נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כך תפעלו במקרים של תאונת עבודה

תאונת עבודה

עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לדמי פגיעה מהביטוח הלאומי ובמידה ונותר נכה יהיה זכאי לגמלת נכות מהעבודה ולנכות כללית מהביטוח הלאומי. כיצד פועלים במקרה של תאונת עבודה – על כך במאמר הבא.

 

דמי פגיעה

הביטוח הלאומי על פי חוק מחויב לשלם דמי פגיעה לכל עובד שעבד במשך 3 חודשים רצופים באותו מקום עבודה. מדובר על תשלום זמני של 91 יום שניתן לתבוע עד שנה מיום הפגיעה. כדי להגיש את התביעה העובד יצטרך טופס הפנייה מהמעביד על תאונת העבודה ולגשת איתו לקבלת טיפול ראשוני לאחר תאונת עבודה.

על הרופא הממלא את הטופס לרשום לפחות 9% נכות על מנת שיהיה ניתן לקבל דמי פגיעה. במידה והתאונה נגרמה כתוצאה מתאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, יש גם להגיש אישור מהמשטרה על התאונה. חשוב לדעת שדמי הפגיעה הם פיצוי זמני.

 

מתי משולמים דמי הפגיעה וכמה תקבלו?

דמי הפגיעה אותם מקבלים מהביטוח הלאומי אינם משכורת מלאה. התשלום הוא 75% מהמשכורת. המעביד משלם על 12 יום ולאחריהם מקבלים את דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי. במקומות עבודה מסוימים המעביד משלם את היתרה מ-75% ל-100% בהתאם לביטוח מנהלים או ביטוח אחר שנעשה באמצעות העבודה.

עדיין אי אפשר להישאר ללא פרנסה לאחר שמסתיימים תשלומי דמי הפגיעה ולכן הגשת תביעת אובדן כושר עבודה תוגש גם לגופים נוספים.

 

ממי ניתן לתבוע אובדן כושר עבודה?

לאחר קבלת דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי ניתן להגיש תביעה לנכות נפגעי עבודה או לתבוע את ביטוח הפנסיה והביטוח הפרטי לאובדן כושר עבודה. תביעה של קרן הפנסיה או הביטוח הפרטי יהיו יותר משמעותיות מבחינה כספית ולכן עדיף למצות את הזכויות קודם כל במקומות אלו. את התביעה לנכות ניתן להגיש אם נקבעו למבוטח 75% נכות.

בנוסף, אם אין למבוטח ביטוח עיסוקי, הפיצוי יהיה מותנה באי יכולת לעבוד ולהשתכר מעיסוק סביר התואם את כישוריו והשכלתו של המבוטח. לעומת זאת, בתביעת נכות לנפגעי עבודה בביטוח הלאומי ניתן לקבל קצבה או מענק חד פעמי על דרגת נכות של 50% ולקבל חצי מהסכום אותו התובע היה מקבל על נכות של 100%. כיום על 100% נכות נפגעי עבודה ניתן לקבל יותר מ-34,000 ₪.

 

מה עושים לאחר תאונת עבודה?

לאחר תאונת עבודה יש לקבל סיוע ראשוני ולבקש מהמעביד למלא טפסים לביטוח הלאומי. יש לשמור על כל המסמכים הרפואיים והקבלות על ההוצאות הרפואיות. בשלב הבא מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה ולקבל ייעוץ.

ייתכן ועורך הדין יפנה את הנפגע לרופאים מומחים מטעמו על מנת לקבוע דרגת נכות ולהתייחס לתפקודו של העובד כדי לתבוע את הגופים השונים בהתאם לתנאי הפוליסה. מעבר לכך יש לגשת לרופא תעסוקתי שיקבע אובדן כושר עבודה מלא או זמני.

תאונת עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,