נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

בירת החופש של אירופה קוראת לכם

יער בהולנד

הולנד היא אחת המדינות היותר אהובות ומתויירות באירופה. הולנד לא גדולה יותר מישראל, אך יש לה היסטוריה רחבה מעברה כביצה שיובשה ונבנתה עליה אימפריה כובשת שהגיעה לקצוות אחרים בעולם ועד לאומניה הגדולים כמו ואן גוך ורמברנדט, המלחמות שחוותה ועוד. להולנד סיפורים רבים לספר, ואין ספק שההיסטוריה המעניינת שלה בנוסף לפרחי הצבעוני הם סיבות נהדרות בכדי למשוך תיירים, אבל הקסם האמיתי של הולנד שהפך אותה להיות מקום חובה ברשימה של כל אחד בא מהחופש שבה.

הליברליזם ההולנדי מתבטא בהמון דרכים, השתיים המוכרות ביותר הן המריחואנה והזנות החוקית.
ב-1972 הוציאה הולנד את המריחואנה ותוצריה מרשימת הסמים המסוכנים, והקופי שופ הראשון לא איחר להגיע ונפתח ב-1976. אמנם מריחואנה אינה חוקית בהולנד, כמו שרבים נוטים להאמין, אך קיימת סובלנות מצד המשטרה למכירה ועישון בקופי שופס, או עישון לשימוש עצמי בבתים הפרטיים לאזרחים ותיירים כאחד.

הולנד אינה המדינה היחידה כיום עם קופי שופס, אך בשנות ה-70 היא הייתה היחידה, והייחוד הזה לא נשכח לה עד היום. תיירים רבים פוקדים את הולנד בשביל לחוות עישון מריחואנה בקופי שופ, בלי פחד. בארץ שבה אוכל הרחוב הוא פאנקייקים וצ'יפס קל להבין למה תיירים רבים רואים בה כגן עדן לסטלנים. ניתן גם לקנות סוג אחד בלבד של פטריות הזיה באופן חוקי (truffles).

הזנות הפכה חוקית ב-1999 והעובדות בה עובדות תחת איגוד עובדי המין המפקח על שכרן, בריאותן ומצבן של זונות אשר בוחרות בעבודתן. סחר בנשים לזנות אינו חוקי. ההולנדים מאמינים שלתת טיפול טוב לעובדות המין בהולנד ימנע הרבה מאוד פשע וישמור על ביטחונן וזכויותיהן.

רובע החלונות האדומים באמסטרדם הוא אטרקציה שמושכת אליה גם את האנשים שלא מעוניינים להשתמש בשירותים המוצעים, אך רק מעוניינים לראות מה קורה. ברובע החלונות האדומים לא תמצאו רק זונות, יש גם מוזיאונים כמו מוזיאון הסקס ומוזיאון המריחואנה, בארים, קופי שופס ועוד.

בארץ הסקס והסמים חייבים להוסיף גם קצת רוקנרול לא? פסטיבלים כמו יום המלך, חג האורות, קרנבל הקיץ, פסטיבל מיסטרילנד, פסטיבל הסוד השמור ביותר, פסטיבל פינקפופ, מצעד הגאווה ואפילו יום הג'ינג'ים הבינלאומי הם רק חלק קטן מהאירועים והפסטיבלים הקורים בהולנד לאורך השנה בכל עונה ובכל פינה בארץ, ההולנדים מאוד אוהבים לחגוג.

 

אווירה של חופש אמיתי

אווירת החופש בהולנד גרמה לכך שהמקומיים יהיו אנשים רגועים, אדיבים וחייכנים. ההולנדים דוברי אנגלית נהדרת, תמיד שמחים לעזור או לשבת לדבר על כוס הייניקן. המילה "חזלח" היא מילה בהולנדית השגורה בפיו של כל אזרח ומשמעותה משהו חמים, נעים, משפחתי. זוהי מילה חשובה מאוד בתרבות ההולנדית ששואפת תמיד להיות במצב הזה – חמים נעים ומשפחתי.

כדי להוסיף לכל אווירת החופש הזו – העובדה שכל הולנד שטוחה וניתן להגיע לכל מקום בעזרת אופניים גורמת לכך שגם אם אתם בכפרים הציוריים היפים של הולנד או אפילו בערים הגדולות כמו אמסטרדם או רוטרדם רוב האנשים ישתמשו באופניים (רגילים, לא חשמליים) ככלי התחבורה העיקרי שלהם – מה שאומר שאתם לא חייבים לקחת מלון בכיכר דאם כדי ליהנות מהעיר וכמובן תורם לאוויר נקי ונעים יותר, ערים שקטות יותר וכמובן סוחף גם בדרך כלל את התיירים להשתמש באופניים וליהנות מהנסיעה הכיפית באוויר הנעים כשריח הפרחים עולה מכל פינה.

בחודשי האביב והקיץ כשמזג האוויר מתחיל להתחמם הפארקים ושמורות הטבע בהולנד הופכים להיות מקום נפלא לראות בו אנשים רובצים בשמש, משחקים, מנגנים, מתאמנים, עושים פיקניק או סתם יוצאים לטיול עם הכלב, יש אווירה של שמחה וחופש רק מפני שהשמש יצאה.

אמסטרדם הפכה להיות הפנים של הולנד כשזה מגיע לחופש, בתור עיר בירה בה נמצא גם שדה התעופה הראשי של המדינה, אמסטרדם מציגה באופן נהדר את החופש על כל גווניו שניתן לחוש בהולנד ולעיתים היא מספיקה לאנשים על מנת להבין את הלך הרוח של הולנד, אך אנו ממליצים לכם לראות גם את העיירות הקטנות והקסומות מחוץ לאמסטרדם, את האיים ואת הערים השונות, לכל אחת מהן ייצוג עם טעם קצת אחר לליברליזם ההולנדי עם טבע ייחודי, אמנות רחוב בועטת וכפרים עתיקים שירגישו קצת כמו מכונת זמן.

הולנד קטנה ומערכת התחבורה הציבורית שלה מהירה וטובה לכן תוכלו בקלות לעשות טיולי יום למקומות אחרים בהולנד ולחוות את הייחוד והקסם שלה גם במקומות שאינם אמסטרדם, אך אל תוותרו עליה בשום דרך, אמסטרדם זוהי עיר שאין כמוה בכל העולם.

 

אמסטרדם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
דרום ולא רק אדום

לא, לא שוב פעם ים המלח. רגע, אבל מי אמר לכם שזה כל מה שיש לדרום להציע לנו? די

נהר
ברצלונה או ברלין?

אירופה מלאה ערים נהדרות לבקר בהן, לכל עיר ייחוד וקסם משלה עם שפה אחרת, תרבות אחרת, מאכלים אחרים, היסטוריה

פורטוגל ראשית
מה חשוב לדעת על פורטוגל?

פורטוגל, השכנה הצמודה של ספרד, נעשתה בשנים האחרונות אחת המדינות האהובות ביותר בקרב ישראלים. אמנם לא תוכלו למצוא טיסות

מלונות בורונה
מלונות בורונה

במחוז ונטו שבצפון איטליה שוכנת לה עיר עתיקה ומיוחדת במינה, עם ארמונות יפהפיים מתקופת הרנסנס, נוף מרהיב ואווירה רומנטית