נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך לתבוע את הרשות המקומית שלי?

רשויות מקומיות

השטח הציבורי אשר נמצא בגבולות העיר, או הרשות העירונית בה אתם מתגוררים, שייך לרשות המקומית שלכם. בהתאם, הרשות המקומית נושאת באחריות באשר לאירועים שמתרחשים בה, לרבות נזקים ופגיעות שקורות במרחב הציבורי.

כשזה נוגע לעוולות שנעשות לאזרחים הקטנים, לעיתים גופים גדולים כמו רשויות מקומיות מנצלות את כוחן ולא מעניקות לאזרחים את הזכויות שניתנות להם על פי חוק. מכאן עולה השאלה המתבקשת – האם ניתן לתבוע את הרשות המקומית שלי? אם כן, איך עושים את זה? הישארו איתנו.

 

חובותיה של הרשות המקומית כלפי התושבים

לצערנו, לעיתים תכופות אזרחים טובים ושומרי חוק נמנעים מדרישת הזכויות שלהם. בהקשר של הרשויות המקומיות, הן נושאות באחריות משפטית בנוגע למפגעים אשר קיימים בשטח השיפוט שלהן. במידה ונגרם נזק ממשי עקב מפגע הנמצא בשטח הציבורי – ניתן לתבוע את הרשות המקומית.

יחד עם זאת, רשות מקומית היא גוף גדול, חזק ובעל אמצעים רבים. בהתאם, רשות מקומית מעסיקה גורמים משפטיים שיעמדו לצידם במקרים של תביעות. לכן, במידה ותחליטו לתבוע את הרשות המקומית, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מתאים – עורך דין רשויות מקומיות.

 

מי הוא עורך דין רשויות מקומיות?

ככלל, אנשי המקצוע המוכשרים לעסוק בעניינים משפטיים, לרבות תביעות כאלו ואחרות, הם עורכי דין. יחד עם זאת, לא כל עורכי הדין מתמחים בכל התחומים המשפטיים. עורך דין המתמחה בענייני עבודה, לאו דווקא ידע להתמודד עם עניין משפטי שנוגע לעירייה.

לכן, שהעניין המשפטי נוגע לעיסוק מול רשויות מקומיות, איש המקצוע המתאים יהיה עורך דין רשויות מקומיות. לפני שבוחרים עורך דין כדי לתבוע את הרשות המקומית שלכם, כדאי לבדוק אם הוא אכן בקיא בתחום ואם כבר יצא לו לעסוק באופן ישיר בתביעה מול רשות מקומית.

 

באיזה מקרים כדאי לתבוע רשות מקומית ואיך?

כאמור, כל נזק שנגרם במרחב הציבורי בתחומי הרשות המקומית – מאפשר תביעה של הרשות. המפגעים הנפוצים שמתרחשים במרחב הציבורי הם: מפגעים בדרך, אזור חשוכים, בורות במדרכה או בכביש, מכשול בדרך המונע מעבר ועוד. כל אלו ועוד רבים, מהווים מפגעים אשר עלולים לגרום לנזק, במידה והם אכן גרמו לנזק – ניתן לתבוע.

יחד עם זאת, כמו בכל זירה משפטית, בית המשפט עלול לזכות את הרשות המקומית למרות שהמפגע התקיים בגבולותיה. כדי להגביר את הסיכוי לזכייה במשפט, כדאי לתעד את המפגע שגרם לנזק, לאסוף עדי ראייה, לשמור את המסמכים הרפואיים ולבדוק אם האזור מתועד על ידי מצלמות.

 

כדאי לי ללכת על זה ולתבוע את הרשות המקומית?

ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת והיא תלויה במספר גורמים. ככל שקיים קשר ישיר יותר בין המפגע שנמצא במרחב הציבורי לבין הנזק שנגרם לכם – סיכוי גבוה יותר שהצדק יעשה איתכם. לכן כדאי להתייעץ עם עורך דין רשויות מקומיות לפני שנכנסים להליך המשפטי, אנחנו מאחלים מכאן בראות איתנה ובשורות טובות!

עורך דין רשויות מקומיות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,