נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

החזרי מס בגין תשלום מזונות – האם כל הגרושים זכאים?

pexels-tara-winstead-7111580

גירושים הינה סיטואציה מורכבת הן להורים והן לילדיהם ברוב המקרים הילדים נשארים בחזקת אחד ההורים בעוד על ההורה השני (בדרך כלל האב) לדאוג לתשלום מזונות. גברים רבים לא מנצלים את הזכאות להחזרי מס מכיוון שאינם מודעים לזכויות המגיעות להם ולכך שרשות המיסים מקלה במקרים כאלו ומעניקה נקודות זיכוי ממס להורים המשלמים מזונות.

 

מי זכאי להחזרי מס בגין תשלום מזונות

החזרי מס להורה המשלם מזונות מגיעים לכל הורה המשלם מזונות תחת הסכם מזונות חתום שניתן לאמת אותו, ואין זה משנה אם הוא גרוש או בן זוג לשעבר מחוץ למסגרת הנישואים. הזכאות לנקודות זיכוי ממס ניתנת בשני סוגים של מצבים: הראשון הוא הורה המשלם מזונות שאינו גר עם ילדיו וכלכלתם מתחלקת בין שני ההורים והמצב השני הוא הורה המשלם מזונות שאינו גר עם ילדיו שנישא מחדש גם אם אין לו ילדים מבן הזוג החדש. חשוב לציין שגם הורה שלא היה מודע לכך שמגיעים לו החזרי מס בגין תשלום מזונות יכול לדרוש החזרי מס על השנים שלא ידע על ההטבה, עד שש שנים אחורה מרגע מהיום שהגיש את הבקשה.

 

מהי ההטבה וכיצד היא נמדדת?

ההטבה נמדדת בשיטה של נקודות זיכוי ממס, נכון לשנת 2021 השווי של נקודת מס אחת הוא 218 שקלים. בדרך כלל הורה המשלם מזונות זכאי לנקודת מס אחת, לפי החוק הורה שנישא מחדש זכאי לנקודת מס שלמה בעוד הורה שלא נישא מחדש וכלכלת הילדים מתחלקת בין ההורים זכאי לנקודת מס או חלק ממנה כשהשיקול תלוי בחלקו בהוצאות הכלכליות, עם זאת בדרך כלל פקידי השומה נוטים להעניק נקודת מס שלמה ברוב במקרים. ההחזרים נעשים לפי שנת מס ולכן ההחזר יהיה בגובה של מעל ל- 2500 שקלים, סכום לא קטן כשמדובר בהחזרי מס על מזונות שמשולמים לאורך שנים עד הגעתם של ילדכם לגיל 18.

כיצד תוכלו לדרוש את החזרי המס

לפי הנתונים שפרסמו רשות המיסים, אנשים רבים אינם דורשים את החזרי המס המגיעים להם ככל הנראה מכיוון שאינם מודעים לזכויות ולהטבות שמגיעות להם. בכדי שתוכלו לתבוע את ההחזרים יהיה עליכם להגיש טופס 106 שניתן מהמעביד שלכם או טופס 1301 במידה ואתם עצמאים, לצרף צילום של תעודת הזהות ואישורים המאשרים את המשמורת והסכמי המזונות. את המסמכים עליכם להגיש בחודש דצמבר על שנת המס שחלפה וזכרו שבמידה ולא ידעתם על זכותכם לפני כן אתם רשאים לתבוע החזרים עד שש שנים אחורה. מומלץ מאוד להיעזר ביועץ מס או בחברות המתמחות בהחזרי מס המעסיקות מומחים רבים, היוועצות באנשי מקצוע יבטיחו שיינתנו לכם כל נקודות הפטור והזכאויות השונות ושלא תפספסו את הזכויות המגיעות לכם מכיוון שאינכם יודעים היטב את החוק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר