נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

אילו מנופים דורשים רישיון מיוחד

אתר עבודה

חושבים להשתלב בעולם הבנייה כמנופאים? רעיון מצוין.

מדובר בתחום צומח אשר צמא לכוח אדם ויכול להיות מתגמל מאוד עבור העובדים בו.

עם זאת, מדובר גם בתחום עם תקנות רבות ודרישה להכשרה מיוחדת עבור סוגי עבודה שונים.

אז איך משיגים רישיון לעבודה עם מנוף, ולאיזה מנוף מתאים כל רישיון? על כך בכתבה הבאה.

 

מה צריך בשביל להשיג רישיון לעבודה עם מנוף?

תחום העבודה עם מנוף הוא תחום צומח שתמיד דורש עוד עובדים. עם זאת, כיוון שמדובר בעבודה שדורשת אחריות רבה והיכרות מעמיקה עם כללי העבודה והבטיחות, יש צורך ברישיון מתאים ובביצוע קורס. קורסי ההכשרה נמשכים בין חודש לחודשיים בלימודים מלאים – בין ארבע לשישה ימי לימוד בשבוע. לאחר הקורס, יש לבצע סטאז׳ של 280 שעות על מנת לקבל את הרישיון הנכסף. כמו כן, בסיום הלימודים יש לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי של משרד הכלכלה.

 

איך יודעים איזה רישיון מתאים לאיזה מנוף?

משרד הכלכלה עיגן בחוקים ותקנות שונות את הכללים להפעלת מנופים ועגורנים וכל אחד מהם דורש רישיון מתאים לפי סוג הפעולה ויכולת ההרמה של המנוף. הרישיון מחולקים לפי שני פרמטרים עיקריים – סוג העגורן והדרגה. סוגי העגורנים הם עגורן צריח, עגורן נייד, עגורן שער ועגורן להעמסה עצמית והדרגות קובעות את המשקל המקסימלי שניתן להעמיס באמצעות העגורן.

 

רישיון א׳ – רישיון להפעלת עגורן צריח

הסוג הראשון של הרישיון הוא רישיון א׳ המתאים להפעלה של עגורן צריח. מדובר בעגורן סטטי הנמצא באופן קבוע באתר הבניה ומשמש להנפה של משקלים גדולים. חלוקת הדרגות ברישיון מסוג זה היא החל מדרגה 1 למשקלים של עד 3 טון, דרגה 2 למשקלים של עד 9 טון, 3 למשקלים של עד 12 טון ודרגה 4 מאפשרת הפעלה של עגורן צריח ללא הגבלת משקל.

 

רישיון ב׳ – רישיון להפעלת עגורן נייד

רישיון מסוג ב׳ הוא רישיון להפעלה של עגורן נייד, כלומר עגורן המורכב על כלי רכב אך לא עגורן המשמש להעמסת מטען על ארגז הרכב. עבור עגורן זה, דרגות הרישיון מאפשרות את הרמת המשקלים הבאים: דרגה 1 להרמת משקל של עד 30 טון, דרגה 2 עד 90 טון, דרגה 3 עד 150 טון ודרגה 4 ללא הגבלת משקל.

 

רישיון ג׳ – רישיון להפעלת עגורן גשר

עגורן גשר שונה מעגורנים אחרים בכך שאין לו זרוע הרמה אלא הוא בנוי משני עמודים עליהם מורכבת קורה המאפשרת הנפה של משקל על שלושת הצירים – x, y ו-z. השימוש בעגורן מהסוג הזה הוא בעיקר בנמלים ובמפעלים. במקרה של עגורן גשר, דרגת הרישיון לא מבדילה בין העומסים השונים אלא בין מבני העגורן השונים. דרגה 1 מאפשרת עבודה עם עגורן ללא תא מפעיל בלבד ואילו דרגה 2 מאפשרת עבודה עם עגורן עם תא מפעיל.

 

רישיון ד׳ – רישיון להפעלת עגורן להעמסה עצמית

עגורן זה הוא עגורן המותקן על רכב אשר מאפשר העמסה של מטען על גבי ארגז הרכב. גם במקרה זה אין 4 דרגות רישיון אלא רק שתיים – דרגה 1 עד 1 טון ודרגה 2 ללא הגבלת משקל.

רכבי עבודה
רכבי עבודה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רכב
תיקח מונית
סיבות לקחת מונית לנתב"ג!

נסיעה במונית מהווה פתרון נוח ויעיל לנסיעות בעיר, או לשדה תעופה. משתמשים רבים נהנים מהיתרונות של השירות, כוללים מי

רכיבת שטח
איך בוחרים טרקטורון?

בחירה של טרקטורון צריכה להיעשות תוך היכרות מעמיקה עם התחום. מי מכם שמעוניינים לרכוש טרקטורון לראשונה בחייהם, צריכים לדעת