נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

ברצלונה או ברלין?

נהר

אירופה מלאה ערים נהדרות לבקר בהן, לכל עיר ייחוד וקסם משלה עם שפה אחרת, תרבות אחרת, מאכלים אחרים, היסטוריה שונה ואטרקציות מגוונות.
ברצלונה וברלין הן שתי ערים המושכות אליהן מיליוני תיירים כל שנה כיוון שהן מלאות אטרקציות המתאימות לכל לצעירים, מבוגרים ומשפחות עם ילדים כאחד.

 

שירת ספרד

ברצלונה היא העיר השניה בגודלה בספרד  ובירתה של המחוז האוטונומי קטלוניה.
ברצלונה הוקמה במאה השלישית לפני הספירה ועם השנים עברה בין שליטים רבים ונבנה בה נמל שהפך להיות אחד הנמלים החשובים באירופה והפך את ברצלונה למרכז כלכלי חשוב ביותר.
בתחילת המאה ה-20 התחילה פעולתה של התנועה האנרכיסטית בברצלונה, ועד היום יש לה משקל כבד שם. אחת הסיבות שברצלונה מושכת אליה צעירים רבים היא בגלל התרבות האנרכיסטית והחופשית שבעיר המתבטאת בקלאבים מיוחדים לעישון מריחואנה חוקית ותרבות אנדרגראונד נרחבת הכוללת מועדונים רבים, ברים, גרפיטי ומפגשים בכיכרות העיר בימי הקיץ החמים והכל בסימן של מהפכה.

ברצלונה היא לא רק עיר לצעירים, היא מלאה היסטוריה ותרבות כמו מבניו המפורסמים של גאודי שהוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, כנסיות רבות שהשתמרו היטב, מוזיאונים מרתקים ומסעדות טעימות אשר יכירו לכם את תרבות הטאפאס הספרדית.

כיוון שפוקדים את ברצלונה מיליוני תיירים בשנה, העיר בנויה היטב על מנת להחזיק את התיירות הרבה שבה. תוכלו למצוא מלונות 5 כוכבים מפנקים וגם אכסניות זולות לצד בתי אייר בי אן בי. התנועה במרחב העיר יכולה להתבצע בעזרת התחבורה הציבורית הנוחה, אך תמיד אפשר לשכור רכב בברצלונה וכך גם תהיה לכם אפשרות לצאת בקלות לפנינות הטבע היפות שמחוץ לעיר.

 

יעילות גרמנית

ברלין, בירתה של גרמניה, היא העיר הגדולה ביותר באיחוד האירופאי (גדולות ממנה רק מוסקבה ולונדון ביבשת אירופה). ברלין הוקמה בסביבות המאה ה-13 לספירה, זה אמנם אומר שלברצלונה היסטוריה ארוכה יותר, אך ברלין מפצה עם היסטוריה ייחודית למדי, כואבת ויפה בו זמנית.

ברלין ידעה לא מעט מלחמות ועברה בין ידיים של שליטים רבים. במלחמת העולם השניה הופצצה וכמעט נהרסה כליל, ולאחר מכן היתה חצויה במשך עשורים בין גרמניה המזרחית למערבית. בסוף שנות ה-80 כאשר שברו את החומה החלה ברלין לשנות את עורה והפכה לאחת הערים האהובות והמתוירות ביותר באירופה.

המבנים העתיקים שנהרסו בהפצצות שוחזרו, ועל כן פיסות ההיסטוריה שלה עדיין עומדות כדי להזכיר את תקופותיה המרשימות, בעוד שחלקן- כמו חומת ברלין המפורסמת, עברו מודרניזציה והיום החומה מלאה בגרפיטי מלא מסר נגד מלחמה ופילוג.

ברלין, כמו ברצלונה, ידועה בתרבות אנדגראונד מפותחת עם מועדונים וברים רבים, שווקים ובתי קפה היפסטרים. בברלין תוכלו למצוא לא מעט מוזיאונים המספרים על עברה ומסעדות עם מאכלים מכל העולם, כיוון שברלין הפכה להיות כור היתוך של מהגרים מכל העולם שבחרו להתיישב בה.

ישנם לא מעט מלונות בברלין, חלקם, כמו מלון פארק אין רדיסון ברלין (הידוע פשוט כמלון פארק אין ברלין) יושבים במקומות הכי מרכזיים בעיר, אך כיוון שברלין מאוד גדולה תוכלו למצוא מלונות גם מעט רחוקים יותר מהמרכז במחירים נוחים יותר. התחבורה הציבורית בברלין נוחה ומאוד ותוכלו למצוא רכבות ומטרו אשר עוברים בטבעות העיר ותוכלו להגיע איתם בקלות לכל פינה.

השכרת רכב בברלין מומלצת למי שרוצה לצאת מחוץ לעיר ולהנות גם מהכפרים והטבע שסביב לה, אם כי בתוך העיר לא פשוט להתנייד עם רכב ועדיף להסתמך על התחבורה הציבורית.

 

איך ניתן להחליט?

ברצלונה מציעה תרבות מאוד קטלונית, בעוד שברלין הרבה יותר גלובלית, על אף שהיא בגרמניה היא מרגישה כמו הנקודה הכי בינלאומית ומלאת תרבויות ושפות שונות באירופה.

מחירי המלונות בשתי הערים דומה יחסית, אך בברלין האוכל זול יותר לרוב, ולעומת זאת הארכיטקטורה מרשימה יותר בברצלונה.

בשתי הערים תוכלו לבלות יותר משבוע ועדיין לא לגלות אפילו חצי ממה שיש להן להציע, כיוון שהן מלאות בכל כך הרבה אטרקציות ופנינות סודיות שמגלים רק כאשר מגיעים לעיר עצמה.

לכן, אם אתם מתבלטים בין ברצלונה לברלין, כל מה שנותר לנו להציע לכם הוא לעשות חופשה בשתיהן, כי את שתיהן לא תרצו לפספס.

 

כנף של מטוס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
דרום ולא רק אדום

לא, לא שוב פעם ים המלח. רגע, אבל מי אמר לכם שזה כל מה שיש לדרום להציע לנו? די

פורטוגל ראשית
מה חשוב לדעת על פורטוגל?

פורטוגל, השכנה הצמודה של ספרד, נעשתה בשנים האחרונות אחת המדינות האהובות ביותר בקרב ישראלים. אמנם לא תוכלו למצוא טיסות

מלונות בורונה
מלונות בורונה

במחוז ונטו שבצפון איטליה שוכנת לה עיר עתיקה ומיוחדת במינה, עם ארמונות יפהפיים מתקופת הרנסנס, נוף מרהיב ואווירה רומנטית