נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

למי מגיעים החזרי מס בישראל?

החזרי מס ישראל ראשית

במדינת ישראל, כמו בהרבה מדינות אחרות, כולנו נדרשים לשלם מיסים. ישנם סוגים שונים של מיסים, כמו מע"מ ומס הכנסה, וברוב המקרים בעזרת המיסים הללו המדינה מסייעת לנזקקים בכל מה שהיא יכולה ובכל מה שנמצא תחת אחריותה. עם זאת, האם תמיד אנחנו יכולים להיות בטוחים שאנחנו משלמים בדיוק את המיסים שעלינו לשלם? כלומר, האם אין מצבים שבהם נוכל לקבל הקלות? או אולי מצבים שבהם שילמנו יותר מידי ונוכל לדרוש החזרים? הגיע הזמן שכולנו נדע: החזרי מס הם בהחלט משהו שקיים במדינה שלנו וכל אחד מאיתנו צריך לפעול כדי לקבל את המגיע לו. ישנם לא מעט אנשים שעונים להגדרות הקבועות בחוק מבחינת החזרי מס, בין אם אלה הורים שנולד להם ילד, הורים שהילד שלהם אובחן כאוטיסט או פשוט אדם שסיים תואר ראשון. אפילו אנשים שבחרו לקנות רכב היברידי בישראל יוכלו ליהנות מהחזרי מס ולכן חשוב שתבדקו האם גם לכם, כמו לאחרים, ישנן מספר נקודות זיכוי שיכולות לגרום לכך שתקבלו אי אילו החזרים.

החזרי מס ישראל

כיצד עושים את הבירורים ומגישים את הבקשה?

אם לומר את האמת, רוב האנשים לא עושים את הבירורים השונים לגבי החזרי מס ולא דורשים את המגיע להם פשוט כי הם לא מודעים לכך. לכן אנחנו שמחים לבשר לכם שהיום כל הנושא הזה הרבה יותר פשוט ונגיש לעומת מה שהוא היה בעבר. לדוגמא, אם אתם רוצים לברר האם מגיעות לכם נקודות זיכוי בגיל הילדים שלכם שנמצאים עכשיו בגילאים שונים, כל שיהיה עליכם לעשות הוא רק חיפוש קצר באינטרנט. בנוסף לכך שאונליין מחכות לכם לא מעט תשובות לכל השאלות שיכולות להיות רלוונטיות מבחינתכם, אתם גם יכולים להיות בטוחים שגם רואי חשבון ויועצי מס יוכלו לעזור לכם בנושא. משמעות הדברים היא שאתם לא באמת נמצאים לבד מול רשות המיסים ואתם לא צריכים לטפל בכוחות עצמכם בדברים. לכן, בין אם אתם רוצים לעשות בירורים בלבד ובין אם אתם יודעים שמגיעים לכם החזרי מס ותרצו להגיש את הבקשה – תוכלו להיעזר במשרד רואי חשבון מתקדם.

מה קורה אם לא הגשתם את הבקשה להחזרי מס בזמן?

רוב האנשים שנולד להם ילד הופכים להיות עסוקים מאוד וכל שנייה ביום נראית להם יקרה. משמעות הדברים היא שבצורה כזאת הם מזניחים את הבירורים השונים והם יוצאים מנקודת הנחה שאת נקודות הזיכוי שלהם במיסים המדינה מחשבת באופן אוטומטי. עם זאת, כמובן שטעויות קורות גם בתחום הזה ולכן נשאלת השאלה מה כדאי לעשות אם גיליתם, אחרי שניים-שלוש, שלמעשה מרגע הולדת הילדים לא קיבלתם את הקלות המיסים המגיעות לכם? האם זה אומר שאיבדתם את כל הכסף שיכולתם לא לשלם לרשויות המיסים? התשובה היא כמובן לא, שכן בימינו אפשר גם להגיש בקשות להחזרי מס בצורה רטרואקטיבית. למעשה החוק קובע גם אחרי שש שנים מרגע הולדת הילד אתם יכולים להגיש בקשה להחזרי מס, כך ששום דבר לא קרה אם לא עשיתם את זה בזמן. מה שכן חשוב לדעת, זה שלא משנה אם מגיעות לכם הקלות בגין הולדת הילד או בגלל כל סיבה אחרת, כי בכל מקרה צריך להגיש את הבקשה בצורה מסודרת. יש לבדוק איזה טפסים רשות המיסים רוצה לקבל מכם ויש למלא את הכול בדיוק בהתאם להוראות. את הכסף, במידה ואכן יימצא שאתם זכאים להחזר, תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם כך שלא תצטרכו להתעסק ב"לרדוף" אחרי רשות המיסים כדי לקבל החזרים.

לפרטים נוספים: https://taxes-refund.co.il

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים