נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם חוקי לפתוח עסק חדש לאחר פשיטת רגל?

פושט רגל

 הליך פשיטת הרגל הוא הליך שמטרתו היא להסדיר את החובות של החייב ולאפשר שיקום כלכלי ופתיחת דף חדש. לשם כך, מוטלות על החייב הגבלות רבות כמו חובת תשלום חודשי, הגבלה על שימוש באשראי, הגבלות עסקיות ועוד. כמו כן, נבצר ממנו לתפקד במספר מקצועות כמו עורך דין, והוא מנוע מלהתמודד לבחירות למועצה מקומית, ולתפקד בתפקידי ציבור נוספים. לכן, טבעית היא התהייה על המגבלות העסקיות המוטלות על החייב גם לאחר קבלת צו ההפטר וסיום הליך פשיטת הרגל כל הפרטים במאמר.

 

הליך פשיטת הרגל

חייב יכול לבקש לפתוח בהליך פשיטת רגל, או שהנושים שלו יבקשו לפתוח את ההליכים עבורו, כאשר אין ביכולתו הכלכלית לעמוד בחובותיו. במידה וההליך מאושר, מבוצע הסדר עם הנושים באמצעות תיווך, ומתבצע פיקוח על התנהלותו הכלכלית של החייב כדי לדאוג שמצבו הכלכלי לא יתדרדר. פיקוח זה ייעשה, בין היתר, באמצעות הגבלות כלכליות ועסקיות. רוב החייבים הנמצאים בהליך פשיטת רגל, ייחשבו כלקוח מיוחד בבנק, ויוגבלו מאוד בפעולות שהם יכולים לבצע בחשבונם – ייתכן מאוד שלא יוכלו להשתמש בשיקים או באשראי. כמו כן, לרוב פושטי רגל לא יוכלו להשתתף בהקמת עסק חדש, או אפילו לקחת חלק בניהולו.

כשהליך פשיטת הרגל מסתיים, בעת קבלת צו ההפטר, ברוב המקרים החייב מחויב ממגבלותיו, משוחרר מעול פשיטת הרגל ויכול לפתוח בדף נקי.

 

השפעות פשיטת הרגל על ניהול חיים עסקיים

ברמה העקרונית, אין מגבלה על פתיחת עסק חדש כאשר החייב מסיים עם כל מחויבויותיו ומקבל את צו ההפטר. עם זאת, יש כמה השלכות לפשיטת הרגל, שעשויות להקשות על פתיחת עסק חדש. במקרים מסוימים, לא ייתן צו הפטר מלא, אלא צו הפטר מותנה. במקרה זה, יוקנו תנאים שהחייב ייאלץ לעמוד גם לאחר סיום פשיטת הרגל, כמו תשלומים נוספים למשל. כמו כן, לרוב יוגבל האשראי של החייב גם לאחר סיום פשיטת הרגל, בשל רצון של הבנק למנוע חובות נוספים.

לא תמיד ניתן למנוע את כל הגזרות, אך על מנת להבטיח שהחיים העסקיים לאחר מתן צו ההפטר יהיו קלים ככל שאפשר, מומלץ להיעזר בעורך דין מנוסה לשם התמודדות עם המוסדות השונים והבירוקרטיה הרבה. ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לשם הסרת מגבלות לאחר ממתן צו ההפטר, ועל מנת להבטיח תוצאה מיטבית מומלץ להיעזר בעורך דין בקיא שמכיר את האפשרויות השונות.

עורך דין פשיטות רגל דן מור, מזמין אתכם להתייעץ בכל הנוגע לפשיטת רגל. נוכל להבין ביחד האם מהאפשרויות המתאימות ביותר לכם ולצורכיכם, ונלווה אתכם לאורך כל הדרך על מנת שתצאו מפשיטת הרגל כשידכם על העליונה. היעזרות בעו"ד מנוסה, שבקיא בחוק והליכים השונים, תוכל לאפשר הליך פשוט יותר ומשתלם יותר, שדואג לעתידכם בטווח הרחוק.  

פטיש
פטיש
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין