נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה ההבדל בין בריכת שחייה אולימפית לחצי אולימפית

שחיין

כשמדובר בבריכות אולימפיות או חצי אולימפיות, הכוונה היא לבריכות תחרותיות בהן עורכים תחרויות בין ענפי השחייה השונים או שחייה אמנותית.

מעבר לכך ניתן ליהנות מהן גם כבריכות ציבוריות.

בכל זאת קיימים הבדלים ביניהן ועל כך יעסוק המאמר הבא.

 

מהי בריכה אולימפית?

בריכה אולימפית היא בריכה לתחרויות שחייה העומדת בכללים של רשות השחייה הבינלאומית משחר תחילת המשחקים האולימפיים. נתוני השטח של הבריכה צריכים להיות קבועים. 50 מטר אורך, 25 מטר רוחב, 2-3 מטר עומק ו- 10 מסלולי שחייה שכל אחד מהם 2.5 מטר רוחב. בנוסף, טמפרטורת המים קבועה ועומדת על 25-28 מעלות צלזיוס וגם על תאורת הבריכה חלים חוקים. כאשר עורכים תחרויות בבריכות אולימפיות מקצים 8 מסלולים על מנת שלא ישחו בצדדים. ישנן אף מדינות מסוימות שבחורף נוהגים לשחות בהן לרוחב ולא לאורך.

 

מהי בריכה חצי אולימפית?

בריכה חצי אולימפית גם היא משמשת לתחרויות וגם לה יש סטנדרטים. מדובר על 14.5 מטר רוחב ו-25 מטר אורך. היא עשויה מבטון ונוהגים לחפות אותה בקרמיקה. העומק שלה מ-1-2.20 מטר עם קירוי מלא על מנת לקבל צל. לרוב אלו בריכות המשמשות גם את הציבור לרחצה ולכן יש פיקוח בכל הנוגע לבטיחות והיגיינה בין אם מדובר על הבריכה עצמה ובין אם על הציוד שלה, המלתחות, השירותים וכד'. הציוד בבריכה חצי אולימפית שונה מהציוד של הבריכה הפרטית בשל הגודל שלה והתנאים לתחזוקתה. למשל, בבריכה חצי אולימפית יהיו מסננים, רובוט לניקוי תחתית הבריכה, מכשירי מלח, רשת לניקוי העלים הצפים על המים, מוט טלסקופי, מטאטא יניקה, תאורה מסיבית, ציפוי מוויניל, משאבות וכיסוי.

 

מה ההבדלים בין בריכה אולימפית לחצי אולימפית?

ההבדלים הניכרים בין בריכה אולימפית לחצי אולימפית הם בגודל ובכללים השונים החלים על חלוקת המסלולים. ביחד עם זאת בריכה חצי אולימפית גדולה הרבה יותר מבריכה רגילה. כאשר בונים בריכה חצי אולימפית כבריכה ציבורית, ניתן לערוך בה תחרויות למנויים, כושר גופני ולרווח את הצפיפות הקיימת בדרך כלל בבריכות רגילות. ישנם אף בתים עם שטחים גדולים שבונים בריכות מסוג זה להנאתם ולהנאת האורחים שלהם. באתר https://lagunapool.co.il ניתן להזמין בריכות חצי אולימפיות ציבוריות או לבתים פרטיים.

 

הקפדה על ציוד איכותי וניקיון

בין אם אתם מתכננים לבנות בריכת שחייה בבית או בריכה חצי אולימפית ציבורית חשוב להקפיד על התחזוקה שלה. התחזוקה צריכה להיות על בסיס יומי ולא רק כשהמים עכורים כדי למנוע הצטברות של לכלוך במים. בבריכות ציבוריות חצי אולימפיות יש בדרך כלל צוות המנוי על תחזוקת הבריכה באופן קבוע שמחזיק את כל הציוד הדרוש ומתמחה בניקוי ומניעת נזקים. בבריכות של בתים פרטיים משכירים איש תחזוקה שיטפל בכך או מתחזקים לבד על פי הוראות היצרן.

 

בריכה מקצועית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
חלל ביתי
3 יתרונות בקולט אדים בדירה

במשך השנים האחרונות אנחנו יכולים לראות טכנולוגיות מהפכניות ביותר נכנסות לבית שלנו ומשדרגות משמעותית את אורח חיינו. לעיתים, אין