נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהם היתרונות של שירותי מחשוב ענן לעסקים

מנוע חיפוש

שירותי מחשוב ענן הולכים ונעשים נפוצים יותר ויותר, וכיום ניתן למצוא שימוש בשירותים אלה בכמעט כל בית עסק בישראל. למעשה, כולנו צורכים שירותי ענן בצורה כזו או אחרת – בין אם אנחנו משתמשים בג'ימייל, דרייב או כמעט כל אפליקציה – אנחנו למעשה צורכים שירותי ענן.

 

מהם היתרונות של שירותי מחשוב ענן

בין אם מדובר בחברה גדולה, ובין אם מדובר בעסק קטן או בינוני, קרוב לוודאי ששימוש בשירותי ענן יכול לסייע לכם במגוון דרכים:

 

שירותי מחשוב הענן מגבירים נגישות

מגפת הקורונה עודדה עסקים רבים להתנהל באמצעות עבודה מרחוק, ונראה שתצורה זו תישאר בחיינו גם לאחר היעלמות המגיפה. שירותי מחשוב הענן מאפשרים לכל העובדים נגישות לכלל המידע ולכלל הנתונים הקיימים בחברה, ומאפשרת לבעל העסק שליטה מלאה על מיקום העובדים שלו.

 

בחסכון במשאבים באמצעות שימוש בשירותי ענן

חברה או עסק המעוניינים להחזיק בעצמם שירותי טכנולוגיית מידע (IT), יידרשו להפעיל בעצמם את מערכות המחשוב שלהם. תפעול זה כולל הקצאת מקום עבור המערכת, קירור המערכת, תיקון בעת תקלה ורכש בעת הצורך. הסתמכות על שירותי ענן חוסכת את הצורך בכל הדברים הללו, ומאפשרת לבעל העסק לשלם באופן קבוע ויציב לספק שירותי הענן.

 

שימוש בשירותי מחשוב ענן מגביר את יתירות העסק

העברת ה-IT לשירותי ענן מבטיח כי שירותי המחשוב של העסק לא יקרסו בעת פגיעה מקומית, כגון הפסקת חשמל או קריסת המערכת המקומית. תכונה זו חשובה במיוחד לעסקים הנדרשים להיות זמינים באופן שוטף, 24/7.

 

מודולריות ודיוק בשירותי הענן

השימוש עם שירותי מחשוב ענן מאפשר לבעל העסק להגדיל או להקטין בקלות את חבילת הענן שלו, לפי הצורך. מודולריות זו משמשת במיוחד עסקים הפועלים בתקופות מסוימות בלבד של השנה או במספר שעות מוגדר בלבד. ללא שימוש בשירותי ענן שרתי העסק יעמדו פנויים זמן רב, בזבוז אותו ניתן לפרש כהפסד כספי.

 

שימוש בשירותי מחשוב בענן תורמים לאבטחת המידע

כמו בתחומים רבים, מיקור חוץ מאפשר לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים להסתמך על המקצועיות והניסיון של חברות גדולות, ולספק אבטחת מידע והגנה מפני פריצות סייבר, ברמה הגבוהה ביותר. תכונה זו חשובה במיוחד עבור עסקים העוסקים בנושאים רגישים כגון בטחון, פיננסים, מידע רגיש וכדו'.

 

לאילו עסקים מתאימים שירותי מחשוב ענן?

כפי שניתן לראות, השימוש בשירותי ענן יכול לסייע לכל עסק – בין אם מדובר בחברה גדולה ובינלאומית, ובין אם מדובר בחברה קטנה ומקומית – השימוש בפלטפורמות הענן השונות עשוי לשמש כמקפצה, ולהביא להגדלת הרווחים והגדלת התפוצה של פעילות החברה.
בנוסף, לעסקים הקטנים השימוש בשירותי הענן עשוי להיות משמעותי יותר, מכיוון שלעיתים קרובות שירותי הענן מוצעים בחבילה – חבילה המציעה שירותי אחסון, אבטחה, ניהול ושימור ידע. ריכוז הנושאים הללו בידי גוף אחד עשוי להקל על העסקים הקטנים ולאפשר להם להתמקד בתחומים אחרים הנוגעים לעסק שלהם.

שירות מאובטח

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים
ייעוץ עסקי
ייעוץ כלכלי ואסטרטגי

ההתנהלות הכלכלית והאסטרטגיה הם אלו המובילים את העסק להצליח. כאשר יש ביניהם התאמה והם נעשים בצורה שקולה ניתן להתקדם.