נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם עישון משפיע על טיפול הלבנת שיניים

סיגריה

לחיוך מנצח השפעה רבה על חיינו. חיוך כובש ייטיב עימנו מבחינה חברתית, מבחינה זוגית ומבחינה מקצועית. חיוך מושלם יושג רק כאשר השיניים צחורות וישרות. כולנו יודעים מהי הדרך ליישר שיניים – טיפולי יישור שיניים אצל אורתודנטים נפוצים למדיי. מנגד, מודעות הציבור להלבנת שיניים פחותה. להלן נפרט אודות הליך ההלבנה, והאם העישון משפיע על אפקטיביות הטיפול.

 

מהי הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים הוא הליך טיפולי אסתטי, ששמו מעיד על תכליתו – השבת הלובן לשיניים. ניתן לבחור בהלבנה ביתית עצמאית, או בהלבנה מקצועית במרפאה.

בהלבנה הביתית, הפציינט יקבל מהרופא האחראי תבניות שן, אותן ימלא דבר יום ביומו בחומר פעיל ויצפה בהן את שיניו. על השיניים להיות מצופות במשך שלוש שעות ביממה, במשך ארבעה עד שמונה שבועות. במהלך הטיפול, על המטופל להימנע מצריכת מוצרים הפוגמים בלובן השן, וביניהם סיגריות ושאר מוצרי עישון.

בהלבנה במרפאה, הטיפול נעשה באמצעות קרני לייזר ומי חמצן. נערכים שלושה סבבי טיפול, האורכים כעשרים דקות וביניהם כעשר דקות הפסקה. אם כן, הטיפול במרפאה אורך כשעה וחצי בלבד ומשיג תוצאות דומות לאלו של הטיפול הביתי. לאחר הטיפול, יש להימנע ממוצרים הפוגמים בלובן למשך יומיים.

 

מה המחיר והאם ההלבנה מספקת תוצאות?

עלות ההלבנה נעה בין אלפיים לבין שלושת אלפים שקלים. המעוניינים לחסוך בעלויות, יבחרו בטיפול הלבנת שיניים בטורקיה, הצפוי לעלות כשליש מהמחיר בארץ. ככל שתבחרו בטיפול בחו"ל, רצוי לעשות זאת דרך סוכנות ישראלית מוכרת כדי להבטיח את איכות הטיפול ואת בטיחותו.

האפקטיביות של ההלבנה תלויה בסוג השיניים של המטופל, בגילו ובהרגלי הצריכה שלו. על כל פנים, צפוי שיפור משמעותי ברמת הלובן אך עוצמת השיפור משתנה.

 

האם עישון פוגם בהלבנה?

עישון הוא אחד הגורמים הפוגעים במיוחד בלובן השן, יותר מקופאין, משתייה ממותקת ומצבעי מאכל. הניקוטין שבסיגריה נוגס בשן ומשמיד את האמייל, הלוא הוא זגוגית השן, האחראי ללובן.

אם כן, הלבנת השיניים מחזקת את זגוגית השן, והעישון פוגע בה. מכיוון שכך, אין ספק כי העישון פוגם באפקטיביות ההלבנה. עם זאת, ההלבנה מומלצת אף למעשנים, שכן היא תיטיב עם שיניהם במידת מה. נבהיר זאת בעזרת דוגמה מספרית.

נניח כי קיימות 10 דרגות לובן, כאשר לובן בדרגה 1 הוא לובן מוחלט ושיניים בדרגה 10 שחורות כמעט לחלוטין. שיניו של המעשן, יהיו בדרגת לובן 7. לאחר ההלבנה, השיניים יגיעו לדרגת לובן 3 עד 5. כעבור שנה מההלבנה, בה המטופל המשיך לעשן, שיניו יידרדרו חזרה לדרגת לובן 6-8.

לכאורה, נראה שלא הושגה שום תועלת מההלבנה. אולם לולא ההלבנה, שיניו של המעשן היו מידרדרות לדרגת לובן 9-10. משכך, הלבנת השיניים אחת לכמה שנים, תסייע אף למעשן בשמירה על רמה סבירה של לובן השיניים.

 

לסיכום

המפתח להשגת חיוך מושלם הוא שיניים לבנות. ניתן להלבין שיניים דרך טיפולי הלבנה, ביתיים או במרפאה. עישון פוגם משמעותית בהלבנה, אולם ההלבנה מומלצת גם למעשנים, ובתדירות גבוהה, כדי לשמור על השיניים מפני השחרה טוטאלית. בהצלחה!

חיוך

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
דנטל מדיקל סנטר
מהי אסתטיקה דנטלית?

ההתפתחות של ענף רפואת השיניים, מאפשרת מחקר גדול יותר של סוגי טיפולים שונים והפצתם לשוק. אחד התחומים שהתפתחו כתוצאה