נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

3 טיפים למחזור משכנתא

Mortgage

משכנתא היא ללא ספק ההוצאה הגדולה ביותר עבור רוכשי הנכסים, ומשפחות רבות מתמודדות לאורך כל תקופת חייהן עם תשלומי המשכנתא. בהיעדר תכנון נכון של ההלוואה המשמעותית הזו, ובתנאים בעייתיים, היא עשויה להיות עול כלכלי כבד. אולם לאורך הדרך אירועים כמו הגדלה משמעותית של ההכנסה החודשית, או זכייה בסכום כסף לא מבוטל, יכולה להקל עליכם על ידי קביעת מחזור המשכנתא. הנה כמה עצות שיעזרו לכם להשיג את מרווח הנשימה המיוחל.

 

מהו מחזור משכנתא?

הליך של מחזור משכנתא הינו תהליך פיננסי המאפשר לבוחרים בו לשנות ולשפר את תנאי המשכנתא שלהם תוך כדי תנועה, באמצע תקופת התשלום של המשכנתא. המחזור עשוי לכלול שינויים כמו החלפת מסלול המשכנתא, שינוי גובה הריבית, שינוי תקופה במסלול משכנתא אחד ומעלה, על מנת לבצע התאמה של ההלוואה לתנאי השוק הקיימים. ישנן מספר שיטות שעשויות להקל עליכם את מעמסת המשכנתא גם לאחר שנחתמו תנאי ההלוואה. פרטים נוספים תוכלו למצוא למשל באתר www.vider.co.il

 

סקר שוק למשיכת בנקים מתחרים

כאמור, גם לאחר סיכום תנאי המשכנתא ומאפייניה, ניתן לשנות חלק מהתנאים תוך כדי תנועה. בחלוף תקופת זמן מסוימת, מומלץ לשמוע הצעות מבנקים מתחרים ולהבין באמצעות סקר שוק מה האפשרויות העומדות בפניכן. לאחר שתחזיקו במספר הצעות, שייתכן ויהיו משתלמות יותר, תוכלו לנסות ולשפר את תנאי המשכנתא שלקחתם מול הבנק שלכם. כמו כן, ייתכן וההצעות מהבנקים שיחזרו אחריכם יהיו טובות יותר, למשל עם ריביות יותר אטרקטיביות.

 

התאמת גובה ההחזרים למצבכם

במקרים בהם גובה המשכנתא מקשה על ניהול משק הבית, חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק. החיים הם דינמיים ולכן, יש להתאים את התשלומים החודשיים למצבכם הפיננסי ביחס לתקופת הזמן הנוכחית. במקרים מסוימים, ייתכן והדבר הנכון עבורכם הוא הקטנת גובה ההחזר ופריסת התשלומים לתקופת זמן ארוכה יותר.

 

חיסול הקרן והריבית על ידי בחירה במסלול הנכון

בחירת המסלול הנכון למשכנתא עשויה להיות החלטה חסכונית ונכונה מאוד עבורכם. מומלץ מאוד לבחור במסלול הנקרא מסלול הקרן השווה. מדובר במסלול בו ראשית תחזירו את הקרן ותביאו לצמצומה, ומכך גם הריבית של המשכנתא תקטן. החלטה אחת, שעשויה לחסוך לכם עד עשרות אלפי שקלים, סכום אותו תוכלו לחסוך במקביל לתשלום המשכנתא.

ואף להרוויח עליו את הריבית דריבית. בררו לעומק את תנאי המסלול שלכם, ובעיקר את גובה התשלומים הראשונים, הקנסות שאתם עלולים לספוג וכמה זמן עליכם להודיע מראש במקרה של חיסול מסלול המשכנתא. זכרו שהתשלומים הראשונים גבוהים במיוחד ומצטמצמים בחלוף הזמן.

לסיכום, אין צורך לקבל את תנאי המשכנתא כגזירת גורל בלתי הפיכה. זכרו שבאפשרותכם מספר דרכי פעולה, התייעצו עם יועצי משכנתאות והבינו כיצד להקל על עצמכם, גם במקרים מסוימים על ידי הגדלת ההכנסות על ידי עבודה נוספת, ובמקביל צמצום ההוצאות ככל הניתן.

מחזור משכנתא

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות