נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

יתרונות וחסרונות של משטחי למינם למטבח

חלל ביתי

משטח למינם, או בשמו המוכר, גרניט פורצלן, פותח על ידי חברה איטלקית בשם זה – Laminam"".

משטח זה איכותי ביותר, ומתאים למטבח, לדלפק וכן לאיים.

החידוש במשטחי למינם, הוא היכולת ליצר אותם כחתיכה אחת גדולה, תוך ניצול מקסימלי של גודלם, להפחתת כמות החיבורים.

 

יתרונות משטח למינם

  1. עמידותמשטחי למינם למטבח, הינם בעלי עמידות גבוהה, למספר גדול של בעיות, היכולות לצוץ במטבח. למשטח עמידות מקסימלית בפני כתמים, ועמידות גבוהה בפני שריטות. למשטח גם עמידות בפני חום, עד 600 מעלות, כך שניתן להניח עליו סירים חמים, בכל טמפרטורה. בנוסף, משטחי למינם, עמידים לכימיקלים וחומרי ניקוי, כיוון שהם עשויים מחומר טבעי, ללא עיבוד מלאכותי.
  2. ידידותי לסביבה – משטח למינם, נחשב לחומר ידידותי לסביבה, כיוון שתהליך ההפקה שלו – שהוא חימום ודחיסה של חומר הגלם, בטמפרטורה גבוהה של 1,200 מעלות – אינו מזהם. בנוסף, תהליכי יצור החומר באיטליה, מושתתים בעיקר, על אנרגיה סולארית.
  3. משטח למינם אינו דוהה בשמש – ושומר על הברק הטבעי שלו, לאורך זמן. המשטח גם עמיד בפני קרינת UV, ולכן עמיד גם במטבחי חוץ.
  4. המשטח עמיד בפני אש – וחשיפה לטמפרטורות גבוהות, ובמקרה של שריפה, אף אינו משחרר חומרים רעילים.
  5. משטחי למינם מעוצבים – על ידי האדם, שלא כמו שיש טבעי שהוא מחצב, ולכן נוחים מאוד לתכנון ועיצוב, באופן שניתן להתאימם לכל טעם אישי, ולכל מטבח. עיצוב משטחי למינם, מתעדכן בתדירות על פי הקווים העכשוויים, איכות הגימור שלו גבוהה ביותר, והוא מגיע במגוון של טקסטורות וצבעים. לדוגמה: משטח דמוי עץ, דמוי בטון, דמוי שיש טבעי ועוד.
  6. עובי המשטחים – נע בין 3 ועד 20 מ"מ, טווח רחב זה של עוביים, מאפשר התאמה מושלמת לצרכים השונים: חיפוי קירות פנימיים או חיצוניים, חיפוי ארונות המטבח בלוחות דקים, ועוד.
  7. משטח למינם קל לניקוי – זאת, כיוון שיש בו מעט נקבוביות, מה שגורם לכך שלכלוך ושאריות מזון, אינם מצטברים על גבי המשטח, והניקיון שלו פשוט ומהיר.

 

חסרונות משטח למינם

  1. מבחינה עיצובית – יש קושי מסוים לעגל ולעצב את הפינות של המשטחים.
  2. מחיר החומר – למינם אומנם חומר איכותי, אך חסרונו הוא במחירו היקר. ניתן למצוא את החומר, גרניט פורצלן, במחיר זול יחסית, של יצרנים אחרים. בנוסף, ניתן גם למצוא אלטרנטיבות, באיכות טובה ובדרך כלל זולות מלמינם, כגון: משטחי אינפיניטי למטבח, נאוליט, משטחי אטלס למטבח ואבן קיסר פורצלן.

 

לסכום

למשטחי למינם יתרונות רבים, בעיקר ביכולת העמידות הגבוהה שלהם לכתמים, שריטות, חום, כימיקלים וחומרי ניקוי. המשטחים ידידותיים לסביבה, אינם דוהים בשמש, עמידים בפני אש, ומעוצבים במגוון דוגמאות וצבעים. בנוסף, הם בעלי איכות גימור גבוהה, וקלים לניקוי. חסרונם הוא בעיקר במחירם היקר, ובקושי לעגל את פינותיהם.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מטבחים