נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך ניתן לזהות נזילה כמה שיותר מוקדם

איש שרות

נזילה מהצנרת לתוך הבית עלולה לגרום לנזקים ולצרות שכולם היו מעדיפים להימנע מהם.

כאשר יש נזילה, לא תמיד ניתן לדעת את מקורה המדויק בשל הצנרת המסועפת, ולטפל בה בהתאם.

המאמר יפרט איך ניתן לזהות נזילה כמה שיותר מהר

 

מתי נבחין שיש נזילה בבית?

איתור נזילה בתוך הצנרת לא ניתן לעשות באופן עצמאי אלא רק על ידי חברה מקצועית ומנוסה לאיתור נזילות. ביחד עם זאת, ישנם סימנים מקדימים המתריעים על עצם הנזילה בבית גם אם היא סמויה. ראשית, יש לבדוק את חשבון המים. במידה וקיבלתם חשבון חריג מהעירייה שאינו אופייני לכם זהו רמז ראשון לבעיה. בנוסף, בהנחה שכל הברזים בבית סגורים ושעון המים בכל זאת משתולל זהו סימן מובהק לנזילה. שנית, ישנם סימנים הנראים על פני השטח כמו: קילוף הקירות, לחות, שינוי בצבע של הקירות או דהייה שלו, עובש וריחות רעים. במקרים קיצוניים יהיה טפטוף של מים מהתקרה או יציאת מים מהקירות שיביאו להצפה בבית. כשמדובר על נזילה מהצנרת ניתן להבחין בבועות על הקירות שילכו ויגדלו אם לא מאתרים את המקור המדויק של הנזילה ומטפלים בה. ישנם אנשים שמזמינים אינסטלטור לפני שאיתרו את המקור המדויק של הנזילה וכך גורמים להוצאות כבדות ולהרס במבנה על מנת לאתר אותה. כיום קיימים אמצעים טכנולוגיים יעילים שבאמצעותם ניתן לאתר את הנזילה מבלי לשבור קירות או ריצוף בזמן איתור הנזילה.

 

אילו אמצעים טכנולוגיים משמשים לאיתור נזילות?

כשמדובר על אמצעים טכנולוגים מתקדמים לאיתור נזילות לא מדובר על שיטות עצמאיות שכל אחד יכול לבדוק באמצעותן את מקור הנזילה, אלא בשיטות מקצועיות של חברות לאיתור נזילות. אלו הם כלים חדשניים שבהם משתמשים לאתר נזילות בהתאם למיקום של הקירות והריצוף ובהתאם לחומרים מהם הם עשויים. במידה ומדובר על קירות אקוסטיים משתמשים למשל בגלי רדיו המשמיעים את רחש הנזילה. כשהקירות או הריצוף עשויים מבטון ניתן לאתר את הנזילה באמצעות סיבים אופטיים. כשרוצים לאתר את מקור הנזילה מחוץ למבנה משתמשים בחיישני גז חנקן. על מנת לאתר נזילות בבית הכלים היעילים ביותר יהיו מצלמות תרמיות, מצלמות רובוטיות, בלונים וכד'.

 

כיצד מאתרים נזילה עם בלון?

כשרוצים לאתר נזילה מהצנרת במהירות וככל המוקדם, נעזרים בבלון אותו מחדירים לצנרת באזורים שונים. מנפחים אותו על מנת שיחסום את הצינור ומזרימים מים בלחץ. כך יודעים מהו מקור הנזילה המדויק. גם מצלמה תרמית יעילה מאוד כיוון שהיא מודדת את הטמפרטורה, מתריעה ומצלמת נקודות חמות לאורך הצנרת שמהן יש נזילת מים. ישנם גם רובוטים על גלגלים עם מצלמה שמחדירים לצנרת רחבה מבלי לפרק אותה. להם יש יכולת אופטימלית לאיתור הנזילה כיוון שהם יוצרים בצנרת טלאי. לסיכום, מומלץ להזמין חברה אמינה ומקצועית לאיתור נזילות ברגע שמזהים סימנים לנזילה.

 

תיקון צינור

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע