נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

עבודות בגובה עם או בלי מנוף הרמה: יתרונות וחסרונות

מנוף פתוח

מנוף הרמה יכול לסייע לבצע עבודות בגובה ולשמור על הבטיחות.

עם זאת, חשוב להכיר לעומק את המאפיינים של כלי עבודה כזה ואף להביא בחשבון את החסרונות.

עבודות בגובה מבוצעות בכל סוגי המבנים, הבתים הפרטיים והבניינים. בבתים פרטיים מתאימה עבודות בגובה כאשר צריך למשל לבצע איטום או גימור וחיפוי, בעוד בבנייני משרדים ומבנים ציבוריים יש גם עבודות בגובה שמטרתן ניקיון ותחזוקה. בנוסף, אפשר לבצע עבודות בגובה עם מנוף הרמה ייעודי.

 

האם חובה להשתמש במנוף הרמה?

מנוף הרמה משמש כאשר מבצעים עבודות בגובה בחלק החיצוני של המבנה. אם למשל הדגש הוא רק על איטום של הגג וניתן להגיע אליו בצורה אחרת, יכול להיות שיהיה אפשר לוותר על הצורך במנוף. עם זאת, יש לקחת בחשבון את החשיבות של מנוף עם סל לצורך הרמת העובדים לגובה או לצורך שינוע של כלי העבודה, חומרי הגלם וכן הלאה.

 

היתרונות של מנוף הרמה

התייעצות קצרה עם חברה כמו ליפטר במות הרמה יכולה לסייע בהיכרות עם היתרונות של מנוף הרמה. ראשית, מנוף הרמה מתאים כאמור גם עבור הציוד וגם עבור העובדים. כאשר המנוף מגיע עם סל הרמה ייעודי, זה אומר שניתן לעמוד עליו בצורה בטוחה ולבצע עבודות חיפוי, גימור ואיטום גגות מכל סוג.

שנית, מנוף הרמה לא רק פועל לגובה אלא גם לצדדים. בעבודות מורכבות סביב בניינים גדולים, המשמעות היא חיסכון בהוצאות ועמידה ביעדי הפרויקט. מעבר לכך, יש מגוון רחב של סוגי מנופים ובמות הרמה שמתוכו אפשר לבחור את זה שהכי מתאים עבור הפרויקט המבוקש.

 

החסרונות של מנוף הרמה

הצד השני של המטבע מייצג את החסרונות של מנוף הרמה. באופן עקרוני, רוב קבלני העבודות בגובה מעדיפים לוותר על המנוף כל עוד הם לא חייבים להשתמש בו. הסיבה לכך לא קשורה ליעילות העבודה, אלא לכך שהוא עולה כסף. אז אם רוצים לחסוך בהוצאות, אין ספק שלמנוף הרמה יש חיסרון מובהק.

חוץ מזה, הפעלת המנוף דורשת הכשרה ורישיון. אצל קבלני עבודות בגובה קטנים, יכול להיות שלא יהיו עובדים עם הרישיון הרלוונטי ולכן הם יצטרכו לשלם בנפרד על השכרה שלהם לפי שעה או פר פרויקט.

 

כך מכריעים בסוגיה

הדרך הנכונה להחליט האם לבצע עבודות הרמה בגובה עם או בלי מנוף ייעודי היא לבדוק את מאפייני הפרויקט. קודם כל מבררים למשל האם ניתן להגיע לגג או לגובה ללא צורך בשימוש במנוף, ואז בודקים כמה יעלה לשכור או לקנות אותו.

בין לבין, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקחת בחשבון גם שיקולים בטיחותיים. במידת הצורך, אפשר לשכור את המנוף לתקופה קצרה בלבד. כך משלבים בין היתרונות של מנוף לבין עבודות בגובה בסנפלינג או באמצעים אחרים.

 

הרמת ציוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע