נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

3 טיפים לקראת הגשת בקשה לחדלות פירעון

משפט

הגשת בקשה לחדלות פירעון היא צעד משמעותי. לצד היתרונות שיכולים להיות בצעד זה, בעיקר בשל האפשרות לצאת לדרך חדשה, חשוב להיכנס אליו מתוך מחשבה מעמיקה ותכנון מקדים.

ישנן השלכות חמורות לחדלות פירעון אשר לא בוצעה כהלכה, וכדאי לנסות למנוע זאת כדי שתוכלו לסיים את ההליך עם מקסימום עצמאות כלכלית, תוך מזעור הסיכוי לכך שתיאלצו לעבור הליך דומה בעתיד.

 

נסו להגיע להסדר עם הנושים לפני הכניסה להליך

בקשה לחדלות פירעון מוגשת לבית הדין, אשר למעשה הופך להיות על כלל הנכסים של החייב, ומאפשר חלוקה שווה שלהם בין הנושים. בסופו של ההליך, החייב יקבל הפטר, פטור חלקי או מלא מחובותיו, אשר לעיתים מוטלות עליו מגבלות שונות, כמו החזר יתרת הסכום בזמן עתידי, או תלות של ההפטר בהשתכרות החודשית העתידית של החייב. לאחר שמתחילים את הליך פשיטת הרגל, אסור בשלבים האחרונים להגיע להסדר מלא של חובותיכם. הסיבה לכך היא כדי למנוע מצב בו החייב יוכל לסחוט מהנושים שלו הסדר חוב מקל במיוחד, כאשר האיום של הכרזה על פשיטת רגל הוא ממשי. כדאי מאוד לנסות להגיע להסדר חוב עם הנושים לפני הגשת הבקשה לחדלות פירעון. הסדר החוב יאפשר לכם לשמור על הסטטוס הכלכלי שלכם, ולמנוע מצב בו בנקים יסרבו להלוות לכם כספים להשקעות עתידיות לאחר פשיטת הרגל.

 

בחרו בעורך דין שיוכל להכווין אתכם בדרך להצלחה

אחד מהטיפים השימושיים ביותר בכל מה שנוגע לחדלות פירעון, הוא לגייס לצידכם עורך דין בעל ניסיון בתחום. עורך הדין יוכל לסייע לכם לנווט במבוך הבירוקרטי הבלתי נגמר של התקנות והחוקים בנושא. נוסף על כך, עורך הדין יאפשר לכם להתחיל לתכנן את חייכם ביום שאחרי, כאשר הוא זה שיהיה אחראי על התיאום של הפרוצדורות הדרושות אל מול בית המשפט והנושים. עורך דין בעל ניסיון ארוך שנים בתחום, יוכל לסייע לכם לשמור כמות גדולה יותר מרכושכם, על ידי מגוון תקנות ותתי סעיפים בחקיקה. רכוש זה, אשר לרוב יהיה לו ערך סנטימנטלי עבורכם, יוכל לעיתים לשמש אתכם כדי להתניע מחדש את חייכם, ולהגיע מהר ככל האפשר לעצמאות כלכלית מלאה ביום שאחרי.

 

צרו רשימה מסודרת של כלל הנכסים שנמצאים ברשותכם

לעיתים קרובות, התהליך של פשיטת הרגל מהווה מעמסה נפשית שלא קל להתמודד עמה. גם מנהלים אשר עשו הכול נכון, וחישבו את כל צעדיהם בקפידה, עלולים להגיע למצב בו גורמים שאינם בשליטתם גרמו להם להיכשל נחרצות. אחת מהדרכים להפחית את המתח הנפשי, היא פשוט לייעל את ההליך עד כמה שניתן. אחד השלבים הארוכים ביותר בהליך בקשת חדלות הפירעון, הוא שלב מיפוי הנכסים שברשות החייב, לקראת חלוקתם לנושים. תוכלו לייעל הליך זה באופן משמעותי, על ידי יצירת רשימה מסודרת בעצמכם.

 

הגשת מסמך

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,