נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

חוקר פרטי בתוך עסק – איך לא ישימו לב אליו

איש חקירות

עסק מצליח באמת יהיה בדרך כלל עסק עם עובדים נאמנים.

לא משנה מהו התחום בו עוסקת החברה ההצלחה שלה תלויה בהרבה בגורם האנושי ואין מצב גרוע יותר למנהל מאשר לחשוד שיש בתוך החברה שלו חפרפרת או עובד שאינו נאמן.

בדיוק לצורך כך קיימים חוקרים פרטיים אשר יתנו לכם את התשובה האמיתית על מה קורה בתוך העסק שלכם.

 

מה חוקר פרטי יכול לעשות?

קודם כל חשוב לדעת ולזכור בכל עת שכל חוקר פרטי מחויב לחוקי מדינת ישראל וקיימות מגבלות לפעולות אותן הוא יכול לבצע. כששוכרים חוקר פרטי חשוב מאוד לוודא שמדובר באדם מוסמך, בעל הרישיון המתאים. בנוסף חשוב מאוד לבדוק את הרקורד של אותו חוקר בתחום אותו אתם רוצים לבדוק. למשל יניב מור חוקר פרטי מתמחה גם בחקירות בתוך עסק והתמחות זו יכולה להוביל אתכם לקבל את המידע שתרצו במהירות ויעילות.

בתוך העסק עצמו, החוקר הפרטי יכול לעקוב אחרי העובדים החשודים, לברר על עברם או על כל דבר שעשוי להפליל אותם בנוגע להדלפות או אי נאמנות אחרת שאתם חוששים ממנה.

 

הכל עניין של סיפור

חוקר פרטי אשר מגיע לעסק לבצע שם חקירה פרטית בדרך כלל צריך להישאר במשרדי החברה לתקופה לא מבוטלת אשר יכולה להימשך גם כמה חודשים, בתלוי בצרכים של החקירה. לכן, החוקר הפרטי צריך שיהיה לו סיפור כיסוי רלוונטי והגיוני.

למשל, החוקר הפרטי יכול להתחיל לעבוד בחברה בתפקיד זוטר או להופיע בתור לקוח של החברה. הדרך הטובה ביותר למנוע חשדות של העובדים היא למלא את סיפור הכיסוי באופן חד משמעי וככזה שלא ימצאו בו חורים. חשוב מאוד לא לתת לחוקר הפרטי תפקיד בכיר מדי, היות וזה עשוי לגרור שאלות רבות ואולי גם בעיות עם עובדים אחרים שהיו רוצים לקבל את התפקיד המדובר.

 

חוקר טוב הוא קודם כל שחקן

לאחר שסיפור הכיסוי הושלם במלואו וקבלת ה"עובד" החדש או ה"לקוח" החדש הושלמה, כעת הגיע השלב של החוקר עצמו. חוקרים מנוסים יודעים לשחק את המשחק, להיכנס לדמות ולהפוך להיות האדם שהם צריכים להיות.

 

הבוס צריך להמשיך את יומו כרגיל

בדרך כלל, מי שמזמין חוקר פרטי לעסק, הינו אחד הבעלים או המנהלים אשר חושד בהתנהלותו של אדם או מספר אנשים מהחברה. כדי שהחוקר יכול לבצע את עבודתו בצורה טובה על מזמין החקירה (וכל מי שמודע לקיומה), חייב להמשיך את חיו כרגיל. הטעות הכי גדולה שעשויה לגרום לגילויו של החוקר ופגיעה בחקירה עצמה הינה שינוי דרסטי בהתנהגות של הדרג המנהל.

 

משרד חקירות לצורך גיבוי

במקרים רבים מלבד החוקר הפרטי עצמו, יש צורך במספר אנשים שונים אשר יבצעו חלקים מן העבודה במקביל. למשל מעקב אחרי מספר עובדים בו זמנית או חיפוש מידע על אנשים או גופים. לכן מומלץ לבחור בחוקר פרטי אשר מהווה חלק משרד חקירות. למשל משרד החקירות מור חקירות הינו משרד ותיק ומנוסה אשר יודע לבצע בדיוק את העבודות הללו בצורה הטובה והדיסקרטית ביותר.

 

זכוכית מגדלת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חקירות
בדיקת פוליגרף בהליך פלילי

אחד הרגעים המלחיצים שאפשר לחשוב עליהם בחיינו הוא זימון לבדיקת פוליגרף. הרי היא מוכרת בקרב רוב רובו של הציבור