נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך נפטרים מיתושים – המדריך האולטיטיבי

יתוש גדול

עכשיו זאת התקופה של הגשמים האחרונים ולאחר מכן כל היתושים יופיעו כמו פטריות אחרי הגשם. אין ספק שמדובר בחרק טורדני במיוחד שגם מזמזם לנו באוזן ומפריע לנו לישון וגם עוקץ אותנו ומשאיר סימנים. לפעמים אפילו מדובר במחלות שיכולות לעבור דרך היתושים או יותר נכון היתושות. אז לפני שזה מתחיל תקראו את המאמר הבא וכך תדעו איך לפעול בהתאם.

 

הדברה יסודית

בתחילת כל קיץ מומלץ לבצע הדברה יסודית נגד מזיקים וזה כולל: יתושים, נמלים, ג'וקים ואפילו עכברים. לאחר שתבצעו ריסוס/הדברה ייסודים צריך להקפיד על כמה כללים פשוטים כדי שהיתושים לא יחזרו. ריסוס ליתושים אפשר לעשות דרך הדברת מזיקים. הריסוס הוא גם נגד היתושות הבוגרות וגם נגד הביצים והזחלים שנמצאים במקווי מים שונים בביתכם.

 

ייבוש מקווי המים

אם היתושות כל הזמן חוזרות אז כנראה שיש לכם מקורות מים שונים שאתם לא מודעים אליהם ולכן תעשו סיור בבית ובחצר או מרפסת אם יש לכם. זה יכול להיות בעדניות, דליי מים, נזילות אם יש לכם ואפילו קערת מים של חיית המחמד שלכם. כל מקור כזה הוא בית גידול מושלם ושם היתושות מטילות את הביצים שמהן בוקעים זחלי היתושים.

 

תכשירים כימיים

כל התכשירים הכימיים שמטרתם לדחות את היתושים אכן עושים זאת וגם ליתושות יש רגישויות לריחות מסויימים. הריח הכימי דוחה אותן ומונע מהן לעקוץ. ישנם מכשירים שמחברים לחשמל והם מפזרים ריח באופן תמידי כך שצריך להחליף רק את המילוי וישנם תכשירים שניתן למרוח על העור כדי למנוע את העקיצות. שניהם עובדים באותה מידה ודוחים את היתושים.

 

רשתות

מומלץ להתקין רשתות ואם יש לכם, אז לשמור על התחזוקה שלהן. תוודאו שאין חורים ושדלתות הרשתות סגורות היטב. הרשתות לא מגנות ב 100% שכן עדיין היתושים יכולים להיכנס דרך דלת הכניסה הראשית של הבית, אבל לפחות תוכלו לישון עם חלונות פתוחים מבלי לחשוש שהם יכנסו דרכם. בנוסף, תוודאו שהרשת מספיק צפופה שכן יתושים קטנים כן יכולים להיכנס דרך החורים.

 

אין הגנה מושלמת

גם אם תיישמו את כל מה שקראתם כאן, תופתעו לגלות שעדיין אתם ממשיכים להיעקץ (אמנם בתדירות הרבה יותר נמוכה). יתושות בהריון מאד נחושות והם יחפשו את דמכם בכל הזדמנות אפשרית. יש להן חוש ריח מפותח למדי והן נמשכות לריחות גוף מסויימים. בוודאי רובכם מכירים את התופעה שבה יש כמה נפשות שגרים באותו בית אבל רק אנשים ספציפיים במשפחה נעקצים באופן קבוע והשאר לא. זה לא בכדי, שכן היתושות נמשכות לריח גוף שלהם. לכן, אל תצפו שלא יהיו יתושים בכלל אבל בהחלט אפשר למזער את הכמות.

 

לסיכום

ריסוס של מקווי המים והקפדה על שימוש בדוחי יתושים כימיים בהחלט עוזרים להימנע מעקיצות. כמו כן, תייבשו את כל מקורות המים שלכם ושימו לב לנזילות ודליפות.

חיות מעופפות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע