נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהם השלבים בתהליך גיזום דקלים

קִצוּץ

חובבי הגינון – התאחדו! הכתבה המובאת לפניכם העוסקת בתהליך תחזוקה חשוב ביותר לעץ המקסים לגינה, שאפשר לראותו בכל עיר. עץ הדקל יכול להיות המארח לחרק נוראית בשם חדקונית הדקל, שיכולה להשחית ולהרו בעצי דקל ותמר רבים. אלו השלבים לגיזום וטיפול בעץ דקל.

 

מתחילים בבטיחות

הדבר הראשון שנעשה הוא הערכת סיכונים. אם מדובר בעץ נמוך, הרי שאין עבודה בגובה וכל הפעילות תתבצע מהקרקע. השלב השני הוא להכין "חצר אחורית": אזור להניח בו את כל הגזימים וחתיכות הגזע עד לפינוי הסופי שלהם. השלב האחרון בחלק הבטיחותי של גיזום דקלים הוא להכין את הכלים שלנו: לגזע מומלץ להשתמש במסור חשמלי כדי לחסוך זמן ומאמץ. לטיפול בעלים הגדולים – מזמרה תעשה את העבודה מצויים. במידה ויש פירות צריך להשתמש במזרה או במסור שיחים בהתאם לעובי הענף המחבר שלהן לעץ.

 

ממשיכים בתחימה

אחרי שאבחנו את סביבת העבודה, ממשיכים בתחימה שלה ומונעים מאנשים להתקרב. כשמדובר על עבודה בגובה, צריך מראש לתחום אזור ללא מעבר רכב כדי שממשאית מנוף תוכל להתמקם בבטחה, וגם כדי למנוע נפילה של גזמים ואשכולות פרי על רכבים ועוברי אורח בסביבה.

 

בטיחות אישית

אחרי שכל אלה מוכנים, אנחנו צריכים להגן על עצמנו! משקפי מגן, כפפות ובגדי עבודה יעשו את העבודה מצוין. כשמדובר בעבודה בגובה, חובה על הגוזם לאבטח את עצמו לסל המנוף ממנו הוא עובד, כדי למזער כל סיכון בטיחותי של נפילה או החלקה.

 

שלב הגיזום

כמו בניקיון הבית, מתחילים מהגבוה לנמוך. בשלב הראשון רצוי לטפל בעלים מיותרים ולעבוד את דרכינו למטה. אחרי עלי הדקל נגיע לאשכולות פרי ולאחר מכן עבודה מעגלית על גזע העץ. למה לגזום את הפירות? אם מדובר בעץ נוי ללא תועלת חקלאית, תוצרת העץ יכולה למשוך עכברים, עטלפים ועוד מגוון גדול של מזיקים לשטח הבית או הרחוב שלכם.

שלב גיזום הגזע הוא חיוני בגלל מספר סיבות. בראש ובראשונה, הוא מנקה את גזע העץ ומסיר חתיכות שנרקבו או שמאכלסות בתוכן מזיקים. הסיבה הנוספת היא בהמשך לסיבה הראשונה: ברגע שנחשף גזע העץ אפשר לראות אם חרקים מזיקים כמו חדקונית הדקל חדרו לעומק הגזע. שלב זה חיוני לשימור העץ ובמידה ואכן נחשך לחרק זה, יש טיפול ייעודי לדקלים כנגדו.

 

גיזום העץ ושמירה על הסביבה

גיזום עצי דקל היא משימה מורכבת שתמיד כדאי לקחת בשבילה מומחים בתחום זה. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה. לא לכל אדם יש עת העין המקצועית לטפל, לטפח ולהקפיד על נראות עץ זה. התוצאה הישירה ש גיזום נכון היא שמירה על בריאות העץ. רק גוזמי עצים ודקלים מקצועיים יידעו לזהות פלישה של חרקים מזיקים ולתת לכם את ההכוונה והייעוץ הנכון כדי להתגבר עליהם. רק בזהירות בבקשה.

עץ דקל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
חלל ביתי
3 יתרונות בקולט אדים בדירה

במשך השנים האחרונות אנחנו יכולים לראות טכנולוגיות מהפכניות ביותר נכנסות לבית שלנו ומשדרגות משמעותית את אורח חיינו. לעיתים, אין