בריאות הנפש וכושר גופני – קשורים זה בזה? כל מה שצריך לדעת

אתה כבר יודע שכושר גופני מועיל לגופך. אך האם ידעת שהוא יעיל גם בהתמודדות עם דיכאון, חרדה, לחץ ועוד? במאמר שלפניך נסביר מדוע הביטוי "נפש בריאה בגוף בריא" אינו פיקציה וכיצד חוסן נפשי כרוך בכושר גופני. שנתחיל?

 

יתרונות נפשיים ורגשיים של פעילות גופנית

להלן רשימה של תועלות נפשיות הנגזרות מפעילות ספורטיבית:

 

1. זיכרון וחשיבה חדים יותר

אותם אנדורפינים שגורמים לך להרגיש טוב יותר, גם עוזרים לך להתרכז ולהרגיש כשיר נפשית להתמודד עם משימות העומדות בפניך. פעילות גופנית מעוררת גם את צמיחתם של תאי מוח חדשים ומסייעת במניעת דעיכה מנטלית הקשורה לגיל.

 

2. הערכה עצמית גבוהה יותר

פעילות פיזית קבועה היא השקעה במוח, בגוף ובנפש. כאשר היא הופכת להרגל, זה יכול לטפח את תחושת הערך העצמי שלך ולגרום לך להרגיש חזק ועוצמתי. אתה תרגיש טוב יותר עם המראה שלך ועל ידי עמידה ביעדים פיזיים קטנים אפילו תרגיש תחושה של הישג.

 

3. שינה משופרת

אפילו סטים קצרים של פעילות גופנית בבוקר או אחר הצהריים יכולים לעזור בוויסות דפוסי השינה שלך. אם אתה מעדיף להתאמן בלילה, תרגילי הרגעה כמו יוגה או מתיחות עדינות יכולים לעזור לשפר את איכות השינה שלך.

 

4. יותר אנרגיה

העלאת קצב הלב שלך מספר פעמים בשבוע תעניק לך יותר מרץ. התחל עם מספר דקות של פעילות גופנית ביום, והגדל את מחזורי האימון ככל שתרגיש יותר אנרגטי וחיוני.

 

5. חוסן נפשי משופר

כשאתה מתמודד עם אתגרים נפשיים או רגשיים בחיים, פעילות גופנית יכולה לעזור לך להתמודד בצורה בריאה, במקום לפנות לאלכוהול, סמים או התנהגויות שליליות אחרות שבסופו של דבר רק מחמירות את התסמינים שלך. פעילות גופנית קבועה יכולה גם לסייע בחיזוק מערכת החיסון שלך ולהפחית את השפעת הלחץ.

 

ליהנות מהיתרונות הנפשיים של פעילות גופנית זה קל יותר ממה שנדמה לך

אנשים רבים תוהים כמה כושר גופני נדרש כדי לשפר את בריאות הנפש. התשובה המפתיעה היא: הרבה פחות ממה שנדמה לך! אינך צריך להקדיש שעות מהיום העמוס שלך כדי להתאמן בחדר הכושר, להגיר דליים של זיעה או לרוץ קילומטר אחר קילומטר באופן מונוטוני.

אתה יכול לקצור את כל היתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים של פעילות גופנית גם עם 30 דקות של פעילות גופנית מתונה בתדירות של חמש פעמים בשבוע. שני אימונים של 15 דקות ואפילו שלושה אימונים של 10 דקות יכולים לעבוד באותה מידה.

 

אין לך זמן או אנרגיה לעשות כלום? אפילו קצת פעילות טובה מכלום

אם שילוב פעילות גופנית בשגרת יומך עדיין נראה לך כמו משימה מאיימת, אל תתייאש. כאמור גם כמה דקות בודדות של פעילות גופנית עדיפות על המנעות מביצועה. אם אין לך זמן ל 15 דקות של פעילות גופנית, או אם הגוף שלך אומר לך לקחת הפסקה לאחר 5 או 10 דקות, למשל, זה גם בסדר.

התחל עם אימוני כושר של 5 עד 10 דקות והגדל לאט את משכם. ככל שתתאמן יותר, תהיה לך יותר אנרגיה, כך שבסופו של דבר תרגיש מוכן לקצת יותר. המפתח הוא להתחייב לפעילות גופנית מתונה – קטנה ככל שתהיה – ברוב הימים.

ככל שהאימון הופך להרגל, תוכל להוסיף בהדרגה דקות נוספות או לנסות פעילויות מסוגים שונים. אתה תופתע לגלות שלאט לאט אתה מפתח חשק לעוד פעילות פיזית ואף מתמכר לכושר גופני! אם תשמור שגרה קבועה על פעילות גופנית, היתרונות לא יאחרו להופיע.

 

המלצות וטיפים נוספים לשמירה על נפש בריאה בגוף בריא, ממתינים לך במגזין ראש בריא.

 

ידיים על ראש בחורה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם