נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

באילו מקרים של תאונת עבודה ניתן לתבוע את המעביד

עבודה

האם תאונות עבודה הם רק תאונות הנגרמות מפעולות שהנפגע ביצע על מנת לקיים את תפקידו כראוי? פעולות שהתפקיד חייב אותו לעשות? רבים מניחים שכך הדבר אך זו הנחה מוטעית.

מקרים שונים של פגיעות הינם נחשבים תאונות עבודה והטיפול הבירוקרטי עבורן יהיה שונה.

באילו מקרי תאונות עבודה ניתן לתבוע את המעביד?

 

מהי פגיעה בעבודה?

קיימים שלושה מקרים בהם פגיעה תהיה תחת הקטגוריה של פגיעה בעבודה, עובדים העומדים בקריטריונים הבאים יזכו לפיצוים המגיעים להם מטעם ביטוח לאומי – הטיפול השכיח. על תביעה נגד המעסיק בעזרת עורך דין תאונות עבודה נרחיב בהמשך.
זכאים לפיצוים המדוברים מביטוח לאומי הינם עובדים שכירים שמשולמים עליהם דמי ביטוח לאומי, עצמאים שמשלמים עבור עצמם דמי ביטוח לאומי ולכן הינם מבוטחים באופן ישיר בביטוח לנפגעי עבודה וזכאים לתשלום דמי פגיעה עד 91 ימים ולאחר מועד זה התביעה תהיה לנכות מעבודה ותעבור בוועדה רפואית להמשך טיפול.

  1. תאונת עבודה – תאונה שהתרחשה תוך כדי ובעקבות העבודה, הדרך מהבית לעבודה ובחזרה ממנה נחשבות כחלק מזמן העבודה במקרה זה.
  2. מחלת מקצוע – ישנן מחלות המוגדרות בתקנות שמחלות שנגרמו עקב חשיפה לחומרים או סביבה מסוכנת שהם חלק מתנאי התפקיד בעבודה.
  3. מיקרוטראומה – פגיעה שנגרמה עקב פעילויות מסוימות באופן ממושך וחזרתי כחלק מתנאי וסביבת העבודה.

 

מתי תובעים את המעסיק?

את המעסיק תובעים רק אם האחריות על מקרה הפגיעה הוכחה כקשורה להתרשלותו של המעסיק. בשונה מהתביעה הרגילה מו מוסד לביטוח לאומי יש חשיבות גדולה לסוגיית האשמה ועל התובע להוכיח את אשמתו של המעסיק. סוגיית האשמה לעיתים רבות נצבעת בצבע האפור והכרעת השופט במידת הצורך לא תהיה פשוטה לכן מומלץ להיעזר בעו"ד לתביעות תאונות עבודה.

 

מה תחום אחריות המעסיק?

חשוב לדעת את קביעות החוק בנושא על מנת לבדוק האם הפגיעה המדוברת הינה תחת אחריותו של המעסיק. החוק קובע כי על המעסיק לנקוט באמצעים ופעולות סבירים להגן על עובדיו, להדריך את עובדיו באשר ביצוע ושימוש בכלי עבודה, לספק ציוד מגן ולוודא שהציוד משומש כראוי. בנוסף על המעסיק חלה חובה לפקח על העובדים ולוודא שמירת כללי הבטיחות. כשהמעסיק לא יעמוד בתנאים אלו תהיה עילה סבירה לתבוע אותו בגין הנזק אך אין לשכוח כי לצד אחריות המעסיק גם על העובד מוטלת חובת אחריות מלאה לעמוד בהנחיות וכללי הזהירות.

 

לסיכום

חלילה ותפגעו בתאונת עבודה עקב רשלנות של מעסיק או לא אנא פנו מיד לקבלת טיפול רפואי גם אם הינכם מרגישים צורך. שמרו ותעדו את קבלת הטיפול, פרטי התאונה ודאגו להודיע למעסיק ולמי שצריך על פגיעתכם. לפני שאתם ניגשים מיד לתביעת המעסיק בדקו עם עצמכם ובייעוץ של איש מקצוע האם יש עילה מספקת ושהאצבע לא תופנה בחזרה אליכם.

ספר ופטיש

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,