נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מורים? אתם חייבים לדעת כיצד לקרוא את שפת הגוף התלמידים שלכם

אישה

היום כולם מבינים ששפת גוף היא חלק בלתי נפרד מהדרך שבה אנחנו מביעים את הרגשות שלנו.

גם אם חלקה באה לידי ביטוי בצורה לא רצונית, שפת הגוף חושפת חלק גדול מהרגשות שלנו ומבטאת בצורה מדויקת את התחושות לשנו ביחס לסביבה.

כמורים, ישנה חשיבות רבה להיכרות שלנו עם השפת הגוף של התלמידים שלנו.

באמצעות הכרה עמוקה של שפת הגוף נוכל לטפל במקרים שבהם אנו מזהים מצוקה אצל תלמיד, ובחלק מהמקרים גם להבין באופן עמוק יותר מהיכן נובעת אותה מצוקה.

עם זאת, קריאה של שפת הגוף אינה עבודה קלה כלל, אבל בכל זאת, הבאנו לכם כמה דברים שיוכלו לעזור לכם.

 

  1. מהי שפת גוף?

המונח שפת גוף משמש בדרך כלל לתאר את כל הצורות שבהן אנו מביעים את עצמנו באמצעות הגוף, ללא הדיבור. שפת הגוף כוללת את תנועות הידיים, צורת העמידה, הבעות הפנים השונות ועוד. חלק גדול משפת הגוף הן הבעות לא רצוניות שנובעות כתוצאה מתחושות מסוימות וחלקן הן שימושים מכוונים שאנו עושים בגוף שלנו כדי להביע רגש או מצב רוח מסוים.

 

  1. מדוע חשוב שלמורים תהיה הבנה של שפת גוף?

מורים, כאמונים על חינוך תלמידים, צריכים להבין ששפת הגוף היא כלי חיוני עבורם כדי להבין את התלמידים שלהם בצורה העמוקה ביותר. לעיתים, תלמיד בוחר להסתיר מהמורים דברים הקשורים למצב רוחו או למעמדו החברתי בכיתה, ובעזרת שפת גוף לא רצונית ניתן יהיה לזהות את אותם רגשות מוסתרים.

 

  1. איך ניתן ללמוד לקרוא שפת גוף?

כמובן שכמו כל דבר, קריאה של שפת גוף היא מיומנות שדורשת לימוד מעמיק, ולא כל אחד יכול וגם לא כל אחד צריך להיות מומחה בתחום. עם זאת, למורים, ישנה חשיבות רבה בהכרה של המאפיינים המרכזיים בשפת גוף ועל ראוי שלכל מורה יהיה מידע מסוים בתחום.

ניתן להעביר סדנאות לקריאת שפת גוף במסגרת יום גיבוש למורים, או להביא לבית הספר מומחה שירצה על התחום ויעניק למורים כלים מעשיים שיוכלו לסייע להם בעבודתם. חשוב שהמורים יבינו את החשיבות של הכלי הזה עבור עבודתם החינוכית ואת הפוטנציאל האדיר שטמון בו.

 

  1. מה הדרכים שבהם ניתן לגרום לתלמידים להפגין את השפת הגוף שלהם?

במהלך היומיום כל אחד מאתנו מביע אינספור הבעות בשפת גופו, גם אם הוא מנסה להסתיר חלק מהן. עם זאת, ישנן פעילויות שיכולות לגרום לתלמידים לבטא בצורה יותר פתוחה את התחושות שלהם בשפת גוף.

אחת הפעילויות המועילות לעניין היא פעילות אודיטי שבמהלך הסדנאות השונות שבה התלמידים נדרשים להפגין עבודת צוות ופתיחות רבה זה עם זה. במהלך פעילות כזו קריאה של שפת גוף יכולה להוות כלי חיוני למורים כדי לזהות מצבים בעייתיים בקרב התלמידים שלהם.

 

שלד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לימודים
קורס SQL
מה זה קורס SQL?

ראשי התיבות SQL הם קיצור לשפת ה-Structured Query. או בעברית: שפת שאילתות מובנית. שימוש ב-SQL נועד לטיפול ועיבוד של

מקצועות שמכניסים הרבה כסף

יש כמה דברים שמשותפים לכולנו, האנשים שחיים בעידן המודרני, ואחד מהם, הוא הרצון להרוויח כמה שיותר. בסופו של דבר,

למידה דרך מחשב
כיצד לבחור קורס מוצלח?

.מתלבטים כיצד לבחור קורס מוצלח ללימודי אנגלית? להלן מספר טיפים חשובים אשר יקלו עליכם בתהליך הבחירה קורס ללימוד אנגלית