נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

עד כמה זה באמת מסוכן לנהוג שיכור? חשוב להכיר!

נהיגה בשכרות ראשית

נהיגה בשכרות היא נהיגה מסוכנת שהאישום עליה פלילי. היא עלולה לגרום לתאונת דרכים קטלנית ולפגוע בכם ובסובבים אתכם. המאמר יפרט עד כמה מסוכן לנהוג בשכרות.

 

עד כמה מסוכן לנהוג תחת השפעת אלכוהול?

פעמים רבות אנו שומעים בחדשות על תאונות דרכים שקרו כתוצאה מנהיגה בשכרות בין אם מדובר על צעירים שחזרו מבילוי ובין אם על נהגים שיכורים אחרים. נהיגה תחת גילופין ותחת השפעת סמים אסורה על פי חוק והעונשים עליה יכולים לגבות מחיר כבד. במקרה של תאונת דרכים אם נמצאתם נוהגים בשכרות ויש נפגעים, העונש הצפוי הוא מאסר והשבתת הרכב. מעבר לרישום הפלילי, אדם הנוהג בגילופין ייתכן ויאלץ להיפרד מרישיון הנהיגה שלו לתמיד. במידה ואדם נתפס נוהג בשכרות מבלי שתהיה תאונה, רישיונו ייפסל לשנתיים ויותר בנוסף לפסילה מנהלית והשבתת הרכב. כשמתרחשת תאונת דרכים תחת השפעת אלכוהול, הנהג צריך לפנות לייעוץ של עורך דין תאונות דרכים כדי לקבל סיוע משפטי ולנסות למזער נזקים.

 

מה הן הבדיקות לחשד של נהיגה בשכרות?

בין אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים תחת השפעת אלכוהול ובין אם נתפסת נוהגים בשכרות, השוטר יבקש מכם לעבור בדיקות שיוכיחו שאתם שיכורים ומה רמת האלכוהול בדם. הבדיקה הנפוצה ביותר היא הינשוף. זוהי בדיקה בה יש לנשוף למכשיר המגלה אם אכן שתיתם אלכוהול. במידה ולא נפצעתם בתאונה השוטר יבחן את ההליכה שלכם, את הדיבור, הריח מהפה, הבגדים והרכב ויבדוק אם אין בקבוקי אלכוהול בתוכו. מבחן נוסף לגילוי שיכורים נעשה באמצעות מגע של האצבע באף בעיניים עצומות, צעידה על קו ישר או עמידה על רגל אחת. אלו בדיקות שאינן מחייבות את השוטרים ואינן מחייבות אתכם להסכים להם. אך במקרה של תאונת דרכים וכאשר עולה חשד שהייתם שיכורים, השוטר יפנה אתכם לבדיקת דם שהיא האמינה ביותר למציאת אחוזי אלכוהול בדם. כל הבדיקות הללו ישמשו את המשטרה בתביעה הפלילית ולכן חשוב להתייעץ באותו הרגע עם עורך הדין ולבדוק מה אתם חייבים לעשות ומה לא מכיוון שישנן בדיקות שאינן אמינות.

 

ייעוץ של עורך דין לתאונות דרכים

ההתקשרות עם עורך דין לתאונות דרכים מיד לאחר התאונה קריטית מאוד בכל מצב ועל אחת כמה וכמה במצב של שכרות. עורך הדין ישלח לזירת התאונה נציג מטעמו שיבדוק את הראיות ויסייע לכם בחקירה של המשטרה. במידה ואתם מסוגלים חשוב שתתעדו את זירת התאונה ותצלמו את המכוניות המעורבות בתאונה, את פרטי הפוליסות והעדים שנכחו באותו אירוע. כל זמן שיהיו לכם יותר ראיות אמינות תוכלו להשתמש בהן בדיון המשפטי ולמזער את הנזק באישום פלילי. עורך הדין מכיר את הבדיקות והאמינות שלהן, את החוקים, ההתנהלות המשפטית, את האכיפה על נהיגה בשכרות ויוכל לסייע לכם בצורה יעילה.

נהיגה בשכרות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,