נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

יתרונות וחסרונות של ממונה בטיחות בעבודה

מבנה ואיש

תפקיד ממונה בטיחות בעבודה הוא תפקיד משמעותי וחשוב מאין כמותו. אולם, מדובר בתפקיד אשר לו יתרונות וחסרונות.במאמר הבא ננסה להבין האם היתרונות עולים על החסרונות, או להפך.

ממונה בטיחות בעבודה – יתרונות

ממונה בטיחות בעבודה הוא תפקיד מפתח אשר מחויב לעבור הכשרה מקיפה,וזאת לאור החשיבות הרבה של ממונה הבטיחות בתור גורם מפקח, בעיקר בתחום התעבורה. כידוע לכל, תחום התעבורה הינו תחום מורכב אשר טומן בחובו לא מעט אחראיות, ולכן ממונה הבטיחות אמון על שלל נושאים מהותיים וחשובים: ניהול תקציב, ביקורות רכב תקופתיות, מתן אישורים למטענים חורגים, הדרכות לצוות הנהגים אודות נהיגה בטוחה וכן שימוש בטיחותי בציוד, ביקורות פתע, מתן חוות דעת מקצועית בעבור גורמים ממשלתיים כדוגמת משטרת ישראל וכיבוי אש, ביצוע תחקיר תאונות והצגת ממצאים קונקרטיים הנוגעים לתאונה, מתן ליווי משפטי לצורך קבלת חוות דעת בבית המשפט, בניית הסכמים מול קבלנים חיצונים ונותני שירות ועוד. מדובר בתפקיד בעל משמעות עצומה, ולכן ממונה בטיחות רבים מדווחים על רמת שביעות גבוהה מאוד כתוצאה מעבודתם, בעיקר בשל העובדה כי מדובר בתפקיד אשר משלב לא רק את ההון האנושי אלא גם ידע עצום אשר נצבר בכל עת, לצורך מילוי התפקיד באופן מקצועי ומיומן. לאור העובדה כי ממונה בטיחות בעבודה נחשב לאחד התפקידים המשמעותיים ביותר, הביקוש אליו גבוהה ובהתאם לכך גם המשכורות. למעשה, אם תהפכו בעצמכם לממונה בטיחות תוכלו לקבל לא רק משכורת נאה אלא גם תנאים מצוינים, כחלק מהיותכם אנשי מפתח חשובים בכל ארגון. בתחום התעבורה, כמעט כל ארגון מחויב להעסיק ממונה בטיחות, ולכן היצע המשרות הינו רחב.

איש ממונה
איש ממונה

ממונה בטיחות בעבודה – חסרונות

תחום הבטיחות בעבודה ובוודאי כאשר מדובר בנושאי תעבורה הוא רגיש מאוד, ולכן כל טעות ולו הקטנה ביותר יכולה לעלות לעיתים בחיי אדם. למעשה, כל תקלה בתחום הבטיחות או ליקויים אשר נמצאים כתוצאה מאי מילוי התפקיד כשורה עשוי להוביל לשורה ארוכה של טעויות, לעיתים אפילו במחיר של חיי אדם. בנוסף, ממונה בטיחות בעבודה מחויב לעמוד בנהלים קשיחים מטעם משרד העבודה, ולכן התעדכנות בנהלים כמו גם קבלת הכשרה מקצועית ללא קשר לרמת הניסיון היא הכרחית ומשמעותית. יתר על כן, בדיקות  רגולציה אשר מתבצעות בתחום התעבורה הן נוהג קבוע, ולכן על ממונה הבטיחות לעבוד ביתר שאת בכדי להבטיח כי הארגון בו הוא מועסק יעבור את כל הבדיקות במלואן, תוך שימת דגש על הסקת מסקנות אישית במידה והן לא בוצעו. מדובר בתפקיד אשר מצריך עמידה מול קהל וכן הדרכות אישיות אשר נעשות לעובדים וספקים, ולכן יש לקחת בחשבון בעת רכישת השכלה בתחום כי מדובר בתפקיד משמעותי עם אחראיות כבדה המונחת על כתפיו של ממונה בטיחות, מתוקף היותו גורם אחראי ומיומן בתחומו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע