

ישנם כל מיני סוגים של מסלולי משכנתא אשר משתנים על פי מדדים, ריביות ופרמטרים נוספים. בדומה להשקעות בשוק ההון, גם מבחינת משכנתא מומלץ לפזר סיכונים ולבחור במסלולים שמציעים שילוב של כמה דברים ולא רק היצמדות למדד אחד אשר שינוי אחד יביא לשינוי מהותי בתשלום הריבית לדוגמא.

 

חושבים קדימה

חוץ מתכנון כושר החזר, חשוב לתכנן קדימה כמה שאפשר מבחינה פיננסית ועל פי זה לפעול, הן מבחינה כלכלית אישית, אך גם לפי תחזיות של ריבית במקרה של בחירה במסלולים צמודים. זה בדיוק העת להתייעץ עם משכנתא אינפו ולקבל מידע מקצועי שסביר כי אתם לא כל כך מבינים אפילו מה הוא אומר, על מנת ליעל עכשיו את המסלול כמה שאפשר לקראת השינויים בהמשך.

 

זוכרים שאפשר עוד לשנות

אופציות כמו מחזור משכנתא ופרעון מוקדם מאפשרות אולי קצת מרגוע לאלו אשר לוקחים משכנתא ומאפשרות שינויי מסלולים ושיפורם במידה והמצב בדוק ישתנה מדי או שהמצב הכלכלי שלכם ישתנה. זכרו זאת כאשר תחלצו בדבר ההחלטה, היא גורלית אך ניתנת לשינוי במקרים שתצטרכו.

להחלטה איזו משכנתא לקחת יש משקל רב ועל כן, כדאי מאוד להתייעץ עם איש מקצוע ולהבין מה הדבר הנכון או לפחות המשתל כרגע לעשות. ללא ספק, חייבת להיות משולבת חשיבה מעמיקה שמכילה גם תכנון קדימה מבחינה פיננסית ואפילו באם יש כוונה להביא עוד הרבה ילדים או שצפויות הוצאות גדולות מאוד בעתיד חוץ מהתשלום החודשי שיהיה על המשכנתא. בכל מקרה זכרו כי במידה ותצטרכו תמיד תוכלו לשנות, או לפחות לנסות לשנות. שיהיה בהצלחה!

מפתח על דלת כניסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר