נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כיצד דירוג מסעדות בשיטת "כוכבי מישלן" עובד?

שף מקצועי

דירוג מישלן הינו הדירוג היוקרתי ביותר בענף המסעדנות. עד היום אף מסעדה בישראל לא הצליחה לקבל כוכב, אולם ע"פ הערכות בשנים הקרובות ישנו סיכוי גבוה לכניסה להיכל התהילה של עולם המסעדנות. כיצד השיטה עובדת ומתי היא תגיע סוף סוף לישראל? להלן הפרטים.

 

כוכבי מישלן – הדירוג היוקרתי והנחשק ביותר של ענף המסעדות

קבלת כוכבי מישלן נחשבת לחלום הגדול של כל מסעדה, וזאת בשל העובדה כי מדובר בדירוג היוקרתי ביותר בעולם בתחום המסעדנות, מאז שנת 1962. חברת מישלן התחילה את דרכה בייצור צמיגים וחלקי חילוף, עד אשר מנכ"ל החברה גילה כי משתמשים במגזין אותו הציעה החברה לצורך תמיכה בבסיס השולחן. מאז החלה החברה לשלוח מבקרי אוכל לכל רחבי העולם, לצורך דירוג מישלן. עד היום חברת מישלן איננה מספקת את ההסבר המלא לצורך דירוג הכוכבים, אולם משיחות עם מבקרי עבר עולה כי כל מסעדה נבחנת ע"פ שלושה מדדים עיקריים: אוכל, כלי הגשה והידור וכן האירוח במסעדה. למעשה, גם מסעדות קטנות וגם מסעדות גדולות יכולות להתחרות על לב מבקרי המישלן, כאשר מסעדות עממיות יכולות לזכות לא בכוכבים אלא בדירוג ביב גורמאן אשר ניתן להם בזכות האוכל המצוין אותן הן מגישות. השף המצליח ביותר ע"פ כוכבי מישלן הינו ז'ואל רובישון אשר 17 המסעדות בבעלותו זכו בכוכבי מישלן במהלך השנים. הדירוג מתבסס על כוכב אחד ועד שלושה כוכבים בעבור המסעדה הטובה ביותר, ובתום השנה מתפרסם הדירוג הסופי. מבקרי המישלן מתנהלים בדיסקרטיות מוחלטת במסעדות אותם הם פוקדים, וזאת בכדי לקבל חווית שירות כפי שכל הלקוחות מקבלים, גם אם הם אינם מבקרים מקצועיים. משום כך, המבקרים מתנהלים בדיסקרטיות ואינם מודעים מראש למסעדה כי הם עובדים במגזין מישלן, אלא מדובר בהפתעה אשר מתפרסמת רק לאחר הפרסום במגזין. הדירוג הסופי אשר מתפרסם באופן קורקטי עם הסבר קצר אודות המסעדה נחשב לתנ"ך של עולם המסעדנות, ולכן מאז ועד היום מדובר בדירוג היוקרתי ביותר אשר ניתן בעבור מסעדות קטנות כגדולות, ברחבי העולם.

מנת גורמה
מנת גורמה

 

האם המסעדות בישראל יכולות לזכות בכוכב מישלן בקרוב?

כידוע, עד היום לא זכתה אף מסעדה ישראלית בכוכב מישלן. ע"פ הערכות של מסעדנים, אנשי עסקים ושפים, ככל שהקולינריה הישראלית תמשיך להתפתח ולצמוח, מבקרי המישלן יגיעו ויעניקו למסעדה אחת או יותר כוכב מישלן. על אף כי מסעדות בת"א המלצות נחשבות לטובות ואיכותיות מאוד, עדיין הרמה הקולינרית איננה מתאימה למגזין.  אולם, ניתן לראות כי מסעדות יוקרה ומסעדות עממיות נוקטות צעדים בכדי לזכות בכוכב הנכסף, הן באמצעות יצירת קו קולינרי מהוקצע והן באמצעות שימת דגש על כל אלמנט ולו הקטן ביותר: ביצוע בדיקות קרינה דחופות ועד יצירת מתחמי קולינריה יוקרתיים אשר מושכים חובבי אוכל מישראל ומהעולם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
תעשיית המזון
תוויות בשימוש תעשיית המזון

תוויות ממלאות תפקיד מכריע בתעשיית המזון, ומספקות לצרכנים מידע חיוני על המוצרים שהם רוכשים וצורכים. בעולם המהיר של היום,