נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

דשא רגיל או דשא סינטטי – עיצוב גינה עם אנשי אדמה

דשא גבוה

החלטתם לשכור אנשי אדמה לעיצוב הגינה שלכם והגעתם לשלב בו אתם מחליטים איזה דשא לשים בגינה, דשא סינטטי או דשא רגיל.

הנה מספר יתרונות וחסרונות לשניהם.

 

דשא רגיל

יתרונות 

  1. חמצן ופחמן– האדם פולט פחמן וצורך חמצן בעת נשימתו. צמחים פולטים חמצן וצורכים פחמן. דשא רגיל בגינה שלכם יעשיר את האוויר בחמצן, דבר שמאוד חשוב במיוחד באזורים עירוניים. במקביל, הדשא הרגיל, יקלוט את הפחמן הנפלט מהאדם ומחומרים שונים בעיר.
  2. חום – כחלק מתהליך הפוטוסינתזה, הדשא קולט את החום מהשמש במשך היום, ופולט אותו בשעות הערב. משמעות הדבר שבמשך היום באזור בו יש דשא טבעי הרבה פחות חם.
  3. מבחינה בריאותית – חולים בבתי חולים עם חדרים שמהחלון רואים נוף טבעי ודשא הבריאו מהר יותר מחולים שהיו עם נוף לחלקים פנימיים של שטח בית החולים, ילדים עם בעיות קשב וריכוז הראו הפחתת סימפטומים באזורים ירוקים, לפי מחקר, דשא ירוק וטבעי הראה תועלת בקרב אנשים בעניין לחץ דם ודופק.

 

חסרונות 

  1. השקיה – דשא טבעי מצריך השקיה, וצורך כמות מים גדולה.
  2. התפשטות – דשא טבעי מצריך הגבלת שטחים, הוא יכול לצאת מעבר לגבולות השטח שבו הוא ממוקם.
  3. תחזוקה – מצריך כיסוח בתדירות, השקיה, טיפול נגד מזיקים, ועלול לגרום גם לרגישויות ופריחה לכן יש לבחון לעומק את זן הדשא בו בוחרים.

 

דשא סינטטי

יתרונות 

  1. עלויות – עלויות האחזקה נמוכות מאחר ודשא סינטטי לא מצריך הדברה, דישון או השקיה בניגוד לדשא הרגיל.
  2. דישון והדברה – דשא סינטטי לא מצריך דישון והדברה כך שאין חשש לרגישויות שיכולות להיגרם מחומרי הדברה או אפילו מסוג הדשא עצמו מאחר והוא אינו טבעי.
  3. עמידות לאורך זמן – דשא סינטטי יחזיק מעמד לאורך זמן, פחות רגיש לנזקי מזג אוויר, אחיד במבנהו ולכן יש פחות סיכוי לפציעות בעקבות בוץ\קרקע גבשושית.

 

חסרונות 

  1. כימיקלים – הדשא הסינטטי מכיל כימיקלים שונים העלולים להיות מזיקים – מכיל מעט עופרת (עופרת היא רעילה) עלול להכיל חומרים כימיים נוספים אשר מחלחלים לקרקע ולמים ומזיקים לבריאות.
  2. חיידקים – ישנם חיידקים המסוגלים לחיות יותר מ – 90 ימים על משטחי דשא סינטטי.
  3. תמיד מלאכותי – תהליך ההחלפה מדשא סינטטי לדשא טבעי הוא תהליך ארוך ולא פשוט.

 

לסיכום

לדשא רגיל יש יתרונות מסוימים – פולט חמצן וקולט פחמן, עוזר לקירור הסביבה ובאופן כללי טוב לבריאות אך יש לו גם חסרונות – צורך המון מים, יכול לגדול ולהתפשט ומצריך אחזקה שוטפת. במקביל, לדשא סינטטי יתרונות – עלויות אחזקה נמוכות, לא מצריך דישון והדברה, עמיד כנגד נזקי מזג אוויר. חסרונותיו – מכיל כימיקלים מזיקים, שטח טוב לחיידקים וברגע שבחרתם בדשא סינטטי המעבר לדשא רגיל הוא ארוך ומסובך. עיצוב גינה אנשי אדמה ייעצו ויעזרו לכם להחליט מה מתאים לגינה שלכם.

 

משטח ירוק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עיצוב