נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהי בדיקת נאותות?

להתייעץ עם עורך הדין

בדיקת נאותות יכולה להתבצע בשלל נסיבות וסיטואציות וחשוב להשלים אותה על פי החוק, על מנת שניתן יהיה לסמוך על הממצאים השונים. במאמר הבא נסביר כיצד מבצעים בדיקה מן הסוג הזה ולמה חשוב לפנות לרואה חשבון מקצועי כמה שיותר מוקדם

המטרה של בדיקת נאותות היא לקבל מידע אמין על אדם, חברה, גוף עסקי או כל סוג של בית עסק לפני סגירת חוזה. באמצעות בדיקת נאותות עם תשקיף ניתן לבצע בירור מקיף אודות המצב הכלכלי והיכולות המסחריות, לרבות להראות ביסוס לנתונים באמצעות דוגמאות, מסמכים, הסברים, השוואות וכן הלאה. מטבע הדברים, החשיבות של בדיקת נאותות מחייבת מעורבות של בעלי מקצוע מיומנים.

 

מי יכולים להכין בדיקת נאותות?

בדיקת נאותות חייבת להתבצע על ידי רואה חשבון מיומן ומקצועי שמכיר את התחום ובקיא בו. כאן למשל ניתן לראות את הערך המוסף של רו"ח יניב נשר בתור מי שמתמחה בסוג כזה של בדיקת נאותות, לרבות במקרים שבהם רוצים ליצור הגנה מפני תביעות משפטיות על המנפיק – גם בהיבט הפלילי וגם בהיבט האזרחי.

 

מה אפשר לעשות עם בדיקת נאותות?

בדיקת נאותות משמשת בירור התכנים הדרושים לפי חוק ונעזרים בה כדי לקבל החלטות בצורה מבוססת, מנומקת ומושכלת יותר. באמצעות השוואה בין סוגים שונים של בדיקות, קל יותר להתאים את הנתונים לצרכים של קהל היעד ולהשתמש בהם כדי לקבל החלטה. חוץ מזה, אפשר להיעזר בסוגים שונים של בדיקת נאותות כדי לקבוע תכנים רלוונטיים ולברר איזה מהם יש להציב בפני המשקיע הסביר בנוסף לדרישות החוק הקיימות.

 

מה היתרונות של בדיקת נאותות?

בדיקת נאותות מגלמת בתוכה שורה ארוכה של יתרונות. היא מוכיחה את עצמה בטווח הקצר מבחינת הכלים שהיא מעניקה למשקיעים שרוצים לבדוק האם החברה שבה הם מתעניינים אכן לגיטימית, אבל חשובה גם בטווח הארוך עבור מי שרוצים להתנהל נכון יותר מול מוסדות המדינה. מעבר לכך, היתרון של בדיקת נאותות בא לידי ביטוי בכך שהיא כוללת רישום תכנים תוך בדיקה שהם אינם שגויים או מסולפים.

 

כמה עולה לבצע בדיקת נאותות?

היכרות עם סל השירותים של רואה חשבון מקצועי מאפשרת לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על הדיוק של בדיקת נאותות. בשביל להבטיח ריכוז של כל השירותים החשובים תחת קורת גג אחת, מתייעצים מוקדם עם עורך הדין ומבררים לגבי שכר הטרחה שהוא גובה ביחס להיקף הפרויקט. ככל שהפרויקט גדול יותר ויש בו יותר נתונים, כך גם שכר הטרחה בגין בדיקת נאותות צפוי לגדול.

 

בדיקת נאותות כהשקעה משתלמת

לא כדאי לוותר על בדיקת נאותות ויש מהלכים עסקיים שבהם חובה על פי החוק לבצע אותה. גם אם מסתכלים רק על שכר הטרחה, מבינים שלא מדובר בהוצאה רגילה אלא בהשקעה משתלמת שמוכיחה את עצמה לכל הגורמים.

מצב כלכלי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,