נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

דרום ולא רק אדום

מיטה זוגית

לא, לא שוב פעם ים המלח. רגע, אבל מי אמר לכם שזה כל מה שיש לדרום להציע לנו? די למיתוס. דרום לא מתחיל בים המלח ולא נגמר בדרום אדום.

דרום הארץ במשך הרבה מאוד זמן נתן את כל הבמה לצפון. כן, צפון הוא מקום מאוד אטרקטיבי למטייל הישראלי, אבל הגיע הזמן להכיר עוד חלקים מהארץ שלנו.

דרום הארץ הוא מקום מגוון, יש בו מסלולי טיול רבים ותסמכו עלינו שכדאי להתחיל להתרגל להגיד את המשפט "הסופ"ש אנחנו בדרום" כמו שהתרגלנו להגיד אותו בהקשר של הצפון. חשוב לציין שגם מלונות בדרום הארץ לא חסר בכלל.

אז בואו נלך לחקור מה האזור יכול להציע לנו.

 

 ים המלח

מתחילים בים המלח רק בשביל שתוכלו להגיד "ידענו".

ים הלח הוא פלא של טבע וכל העולם חולם על הרגע שבו הוא יוכל להגיע לאזור ולראות את הפלא הזה במו עיניו. לנו, לעומת זה, יש את הפלא הזה תמיד ואולי זאת הסיבה שאנחנו לא מתלהבים ממנו מספיק.

אפשר להימרח בבוץ המרפא, אפשר לעשות את התמונה המתבקשת שלכם צפים על המים עם עיתון ביד או שאפשר פשוט להסתכל מסביב ולהגיד וואו אחד ארוך. הנוף מסביב מרגיש כאילו אנחנו כבר מזמן על כוכב אחר.

בנוסף, אנחנו בטוחים שאתם מודעים לעניין שים המלח הולך ונעלם לנו וכל שנה התהליך הזה הוא משמעותי יותר ויותר, חבל שלא ננצל את העניין (הזמני) בהחלט שבו הוא עדיין פה, במלוא תפארתו.

 

 פארק ספיר

לא מסלולים לעשות, לא הרים לטפס. פשוט פארק ציורי ומקסים, שבליבו אגם. מדובר במין נווה מדבר, שקט, רגוע ומאוד פסטורלי. נדמה לנו שקראנו על מקום דומה באיזה ספר פעם. אולי ב"האלכימאי" של פאולו קואלו.

תוכלו לעשות פיקניק, תוכלו סתם לשבת ולנשום אוויר של אביב. זה לא ממש משנה מה תבחרו לעשות, כי אין סיכוי שלא תהנו ממקום זה.

 

 הקניון האדום

אתם בכלל בקטע של הליכה וכדאי שיהיה הרבה ממנה. אולי גם קצת אתגרית. בסדר, הבנו אותכם.

מסלול שיוביל אותכם ולתוך הקניון, שכולו עשוי אבן אדומה. נכון, אתם כבר רואים את המגמה, אזור הדרום בהחלט מרגיש כמו שהות על כוכב לכת אחר.

 

 נחל אשלים

אתם רוצים אתגר גדול יותר? אין בעיה. קחו את המסלול הזה, שבחלק ממנו תצטרכו ללכת עם הרגליים בתוך המים, בחלקו המים יגיעו עד גובה המותניים ובחלקו תצטרכו לשחות בכלל.

אבל במזג אוויר המתחמם, זה נשמע לנו כדבר מבורך לחלוטין. חשוב לקחת בחשבון, שסך הכל מדובר במסלול שהוא לא בין הקלים וכדאי להגיע מוכנים להתמודד איתו.

 

 מצדה

מקום מפורסם נוסף, שלא יכולנו להשאיר מחוץ לרשימת המקומות להכיר בדרום. כי זהו חלום נוסף של רבבות התיירים שמגיעים לארץ.

שרידים של ארמון עתיק, שמראה לנו כיצד נראו החיים לפני אלפי שנים. והנוף, טוב מה כבר יש להגיד על הנוף שלא נאמר עדיין? בין החלקים הכי שווים של הטיול שלכם.

 

 עין גדי

שמורת טבע עם צמחייה שופעת, בעלי חיים המאפיינים את האזור, דוגמת שפני סלע וגם לא מעט עופות דורסים. ומפל. אסור לשכוח את המפל. לא משהו שתהיו מוכנים לוותר עליו, נכון?

 

 פארק תמנע

גם פה מחכה לכם אגם מלאכותי יפה במיוחד. הוא ממוקם ממש במרכז ותוכלו, בנוסף להתבוננות, גם לשוט בו עם סירות קטנות. המקום מאפשר לכם גם לעשות קמפינג לילי ויש פה סיורים ליליים, מה שהופך אותו למקום חובה לכל מי שרוצה לבלות באזור הדרום יותר מיום אחד של טיול.

אז מה אתם אומרים, השתכנעתם שיש סיבה מספיק טובה לבקר בדרום לסופ"ש אחד לפחות?

ועל מלונות אנחנו בכלל לא מדברים, יש פה מגוון שעונה על כל דרישה ובקשה אפשריים. רוצים אכסניה? יש פה כמה וכמה. רוצים רזורט מפנק שכולל הכל? לא חסרים פה גם כאלה. רוצים פינוק והמון שקט? יש פה גם מלונות בוטיק, שבהם תהיו באינטימיות ובשקט שחיפשתם כל כך. ואל תשכחו שמלון בראשית האגדי נמצא גם הוא כאן וזה כבר חוויה מסוג שונה לחלוטין, של חיבור לכל הטבע הפראי שיש לאזור הדרום להציע לכם.

רצועת חוף

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
נהר
ברצלונה או ברלין?

אירופה מלאה ערים נהדרות לבקר בהן, לכל עיר ייחוד וקסם משלה עם שפה אחרת, תרבות אחרת, מאכלים אחרים, היסטוריה

פורטוגל ראשית
מה חשוב לדעת על פורטוגל?

פורטוגל, השכנה הצמודה של ספרד, נעשתה בשנים האחרונות אחת המדינות האהובות ביותר בקרב ישראלים. אמנם לא תוכלו למצוא טיסות

מלונות בורונה
מלונות בורונה

במחוז ונטו שבצפון איטליה שוכנת לה עיר עתיקה ומיוחדת במינה, עם ארמונות יפהפיים מתקופת הרנסנס, נוף מרהיב ואווירה רומנטית