נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הקשר בין העתקת אור לאדריכלים

יש איזושהי חשיבה עתיקת יומין שמקשרת בין עולם הדפוס רק לפרסום ולסופרים. לא הרבה יודעים אבל גם בעולם הבנייה יש צורך רב בשימוש בבתי דפוס בכלל ובהעתקת אור בפרט. אז בואו ננסה להבין את הקשר בין העתקת אור לבין אדריכלים, מה זה העתקת אור בכלל ולמה אנחנו זקוקים לזה? אנחנו נמצאים כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר.

 

מה זה העתקת אור לפני הכל?

כאשר אנחנו נרצה להדפיס את תוכניות הבנייה של האדריכלים אנחנו נקרא להדפסה הזו "העתק אור". אם פעם היה מדובר בהעתקה היום מדובר בצורה פשוטה בהדפסה דיגיטלית בפורמט שהוא רחב יותר. הביטוי מגיע עקב שיטת הדפסה שהייתה נהוגה בעבר אשר היו משתמשים בה בהקרנה של אולטרה סגול חזק ולכן נקרא "העתק אור". כיום אנחנו נמצאים בשלב שבו התקדמנו מבחינה טכנולוגית אך השפה נשארה מאחור ועדיין קוראים לאותה הדפסה "העתק אור". חשוב להדגיש כי העתקות אור והעתקות שמש הן העתקות שונות ויש לדעת להבחין בין השניים.

 

ומה זה תוכניות בניה אדריכליות בכלל?

מדובר בעצם בשרטוט שמראה באופן דו מידי את הצורה של הבניה. תכוניות הבניה הן מסמך בסיסי שמראה איך המבנה יראה בצורה הדו מימד הפשוטה והיום גם עם הטכנולוגיות החדשות את הסרטוטים הללו אפשר להציג באופן תלת מימדי המדמה באופן כמעט מושלם את המבנה. התוכניות מציגות כל התכנונים השונים שיש בבנייה וככה המהנדס, האדריכלים וכן היועצים יכולים להבין בדיוק על מה מדובר וכיצד צריך להיראות המבנה. חשוב להדגיש כי יש הבדלים בין סוגי התוכניות וכי תוכנית אדריכלית תהיה שונה במהותה מתוכנית בנייה ותוכניות אחרות שנמצאות.

 

אז מה הקשר בין העתקת אור לבין אדריכלים באמת?

מדובר בקשר ישיר וחשוב במיוחד. כמו שסופרים משתמשים בהעתקות שמש של ספרים שהם מוציאים ככה גם לאדריכלים לפני הוצאת התוכנית יש לוודא שהעתק האור יהיה תקין. ללא ההעתק האור עלול לצאת להם תוכניות שאינן נכונות ובעלות טעויות שיכולות להטעות ולתקוע פרויקטים שונים ולכן יש חשיבות רבה לביצוע העתקת אור לפני פרסום התוכניות. חשוב להדגיש שהעתקת אור מטרתה אינה לתקן את הטעויות של הסרטוטים עצמם אלא לוודא כי כל המידע החשוב וכי כל הסרטוט נכנס באופן מלא לתוך ההדפסה הרוחבית ואינו נעלם או נאבד.

אז כפי שניתן לראות ולהבין יש קשר רב בין העתקת אור לבין אדריכלים. מדובר בפעולה הכרחית שיבצע כל אדריכל לפני הגשת תוכניות סופיות וללא הפעולה הזו עלול האדריכל לא רק לתקוע את פעולות הפרויקט אלא גם להיחשב לא מקצועי ולא טוב בעבודתו. אז אם אתם צריכים להשתמש בשירות שכזה בדקו את ישראגרף – מכון העתקות אור המתחייבים במתן השירות הטוב ביותר לצד המקצועי והאיכותי ביותר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע