נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

3 דרכים להתגבר על דיסלקציה

ילדה וספרים

דיסלקציה היא אחת ההתמודדויות הגדולות והשכיחות ביותר מאז ומתמיד.

היא התמודדות שמאפיינת מאות אלפי צעירים ומבוגרים מסביב לעולם, והיא גורמת להם לקשיים רבים אשר באים לידי ביטוי במגוון תחומים כמו לימודים, קריאה, כתיבה ועוד.

כדי להתמודד עם דיסלקציה, תוכלו לנקוט בכמה וכמה דרכים יעילות שיוכלו לשנות את החיים שלכם.

אז הנה 3 דרכים להתגבר על דיסלקציה, אותן אנחנו מציעים לכם לבחון מקרוב.

 

דיסלקציה – בואו נתחיל מקצת הקדמה

כאשר מדברים על לקויות למידה, אחת מהבולטות מביניהן היא דיסלקציה. ילדים שמתמודדים עם דיסלקציה עלולים לחוות קשיים שונים שבאים לידי ביטוי במגוון דרכים, כמו יכולות וכישורים חינוכיים ולימודיים. הדיסלקציה נובעת לא פעם מגורמים שונים כמו שיווי משקל, דימוי גוף, שיבושים מסויימים שקשורים בתפקוד המוח ועוד.

 

איך אפשר להבחין בקיומה של דיסלקציה?

פעמים רבות אבחוני דיסלקציה נעשים בשלב מאוחר מדי, כאשר הילדים נמצאים בכיתות גבוהות ומתמודדים עם קצב למידה הרבה יותר איטי מחבריהם לספסל הלימודים. בעקבות ציונים נמוכים או קצב התקדמות נמוך, ניתן לחשוד בקיומה של דיסלקציה, דבר אותו יש לבחון באמצעות אבחון דיסלקציה לילדים או למבוגרים.

ככל שהאבחון נעשה בשלב מוקדם יותר והדיסלקציה מתגלה בשלב מוקדם יותר בהתאם, כך ניתן להתאים פתרונות ראויים גם לילדים וגם למבוגרים אשר נאלצים להתמודד איתה. אם בעבר דיסלקציה היתה דבר חריג, הרי שהיום אחוז גבוה מאוד מהאוכלוסיה סובל מדיסלקציה, ובהתאם הלכו והתפתחו יותר ויותר פתרונות שיכולים לשרת את הסובלים ממנה.

 

3 דרכים להתגבר על דיסלקציה

אז איך אפשר להתגבר על דיסלקציה? יש כמה דרכים שתוכלו לנקוט בהן באופן עצמאי על מנת להוביל לתוצאות יעילות הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. השיטה הראשונה היא להפוך את סביבת הלמידה לסביבה תומכת ונעימה, כזו שמייצרת חוויות גדולות של הצלחה. הימנעו מזירוז הילד או המבוגר למענה, והשתמשו בחיזוקים חיוביים עבור כל תשובה נכונה. ככל שהילד או המבוגר ירגיש שהמענה שלו מדויק ונכון, על אף זמן התגובה האיטי, כך תחלחל בו תחושת ההצלחה, שתגרום לו לרצות ולהשקיע משאבים נוספים במתן מענה מדויק, ועם הזמן ישתפר גם זמן המענה ויוכל להפוך לקצר יותר.

 

עבודה עם מחשב – יעילה מאוד בדרך להתגבר על דיסלקציה

אמנם בתי הספר עדיין עובדים לרוב עם לוח, טושים ומחברות, אך עבור אנשים שמתמודדים עם דיסלקציה דווקא עבודה עם תוכנות מחשב יכולות להיות יעילות במיוחד. האפשרות להאזין לדמויות המחשב אשר מסבירות על אותיות ומספרים, לדוגמה, יכולה להיות יעילה במיוחד ולאפשר ללומד לעשות צעדים בדרך ללמידה משמעותית ואפקטיבית.

 

קבוצות קטנות – הדרך להצלחה

להתגבר עם דיסלקציה תלוי במידה גבוהה גם בכמות הלומדים שנמצאים מסביב. למידה בקבוצות קטנות של עד חמישה לומדים יכולה להיות יעילה ואפקטיבית מאוד, ולהועיל בדרך להתגבר על דיסלקציה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
דנטל מדיקל סנטר
מהי אסתטיקה דנטלית?

ההתפתחות של ענף רפואת השיניים, מאפשרת מחקר גדול יותר של סוגי טיפולים שונים והפצתם לשוק. אחד התחומים שהתפתחו כתוצאה