נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

עבירות אלימות ותקיפה

פסיקה משפטית

היכרות עם סוגים שונים של עבירות פליליות יכולה לסייע להתגונן במהלך חקירה משטרתית או בין כתלי בית המשפט.

אבל בשביל שזה יקרה, כדאי מאוד לנצל גם מעורבות של עורך דין פלילי צמוד שמכיר את התחום ובקיא בו

הדין הפלילי בישראל חל בין היתר על עבירות שקשורות אל הפעלת אלימות או תקיפה. לפי חוק העונשין, תקיפה היא מצב שבו אדם מכה אדם אחר לרבות בנגיעה, דחיפה או הפעלת כוח על הגוף בצורה ישירה או עקיפה – מבלי שקיבל את הסכמתו או לחילופין בגלל שקיבל את הסכמתו של הנפגע בדרך של מרמה.

לשם השוואה, עבירות אלימות הן נפוצות יותר כי הן מתאפיינות בסוגים שונים של חומרה. בעוד ההגדרה של עבירות תקיפה היא פחות או יותר מצומצמת, עבירות אלימות כרוכות בהפעלה של כוח פיזי מכל סוג. בנוסף, החוק מבחין בין עבירות שכוללות חבלה ועבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות.

 

הבדלים בין עבירות אלימות ותקיפה

הענישה בין עבירות אלימות ותקיפה משתנה בהתאם לחומרת העבירה. כך למשל במקרה של תקיפה ללא חבלה, העונש יהיה של עד שנתיים מאסר. במקרה של תקיפה שגורמת לחבלה ממשית, פציעה או שטף דם ובדרגה בינונית, העונש יהיה עד שלוש שנות מאסר.

לעומת זאת, תקיפה בנסיבות מחמירות שבה הופעלה אלימות בדרגה גבוהה כבר כוללת הכפלה של העונש הקבוע. בנוסף, כדאי לדעת שגם עבירות אלימות במשפחה נחשבות לתקיפה בנסיבות מחמירות.

 

מה עושים על רקע אישום של עבירות אלימות ותקיפה?

המאפיינים המיוחדים של עבירות אלימות ותקיפה מחייבים התייעצות עם עורך דין פלילי. באמצעות התייעצות עם איש מקצוע שמכיר את התחום מצד אחד ואת פסקי הדין התקדימיים והספציפיים מצד שני, יש סיכוי גבוה יותר להקל בחומרת הענישה.

הדרך להקל את הענישה היא לבסס את הטענות על נסיבות התביעה. בין היתר, צריך לבדוק איך בדיוק בוצעה התקיפה, באיזה אופן ניתן להוכיח הפעלת אלימות וכן הלאה. בהמשך, אפשר גם להשוות בין סוגים שונים של עבירות אלימות ותקיפה לפי עדויות.

 

המלצות למי שבוצע או נחשד בעבירות של אלימות ותקיפה

הטעות הנפוצה היא לחשוב שאפשר להתמודד עם חקירה משטרתית לבד ובצורה עצמאית. אז נכון שאין חוק שמחייב התייעצות ומעורבות של עורך דין, אבל זו זכות שלא כדאי לוותר עליה.

הצעד הראשון שכדאי לעשות על מנת לקבל הגנה מפני תביעות חמורות של עבירות אלימות ותקיפה הוא להתייעץ עם עורך דין פלילי. לאחר מכן, צריך לבדוק איך ניתן לצאת מהתיק בנזקים מינימאליים ואולי גם לשקול ניסיון להביא לביטולו.

ככל שמקדימים ליצור קשר עם עורך דין פלילי, כך הוא יוכל לקחת חלק בהליכים המשפטיים. חוץ מזה, מותר לכל אזרח להתייעץ עם עורך דין גם במהלך החקירה המשטרתית המוקדמת של האירוע.

 

אגרוף

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,