נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

להתגרש ולהישאר חברים – כך תעשו את זה נכון

מיסים ראשית

בימינו, גירושים הם עניין שבשגרה. לפי הנתונים הרשמיים, כשליש מהזוגות הנשואים ימצאו את עצמם מפרידים כוחות ביום מן הימים. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות – לעיתים הגירושים נעשים בעקבות מריבה גדולה, לפעמים חוסר הסכמה על עניינים מהותיים בחיים, או שפשוט נגמרה האהבה והתחושה היא שצריך להתקדם הלאה. לא משנה מהי הסיבה שהביאה לגירושים, כך תוכלו להישאר חברים גם לאחר הפרדת הכוחות.

 

לנטרל את האגו ולחשוב על טובת הילדים

אחד הדברים שזוגות גרושים רבים מעידים על חייהם לאחר הגירושים, הם שיש הרבה אגו בין הצדדים. האגו לרוב מתחיל עוד לפני ההחלטה על גירושים, וממשיך בהסכם הגירושים – מי יקבל את הבית? את הרכב? הסדרי משמורת על הילדים?

לזוגות נשואים רבים יש ילדים, שעשויים לקבל את הבשורה על גירושי הוריהם בצורה קשה. המחשבה של ההורים צריכה להיות קודם כל על הילדים, וכיצד ניתן להקל עליהם כמה שאפשר במהלך התהליך. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להזיז את האגו הצידה – כאשר בני הזוג הגרושים נלחמים זה בזה, גם אם על עניינים מהותיים, לרוב מי שיצאו נפסדים מכך הם הילדים.

ילדים מרגישים כאשר הוריהם רבים (גם אם ההורים בטוחים שהם עוד קטנים מכדי להבין זאת), והדבר עשוי להשאיר בהם צלקות שילוו אותם עוד שנים רבות קדימה.

 

התחשבות הדדית זה שם המשחק

על מנת להיות מסוגלים באמת לנטל את האגו, מה שנדרש הוא לעבור את ההליך תוך התחשבות גם בפרטנר וברצונותיו. צריך להתגמש ולהתפשר, ולהגיע לעמק השווה לגבי כל נושא שיש לגביו מחלוקת. אל תתעקשו על דברים שאתם יודעים שלא תוכלו לקבל, או שיהיה קשה לצד השני להשלים איתם.

ההתחשבות צריכה להיעשות גם בעת החתימה על הסכם גירושים. זוגות רבים בוחרים לחתום על הסכם ממון לפני או במהלך שנות נישואיהם, שם ברירת המחדל היא לחלק את הרכוש המשותף שבני הזוג צברו עם השנים בצורה שווה. במידה ולא נחתם הסכם ממון, תצטרכו לערוך הסכם גירושים ולהסכים בעצמכם על חלוקת הרכוש והמשמורת על הילדים.

 

כיצד תוכלו כזוג גרוש לקבל החזר מס?

בתור זוג גרוש, ישנם מצבים בהם תוכלו לקבל החזר מס מהמדינה – שכן המדינה מתחשבת במצב הרגיש ומעניקה החזר מס לגרושים.

החזר זה יכול להינתן בדמות הטבות, כמו פטור מתשלום מס על דמי מזונות. בן הזוג שמשלם את דמי המזונות זכאי גם לנקודת זיכוי במס הכנסה, שנמצאת בתוקף עד אשר הילדים מגיעים לגיל בגרות.

על מנת להנות מהחזרי המס, יש להגיש בקשה מסודרת לרשויות המס – שכן ההחזרים לא מוענקים באופן אוטומטי. חשוב לציין שהחזרי מס ניתנים בצורה רטרואקטיבית רק עד תקופה של שש שנים, כך שחשוב לא להתמהמה בעניין זה.

מיסים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר