נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהם היעדים העיקריים של תיק שטח

ככלל, קיימים מבנים ברחבי הארץ שמהווים מוקדי סיכון, בשל ריבוי האנשים המשתמשים בהם ובשל ריבוי המתקנים שנמצאים בכל מבנה.

בזמן שמתרחש אירוע חרום, כגון: שריפה, ייתכן מצב של חוסר במידע, לחץ בזמן וכד'.

בכדי להתמודד עם גורמי לחץ מעין אלה, קיים פתרון של יצירת נוהל חרום, המכיל סדרה של פעולות אוטמטיות.

 

תיק שטח

בכדי להתמודד עם מצבי חרום, אשר עשויים להתרחש בפתאומיות, נוצר תיק שטח אשר מהווה מסגרת של נתונים ופעולות. מסגרת זו מאפשרת הערכת מצב מקדמית ותכנון מראש של אירועי חרום פתאומיים שיכולים לקרות במבנה מסוים. בנוסף, תיק שטח כולל גם את אופן הטיפול באירועי החרום.

לתיק שטח יש שני יעדים עיקריים:

  1. התכוננות מוקדמת לאירוע חרום מסוים, מצד השוהים במבנה ומצד שירותי הכבאות.
  2. הוא משמש את שירותי הכבאות – להכרת המבנה, לצורך תרגול במהלך השגרה ולטיפול באירועים אפשריים בחלקיו השונים של המבנה, בזמן אמת.

 

תיק שטח מכיל כמה פרמטרים בתוכו: מידע על במבנה, תיאור המבנה והסביבה שלו, תיאור של מערכת אספקת מים במבנה, ציוד כיבוי אש שנמצא במבנה, הערכת סיכונים, תוכנית מילוט מהמבנה ופרמטרים נוספים שעשויים לסייע בזמן שפורץ ארוע חרום במבנה.

ייתכנו מצבים של מקרי חרום, בהם אנשים עלולים להילכד בתוך מבנה. במקרים אלה תיק שטח מקנה פירוט של סדרת פעולות שבעזרתן ניתן לחלץ את האנשים שבמבנה. התיק למעשה מהווה כלי חשוב ביותר עבור צוותי חילוץ והצלה, אשר בעזרתו, האנשים הפועלים בשטח במצבי חרום, יכולים לקבל נתונים במהירות מרבית.

 

תיק שטח של כיבוי אש

שירותי הכבאות וההצלה דורשים מכל בית עסק להכין תיק שטח כיבוי אש אשר מהווה מסגרת של נתונים וסדרת פעולות המשמשת את כוחות הכבאות וההצלה בזמן שפורצת שריפה ומאפשרת להם לפעול במהירות ובאפקטיביות בזמן ארועי חרום.

 

עבור אילו מבנים נדרש להכין תיק שטח

ככלל, קיימים סוגים של מבנים רבים של מבנים שיש להכין עבורם תיק שטח, על פי הוראה 503 של נציב כבאות והצלה ושל מפקח כבאות ראשי.

מבין המבנים שעליהם חלה חובה זו, נכללים:

  1. מוזאונים
  2. בנקים
  3. בתי אבות
  4. בתי סוהר
  5. אצטדיונים ואולמות ספורט
  6. בתי חולים
  7. בתי מלון
  8. בתי קולנוע
  9. מרכזים מסחריים
  10. סופרמרקטים
  11. דיור מוגן
  12. אולמות שמחה ועוד.

 

לסיכום

בשל הפוטנציאל הקיים בהתרחשות אירועי חירום במבנים ברחבי הארץ, נוצר "תיק שטח", אשר כולל כמה פרמטרים חשובים ומידע בנוגע למבנה מסוים. בנוסף, הוא מהווה מסגרת היערכות וסדרה של פעולות התמודדות במצב של מקרה חרום. ככלל, מכל בית עסק נדרש להכין תיק שטח כיבוי אש, שמהווה אוגדן פעולות עבור מצבים של התפרצות שריפה במבנה ומאפשר להם להתמודד איתה במהירות ובאפקטיביות.

אם אתם רוצים להכין תיק שטח עם חברה מקצועית אנו ממליצים לכם לבדוק את חברת צמח בטיחות שתוכל במקביל לתיק השטח לדאוג לכם להדרכות בטיחות מקצועיות בשלל נושאים.

מתכני בטיחות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בטיחות