נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

החזרי מס להורי ילדים בעלי לקות למידה

מחשבון וטופס

החוק בישראל מאפשר להורי ילדים בעלי לקות למידה חמורה לקבל החזר מס בגובה של מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה. עם זאת, גם במקרים אלו יש תנאים של לקות למידה שבהם צריך לעמוד ומאוד חשוב להתייעץ מוקדם עם בעלי מקצוע.

המידע שקיים באתר כמו https://indigofinance.co.il/ עוזר להורי ילדים בעלי לקות למידה לקבל החזרי מס, נקודות זיכוי והטבות נוספות. ההורים יכולים לאסוף מידע מן הסוג הזה בצורה עצמאית וכדאי להם להתייעץ עם בעלי מקצוע. כאשר מתייעצים עם מומחים לתחום של החזרי מס, מרכזים את כל השאלות תחת קורת גג אחת ומגדילים את הסיכוי לקבלת עזרה מהמדינה בגין ילדים בעלי לקות למידה חמורה.

 

באיזה תנאים צריך לעמוד כדי לקבל החזרי מס?

החזרי מס מכל סוג מחייבים עמידה בתנאים מסוימים. המטרה של התנאים שבהם צריך לעמוד על מנת לקבל החזרי מס היא לוודא שהם יגיעו רק אל מי שזה מגיע להם, כפי שנקבע בחוק או בעדכוני הפסיקה השונים. ספציפית אצל הורי ילדים בעלי לקות למידה, הדגש הוא על לקות מסוג קשב וריכוז או היפר אקטיביות.

מבחינת מס הכנסה ומשרד החינוך, החזרי המס להורי ילדים בעלי לקות למידה היא סוג של השקעה כלכלית לכל דבר ועניין. ברשויות המס ובמשרד החינוך מבינים שעל ההורים להשקיע כלכלית בילדיהם, לכן הם רוצים לעזור ולסייע. לצד סיוע כספי ישיר שאותו אפשר לקבל אם עומדים בתנאים מסוימים, קיימת גם אפשרות של ניצול הטבות לצורך קבלת החזרי מס בצורה מסודרת.

 

האם אפשר לקבל החזרי מס רטרואקטיביים?

הנושא של החזרי מס להורי ילדים בעלי לקות למידה מורכב מכפי שנהוג לחשוב. בין היתר, ניתן לראות את זה באופן שבו מבקשים את ההחזרים הללו רטרואקטיבית. נכון להיום, ניתן לקבל את החזרי המס רטרואקטיבית עבור 6 השנים הקודמות לתאריך הבקשה וכל עוד עושים את זה בצורה מסודרת מול בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

במילים אחרות, עיכוב התפתחותי בשל לקות למידה שמוגדרת כחמורה מאפשר להורים לקבל שתי נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה, בהתאם לכללי הזכאות וגם רטרואקטיבית. הזכאות שמורה לתושבי ישראל שיש להם או לבני הזוג שלהם ילדים עם עיכוב התפתחותי כפי שהוא מוגדר על ידי ועדת השמה של משרד החינוך, אם הם לומדים במסגרת של החינוך המיוחד או במסגרת רגילה עם "סל אישי" ועל ההכנסה של אחד ההורים בלבד.

מנגד, הורים פרודים שאינם מנהלים משק בית משותף וילדם מקבל גמלת נכה – זכאים שניהם לנקודת הזיכוי. בכל מקרה, התייעצות עם בעלי מקצוע שמתמחים בהחזרי מס בהחלט מאפשרת לרכז את הטיפול בנושא בצורה מסודרת. כך יודעים לא רק מהן נקודות הזיכוי, אלא גם מה נדרש כדי להשיג אותן.

ערימת מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר