נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מצאנו את המקום הכי יפה בעולם!

דגים

יש מקומות בעולם שהם כה יפים שאסור לכם לפספס אותם, במיוחד כשהם כל כך קרובים אליכם – ממש במרחק נסיעה.

אלו כמה מפלאי הטבע שממש מתחת לאף שלכם ורצוי מאוד שתדעו עליהם.

אחד מהם נמצא ממש פה, בחצר האחורית שלנו, מרחק כמה שעות נסיעה ועם מראה עוצר נשימה שנראה כאילו נלקח מגלויה.

אנחנו כמובן מדברים על הלגונה הכחולה בסיני.

 

קחו אוויר ותתרגלו לכחול

אז מהי הלגונה הכחולה בעצם? זוהי לשון ים אשר נכנסה ליבשה ויצרה צורה של לגונה, קרקעיתה חולית לבנה וללא ריף וצבע המים טורקיז בוהק ומהפנט. מעבר להשתהות ותדהמה בגלל היופי של המקום, איזור הלגונה הכחולה מקבל רוח די חזקה, וכיוון שאין בו ריף זהו מקום מושלם לקייט סרפינג. אנשים מכל העולם באים לעשות קייט סרפינג עם הנוף הכי יפה שיש.

אפשר למצוא קמפים עם חושות פשוטות מאוד ללא חשמל סביב הלגונה הכחולה, מי שבא לעשות קייט סרפינג מהבוקר עד הערב זה מושלם עבורו. רבים מגיעים ללגונה הכחולה כטיול יום מראס אבו גלום, בה יש קמפים עם חושות פשוטות אך טיפה יותר "בנויות" מהחושות של הלגונה הכחולה וגם ריף יפה אשר ניתן לשלב שנירקולים בו לאחר יום של קייט סרפינג בלגונה הכחולה, או טיול יום מדהב אשר גם היא אינה רחוקה מדי ויש לה המון מה להציע.

 

איך מגיעים?

הלגונה הכחולה בסיני נמצאת בין נואיבה לדהב באיזור אליו הכביש הראשי של סיני לא מגיע, מה שהופך אותה למקום די נידח וקסום.

בשביל להגיע ללגונה הכחולה תוכלו לבחור באחת משתי האופציות הבאות:

  1. האופציה המהירה – לסוע במונית עד ל"בלו הול" ממש מצפון לדהב (כשעתיים נסיעה), משם לקחת סירה מהירה של 15 דקות לראס אבו גלום ומשם נסיעה בטנדר של 10 דקות ללגונה הכחולה.
  2. האופציה האיטית וההרפתקנית – לקחת מונית לנואיבה (כ – 40 דקות נסיעה) ומשם טנדר (חובה 4X4) דרך השטח עד ללגונה הכחולה (נסיעה של כשעה וחצי). הנסיעה בשטח דרך ההרים יפה מאוד, הרפתקנית וקופצנית אך אין כמעט צל כל הדרך, לכן מומלץ לעשות אותה בשעות הבוקר המוקדמות או שעות הערב.

 

אתרי צלילה בקרבת מקום

אחד מאתרי הצלילה היפים בעולם נמצא ממש בסמוך ללגונה הכחולה = הבלו הול (החור הכחול) הבלו הול בסיני הוא אתר צלילה הנמצא בקצה הצפוני של דהב (כ – 10 דקות נסיעה ממרכז דהב).
תוכלו להגיע אליו בקלות עם מונית מהגבול בנסיעה של כשעתיים.

הבלו הול הוא אתר צלילה מפורסם מאוד בעולם כולו שנחשב לפלא טבע מדהים וגם לאחד מאתרי הצלילה המסוכנים ביותר בעולם – תוכלו לראות על הצוק לצד הבלו הול מצבות של כל הצוללים שלא חזרו מצלילתם בבלו הול.

הבלו הול כשמו כן הוא – חור כחול, הצמוד לחוף  שעומקו כ – 100 מטר.  קירות הבלו הול הם למעשה קבוצות אלמוגים צבעוניות ויפהפיות עם דגה מגוונת. על אף שהבלו הול נחשב לאחד מאתרי הצלילה המסוכנים ביותר בעולם, פוקדים אותו עשרות צוללנים ביום.

לא כל צלילה בבלו הול צריכה להיות מסוכנת, למעשה אפשר לשנרקל, לצלול ואפילו לצלול חופשי בו ולהנות מקסמיו והמבנה הייחודי שלו מבלי להסתכן כלל – כל עוד שומרים על חוקי הצלילה וכמובן לעולם לא צוללים לבד.

 

עשה ואל תעשה באתר הצלילה

מתי הצלילה בבלו הול הופכת למסוכנת? בעומק של 60 מטר  ישנה מנהרה המחברת את הבלו הול לים, הסכנה נשקפת למי שמנסה לחצות את המערה הזו ולהגיע לים.

צלילה לעומק של 60 מטר יכולה להיות מסוכנת גם מבלי להיכנס למנהרות בגלל שכרון מעמקים, ובד בבד כאשר מנסים לחצות מנהרה אשר נראית קצרה למדי אך אורכה  26 מטר ושכרון המעמקים ביחד עם קלסטרופוביה גרמו ללא מעט צוללנים לאבד את העשתונות ולהוריד את הציוד שלהם או לגמור את האוויר במיכלים וכך הם מצאו את מותם במנהרה.

אל תנסו לעשות זאת אלא אם אתם צוללנים מנוסים מאוד, וגם אז זיכרו שהמנהרה הזו היא הסיבה שהמון צוללנים מנוסים מצאו את מותם. הבלו הול הוא אתר צלילה מרשים גם בלי להכנס למנהרה.
סביב הבלו הול תוכלו למצוא מסעדות רבות שישמחו לתת לכם דגים טריים ומנות אוריינטליות טעימות לאחר הצלילה, ובהם גם תוכלו לשכור ציוד צלילה או שנירקול.

לא ניתן לישון בבלו הול עצמו, אך בדהב הסמוכה יש המון אופציות ללינה – בתי מלון או חדרי אייר בי אן בי. מי שאוהב לישון בחושות יוכל לסוע לראס אבו גלום הנמצאת כ – 10 דקות על סירה מהירה מהבלו הול, שם יש קמפים עם חושות.

 

שמורות טבע ועולם תת מימי מטורף

מקום נוסף שנמצא יותר דרומה מהלגונה ובהחלט שווה אזכור אם כבר דיברנו על צלילה הוא ראס מוחמד – שמורת טבע הנמצאת בקצה הדרומי ביותר של סיני, העיירה הקרובה ביותר לשמורה היא שארם א שייח (כ – 3.5 שעות נסיעה מהגבול).

השמורה של ראס מוחמד ידועה בעולם כולו בשל הצלילות עוצרות הנשימה שבה. כדי לצלול בראס מוחמד (הצלילות הן באיזור המערבי של ראס מוחמד) תצטרכו לעשות ויזה למצרים, אשרת השהייה של סיני אינה מספיקה על מנת להיכנס לשמורה לצלילה. את הויזה למצרים תצטרכו להוציא מראש בעודכם בישראל בשגרירות המצרית בתל אביב. כדי לבקר רק בחלק היבשתי של השמורה מספיקה אשרת השהייה לסיני.

ראס מוחמד נמצאת בים האדום בנקודת החיבור בין מפרץ אילת למפרץ סואץ מה שיוצר ריפים מרהיבים ודגה מגוונת. המקום מלא באתרי צלילה: השושנה, גן הצלופחים, ראס גזלני, תחנת הטריגונים, שאב מחמוד, מצפה הכרישים, ראס זעתר, סמטת דגי הזכוכית, כרישים ויולנדה, המשרוקית הכחולה (ספינה טבועה), אס אס דונרבן (ספינה טבועה) ועוד.

ביבשה גודל השמורה הוא כ – 480 קמ"ר, חלקו מישורי, בחלקו גבעות קטנות ואפילו דיונות חול. השמורה גדולה מאוד ולא קל להתנייד בתוכה לכן רצוי לבוא עם רכב אישי, לשכור נהג מונית ליום אשר יקח אתכם גם בתוך השמורה או בטיול מאורגן משארם א שייח בעלות של כ – 300 לירות מצריות.

 

תביאו ציוד מהבית ואל תחפשו מקום לישון

לא ניתן גם לשכור ציוד צלילה או שנירקול בראס מוחמד, לכן יש להביא ציוד אתכם מראש.
עלות הכניסה לשמורה היא 5 דולר אמריקאי לרכב + 5 דולר אמריקאי לאדם.

אין קמפים או בתי מלון בראס מוחמד, האפשרות היחידה ללינה בשמורה היא באוהלים שתצטרכו להביא מהבית בחניון מסודר בעלות של 200 לירות מצריות ללילה. תצטרכו לדאוג לעצמכם גם לאוכל.

רבים נוסעים לראס מוחמד לטיול יום וחוזרים ללון בשארם א שייח הסמוכה בה אפשרויות רבות ללינה – בתי מלון וחדרי אייר בי אן בי.

הנסיעה משארם א שייח לשמורת ראס מוחמד לוקחת כ – 45 דקות והיא נסיעה יפה מאוד בה תוכלו להנות מאתרים יפים כמו נקיקי מבוכים, בריכת הנקרה ומצפה הכרישים (היבשתי).

 

היי דרומה – להרים

עוד מקום החבוי בין קפלי ההר הגבוה בסיני ושווה ביקור הוא סנטה קתרינה – עיירה קטנטונת הנמצאת כ – 3 שעות נסיעה מהגבול אל תוך ההרים. סנטה קתרינה אינה עיירת חוף אלא עיירה הנמצאת תחת פסגתו של ההר הגבוה ביותר בסיני – ג'בל קתרינה (2,642 מטר).

ג'בל קתרינה היא רק אחת הפסגות באיזור ותוכלו למצוא פסגות נוספות מעל 2000 מטר כמו ג'בל מוסא (רבים מאמינים שזהו הר סיני). בעיירה עצמה ישנו מנזר נוצרי העתיק בעולם, נקיקי מים רבים, מבנים ביזנטיים ובוסתני פרי.

רבים מגיעים לסנטה קתרינה בשביל מסלולי ההליכה בהרים ברמות קושי שונות אשר יכולים לקחת בין יום לכמה ימים ובשבילם חובה לקחת מדריך בדואי וציוד מתאים לטרקים וקמפים בהתאם לעונת השנה בה אתם בוחרים להגיע. בחורף ההרים מושלגים, ועל אף שזה מאוד יפה זה יכול להיות מאוד מסוכן.

לפני היציאה למסלולי ההליכה או אחרי החזרה תוכלו לישון בקמפים עם חושות בעיירה.

שיהיה לכם טיול נעים וחופשה מהנה!

 

דולפינים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
דרום ולא רק אדום

לא, לא שוב פעם ים המלח. רגע, אבל מי אמר לכם שזה כל מה שיש לדרום להציע לנו? די

נהר
ברצלונה או ברלין?

אירופה מלאה ערים נהדרות לבקר בהן, לכל עיר ייחוד וקסם משלה עם שפה אחרת, תרבות אחרת, מאכלים אחרים, היסטוריה

פורטוגל ראשית
מה חשוב לדעת על פורטוגל?

פורטוגל, השכנה הצמודה של ספרד, נעשתה בשנים האחרונות אחת המדינות האהובות ביותר בקרב ישראלים. אמנם לא תוכלו למצוא טיסות

מלונות בורונה
מלונות בורונה

במחוז ונטו שבצפון איטליה שוכנת לה עיר עתיקה ומיוחדת במינה, עם ארמונות יפהפיים מתקופת הרנסנס, נוף מרהיב ואווירה רומנטית