נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם חובה לעשות גישור לפני גירושין

פסיקה משפטית

על פי החוק, בני זוג העומדים בפני גירושין, חייבים לקחת חלק בגישור, לפני הפניה לבית המשפט.

חוק זה נועד כדי לתת לזוגות, את ההזדמנות להתגרש ללא

מאבקים ארוכים וקשים בבית המשפט, שאין לדעת מראש מה תהיה התוצאה שלהם, וכיצד ישפיעו על הילדים.

המטרה של החוק, היא לעזור בהסדרת הקונפליקטים בין בני הזוג, בצורה נעימה עד כמה שניתן, לפני הגשת התביעה בפני בית המשפט.

 

בקשה ליישוב סכסוך

החלת חוק הגישור המחייבת להיעזר בגישור לפני הגירושין, שינתה מאוד את הליך הגירושין. עד לכניסתו של חוק הגישור, היו מקרים רבים של האשמות הדדיות, וקונפליקטים שהיה צורך לדון בהם רבות, לפני הגשת תביעת הגירושין לבתי הדין הרבניים או לבתי המשפט. אולם כיום, החוק מחייב את כל מי שמעוניין בהגשת תביעת גירושין, להגיש לפני כן בקשה ליישוב סכסוך.

 

ארבעה מפגשי גישור

לאחר הגשת הבקשה ליישוב סכסוך, מוזמנים בני הזוג להגיע ליחידת הסיוע, הסמוכה לבית המשפט לענייני משפחה, בה ישנם צוותים של עו"ד, פסיכולוגים ועובדות סוציאליות, שיש להם הכשרה וניסיון, בגישור. ביחידת הסיוע ישתתפו בני הזוג בארבעה מפגשי גישור, שהם חובה. וידונו בנושאים שיש להם עליהם קונפליקט, על מנת להגיע לפתרונם. המפגשים ילוו על ידי עו"ד של יחידת הסיוע, וכן על ידי עובד סוציאלי. במפגשים יינתן לזוג, כל המידע על ההליך המשפטי, ועל ההשלכות שיש להליך מבחינה כלכלית, ועל הילדים.

 

זמני ההליך

המפגשים יחולו בתוך 45 יום, מהגשתה של הבקשה ליישוב הסכסוך. תוך כדי המפגשים אין אפשרות לבני הזוג להגיש תביעת גירושין, ובתום המפגשים, יופנו בני הזוג להמשך הגישור. במידה ובני הזוג לא מעוניינים בהמשך גישור, הם יוכלו להגיש את תביעת הגירושין.

 

גישור ביחידת הסיוע או אצל מגשר פרטי

הגישור עצמו לא חייב להתקיים דווקא ביחידת הסיוע, וקיימת אפשרות לקיימו אצל מגשר פרטי, אולם אז צריך לשלם עליו באופן פרטי. במקרה ובני הזוג מגיעים להסכמה בעזרת מגשר פרטי, הם יכולים להגיש את ההסכם לאישור בית המשפט, ללא צורך בהשתתפות במפגשים של יחידת הסיוע.

 

יתרונות הליך הגישור

בני זוג הזקוקים בעיקר להכוונה וסיוע ברישום הסכם הגירושין, יוכלו לנצל לטובה את הגישור, ולעשות זאת בצורה מהירה, מכבדת וזולה הרבה יותר, מתביעה בבית משפט. בנוסף, תורם הגישור גם להמשך של יחסים טובים בין בני הזוג הגרושים, ומאפשר פרידה קלה גם למען הילדים.

 

לסכום

החוק מחייב כיום, כל זוג המעוניין להתגרש, להגיש תחילה בקשה ליישוב סכסוך. לאחר הגשת הבקשה, מוזמנים בני הזוג להגיע ליחידת הסיוע, ולהשתתף בארבעה מפגשים של גישור. הגישור מיועד להשגת הסכמות, בנוגע לכל הקונפליקטים הקיימים בין בני הזוג, ובסופו חותמים שניהם על הסכם גירושין, המקובל על שניהם. למידע נוסף: זיו בייטל – גירושים.

 

מאזניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,