נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך מחליטים על גובה קצבת ביטוח לאומי?

מחשבון וכסף

הביטוח הלאומי מעניק קצבאות לאנשים אשר זקוקים לסיוע מהמדינה בשל מצבים מסוימים.

כיצד נקבע גובה הקצבה?

קצבת ביטוח לאומי היא זכות של אנשים אשר זקוקים לתמיכה ולסיוע מהמדינה. הקצבה יכולה להיות לאנשים בעלי נכות או מצב רפואי וגם לאנשים שפוטרו מעבודתם. גובה הקצבה משתנה בין סיבה לסיבה וכמובן גם בהתאם לחומרת המצב והמשך שלו, באם מדובר במצב קבוע או שמא מדובר במצב זמני ועל כן גם הקצבה תהיה זמנית, בעלת תוקף.

 

קצבת ביטוח לאומי

עקב כך שישראל בעלת אופי סוציאלי, המוסד לביטוח לאומי קיים על מנת לספק לאנשים אשר צריכים זאת קצבאות ומענקים. המוסד לביטוח לאומי מקבל בכל חודש, מכל אדם מעל גיל 18 (למעט מקרים חריגים), כסף אשר נגזר מגובה השכר של כל אחד. בתמורה, כאשר אדם נזקק לסיוע, הוא מקבל קצבה חודשית, או מענק חד פעמי. אלו אמורים לסייע לאדם להתנהל כשגרה ולהתגבר על הקשיים שנולדו עבורו, הן מבחינת מחלה והן מבחינת אובדן תעסוקה ומשכורת.

 

ועדה רפואית

על מנת לקבל קצבה רפואית, מענק או הטבות אחרות, יש להגיש תביעה לביטוח לאומי. התביעה מוגשת על ידי אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי בצירוף טפסים אשר נותנים חיווי על המצב של אדם והסיבה שלשמה הוא מגיש את התביעה. לאחר שתביעה מתקבלת היא מועברת לוועדה רפואית, הוועדה מתכנסת על מנת לדון בתביעה ולהחליט מה יהיה הגובה של הקצבה שאדם יקבל, בהתאם למצבו.

 

קצבאות מותאמות

ישנן קצבאות אשר "נתפרות" במיוחד לאדם מסוים בהתאם לתביעה. לדוגמא, תביעה לאבטלה מזכה בדמי אבטלה, גובה קצבה זאת נקבעת על פי המשכורות האחרונות של מגיש התביעה. עוד דוגמה לכך היא קצבת אובדן כושר עבודה, קצבה זאת ניתנת לאנשים אשר בעקבות מצב רפואי אינם יכולים להמשיך לעבוד בעבודתם, או אפילו גם בעבודה אחרת, על כן הם מקבלים קצבה בהתאם לשכר שהרוויחו בעבודה בה לא יכולים לעבוד עוד.

 

קצבאות קבועות

בשונה מהקצבאות אשר מותאמות אישית, ישנן קצבאות אשר הן גורפות, לדוגמא קצבת אם חד הורית וקצת ילדים. גובה קצבאות אלה אינו תלוי במצב של אדם אלא מעצם היותו עונה על ההגדרה הוא מקבל קצבה בגובה קבוע לפי מה שקבעה המדינה. במקרים אלו יכול להיות "כפל מבצעים", כלומר כמה קצבאות או מענקים במקביל. כדאי להיעזר בעורך דין המבין בנושא על מנת לוודא שמקבלים כל מה שמגיע וכל מה שיש זכאות אליו.

ההחלטה בדבר גובה קצבת ביטוח לאומי בעבור אדם מסוים תלויה במצב בו הוא נתון ובסיבה אשר בגלל ההוא פונה לקבלת הקצבה. גובה אחוזי נכות אשר גם משפיעים על קצבה נקבעים על ידי וועדה רפואית, או לחילופין יכולה להינתן קצבה התלויה במצבו של אדם טרם קבלת הקצבה. ישנן גם קצבאות קבועות, אשר ניתנות לכל אדם בגובה שווה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,