נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם חיילים יכולים לטוס לחופש בחו"ל

לוחם

השירות הצבאי הוא אחד מהשלבים החשובים ביותר בחייהם של בני הנוער האיכותיים ביותר. הצבא, למרות שמדובר בגוף בלתי סבלני במיוחד, שבו ההיררכיה ברורה והפקודות יורדות מלמעלה למטה, תורם תרומה חשובה לעיצוב האישיות של בני הנוער, וביצירה של בגרות נפשית, המאיצה את המעבר שלהם מחיים תמימים של נערים ונערות, לחיים הלא פשוטים המחכים להם בהמשך. אף שבמהלך השירות הצבאי רבים שונאים אותו לכאורה, וחשים מועקה לאורך כל השירות, הרי שבהמשך החיים, התובנות שנרכשו בצבא משמשות בסיס להצלחה אישית, מקצועית ופיננסית.

עם זאת, אחת המגבלות שמציב השירות הצבאי, הוא שלילת החופש של החייל לעשות בזמנו החופשי כאוות נפשו. החופשים של החיילים, ובעיקר החיילים בשירות סדיר, הם מצומצמים. זאת ועוד – בדרך כלל לא ניתן לקחת אותם ברצף, ולעיתים מזומנות קורה שחייל סדיר איננו מנצל את מכסת ימי החופשה העומדת לרשותו. האם יש אפשרות לחייל לעשות בחופשים העומדים לרשותו כאוות נפשו? האם חיילים יכולים לטוס לחופש בחו"ל? ואם כן – מה אורך החופשה המרבית שלהם? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

מטוס ממריא
מטוס ממריא

חופשים מהצבא ופעילויות אפשריות

השירות הסדיר בצה"ל הוא, כאמור, אחת התקופות היותר לחוצות, אבל גם היותר משמעותיות בחייהם של מרבית בני הנוער שנבחרו לשרת את המדינה. בין השאר, מוטלות מגבלות על החייל הסדיר גם בכל האמור בימי החופשה שלו. בשנים האחרונות נעשו שינויים בהתייחסות של הצבא לחופשים של החיילים ולדרך שבה הם יכולים לנצל את החופשים שלהם. יש בהתייחסות הזאת שיפור ניכר לעומת סבב ה"רגילות" שהיה נהוג עד לפני כשני עשורים. עם זאת, החייל עדיין מוגבל, ובצדק, באשר לאופן שבו הוא יכול לנצל את החופשות הללו. ( שרה צ'ופרים שכדאי לכל חייל לקבל במהלך השירות).

האם חייל יכול לטוס לנופש בחו"ל.

התשובה לשאלה הזאת איננה חד משמעית. מצד אחד, החייל עדיין החשב רכוש הצבא, ועדיין חלים עליו איסורים קבועים באשר להתנהלות שלו בזמן החופשה. בין השאר, חייל איננו יכול להרשות לעצמו לצאת לחו"ל בהתראה של רגע, תוך התעלמות מהמחויבויות שלו. זאת, ועוד לא דיברנו כאן על איסורים קבועים לצאת למדינות שאין לישראל קשרים דיפלומטיים איתן, ובוודאי שלא למדינות אויב מוצהרות.

עם זאת, בשנים האחרונות יש תהליך הכולל הקלה מסוימת בתהליכי האישור, לחיילים הרוצים לצאת לחו"ל לתקופה מוגבלת, ליעדים ברורים וידועים מראש ולמטרה ידועה מראש – קרי חופשה. היציאה לחופשה כפופה להגשת בקשה לממונים, ובהליך קצר של אישור ליציאה לחופשה. על פי פקודות הקבע בצבא, לרשותו של כל חייל עומדים קצת פחות מאשר שלושים ימי חופשה מהסוג הזה, שהחייל יכול לנצל אותם בכל עת ליציאה לחו"ל, ליעדים המוסכמים על שלטונות הצבא. חיילים בודדים, רשאים לצאת לחו"ל לתקופה של 21 יום במצטבר לכל שנת שירות.

חברת קושר בוקינג אמונה על הצעות לחופשים במגוון יעדים, במלונות כשרים המאפשרים גם לישראלים שומרי תורה ומצוות ליהנות מחופש איכותי ומפנק, תוך שמירה על הכשרות. אם חופשה מפנקת וכשרה היא הדבר הרצוי לך, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר במייד, לבחור את היעד והתאריך ולארגן חופשה איכותית וכשרה, שלא במהרה תישכח.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,