נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

בתי הדין הממלכתיים לגיור – איפה הם נמצאים

מגן דוד

בתי הדין הממלכתיים לגיור הם הגוף המוסמך לאישור תהליך גיור. היכן הם נמצאים ומתי מתבצע כינוס לצורך אישור הליך גיור? על כך ועוד, במאמר.

בית כנסת
בית כנסת

בית הדין הממלכתי לגיור – הגוף המוסמך לאישור הליך גיור

תהליך גיור הוא הליך אשר חייב להתבצע באמצעות ליווי אישי של דיינים וכן מוסד , וזאת בשל העובדה כי מדובר בהליך רגיש אשר חייב להתבצע תחת מעטה מוקפד של רגישות ושימת דגש על הכרות מעמיקה עם אלמנטים שונים בתהליך היהודית הנערך בפרק זמן העומד בממוצע על 8-10 חודשיים, כאשר בסיומם על המועמד לגשת לשלב האחרון – מעמד בית הדין הממלכתי לגיור. בית הדין הממלכתי לגיור הינו הגוף הבלעדי בישראל אשר אמון על אישור תהליך הגיור המוכר ע"י מדינת ישראל, והוא פועל בהרכב של שלושה דיינים. בתי הדין הממלכתיים לגיור פרוסים בכל רחבי הארץ, והם מתכנסים אחת לשבוע בדרך כלל לצורך מעשה בית דין – פרוטוקול הנועד לתעד את הליך הגיור ולהחליט האם הגר אכן השלים את תהליך הגיור ויכול לקבל תעודה, או שמא עליו להמשיך בתהליך.

כיצד מתכוננים למעמד בית הדין הממלכתי?

בתום הליך גיור של שמונה עד עשרה חודשיים לרוב, המועמד/ת לגיור מחויב לעמוד בפני בית הדין הממלכתי, הסמוך למקום מגוריו. בתום ההגעה לבית הדין, על המועמד/ת לכתוב מכתב מקדים המפרט את אורח חייו, הרקע היהודי וכן כיצד הוא תופס את היהודית בחייו. ככלל, המכתב נועד להיכרות עם המועמד/ת והוא נכתב בליווי אישי של דיין, כל זאת על מנת להבטיח כי בעת מעמד בית הדין הממלכתי יכיר את הגייר באופן מלא, ובהתאם לכך יקבל את ההחלטות הרלוונטיות. במידה ואכן בית הדין אישר את ההליך, תתבצע טבילה במקווה בפני בית הדין הממלכתי.

הכנה למעמד בית הדין – באמצעות עמי אולפני גיור

עמי אולפני גיור הינו גוף רשמי אשר מכין מועמדים לגיור, החל משלב ההיכרות הראשונית ועד למעמד בית הדין. באולפן הגיור עמי תוכלו לקבל את המענה והמעטפת הטובה ביותר לצורך תהליך גיור, כאשר לכל אורך התהליך ילווה אתכם דיין מקצועי בעל ניסיון של שנים רבות בתחום. מתוך הבנה כי תהליך גיור וכן מעמד בית הדין הינם רגישים מאוד בעבור מועמדים לגיור, תוכלו להיות בטוחים כי עמי אולפני גיור יפעלו במלוא הרגישות הנדרשת, עד לקבלת תעודת גיור וכן מסמך מעשה בית דין מקורי. בסיום ההליך, תוכלו לקבל סיוע וכן הכוונה, כל זאת על מנת שתוכלו להפוך ליהודים כשרים אשר עברו הליך גיור מוכר ורשמי אשר התבצע באמצעות מוסד מוביל בתחומו. מעוניינים לקבל מידע נוסף? היכנסו לאתר הרשמי של עמי אולפני גיור, השאירו פרטים מלאים ונציג מטעם עמי אולפני גיור ישוב אליכם בהקדם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,