נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה הוא דיוס קצה?

דיוס קצה

בנייה של בניין או מבנה גדול, חייבת להתחיל קודם כל מהיסודות, ואת זה עושים על ידי הכנסה של כלונס, מה שבעצם מאפשר לנו לבנות על גבי הקרקע במבנים גבוהים. במקרים רבים הקרקע לא מספיק חזקה בשביל שהכלונס באמת יהיה במקום ויאפשר לנו לבנות על גביו את הבניין הגבוה, ואז אנחנו צריכים לעשות שימוש בדיוס קצה. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך בדיוק.

 

בניית מבנים

כאשר אנחנו רוצים לבנות מבנים גבוהים, החלק המרכזי שאותו רואים הוא כמובן זה שמעל פני האדמה, אולם חשוב להבין שלכל מבנה, קטן כגדול חייבים להיות יסודות איתנים שיאפשרו לו לעמוד. ככל שהמבנה גבוה יותר, כך גם היסודות שלו צריכים להיות עמוקים יותר, ואת זה אנחנו עושים על ידי הכנסה של יסודות לתוך הקרקע.

ההחדרה של היסודות צריכה להיעשות בצורה זהירה, לתוך קרקע מתאימה. לא תמיד הדבר הזה מתאפשר, ואנחנו בחברת גאוטסט קידוחי ניסיון כדי להסביר לכם מה בדיוק עושים כאשר נתקלים בקשיים. חשוב להבין שגם אם המבנה שלכם עומד, יש לבצע ביקורת ליסודות, כדי לא להגיע למצב שבו היציבות של הבניין עומדת בספק.

דיוס קצה

כלונס

הכלונס הוא למעשה קורה שבעבר הייתה עשויה מעץ. כיום, הקורות הללו עשויות מעיקר מפלדה או מבטול ואנחנו מחדירים אותן לקרקע כדי שנוכל לבנות על גביה מבנים גבוהים יציבים. עם זאת, במקרים רבים הקרקע שעל גביה אנחנו אמורים לבנות את המבנה אינה מספיק יציבה, ואם נכניס אליה את הכלונס הוא לא יהיה יציב. זה המקרה שבו נכנס דיוס קצה לתמונה.

 

דיוס קצה

בדיוס קצה אנחנו למעשה מחזקים את הקרקע סביב הכלונס על מנת לוודא שהמבנה יוכל לעמוד על הקרקע בצורה יציבה. חשוב להבין שגם במקרים שבהם המבנה כבר בנוי, עלולה להתחולל התרופפות בכלונס או במבנה של הקרקע עקב שינויים גיאולוגיים שאין לנו שליטה עליהם. הדיוס הוא החדרה של חומר שפשוט מחזק את הסביבה ומאפשר לבניין להמשיך לעמוד.

דיוס קצה

טכניקות שונות

ישנן מספר טכניקות איך לבצע בפועל את הדיוס, כאשר לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה. כאשר אתם ניגשים לביצוע של התהליך, חשוב לבחור בחברה מקצועית, כדי למצוא את עצמכם במצב שבו הדיוס לא נעשה בצורה הטובה ביותר. במקרים רבים היציבות של הבניין תהיה תלויה בתהליך הדיוס, ולכן אסור להקל ראש בבחירה של בעלי מקצוע שיבצעו את העבודה.

 

לסיכום

החדרה של כלונס לתוך קרקע היא אירוע שיכול להיות מורכב, במיוחד עם הקרקע לא מתאימה לכך, אך בלי הדבר הזה לא נוכל לבנות את המבנה. דיוס קצה מאפשר לנו לחזק את הקרקע עצמה וכך להפוך אותה למתאימה יותר עבור בנייה של מבנים מורכבים. לאור החשיבות הרבה שיש לעבודה הזו, עליכם לבצע אותה רק אצל מי שמומחה בתחום ומחזיק בניסיון רב שנים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
איך נשמור ביחד על כדור הארץ
איך נשמור ביחד על כדור הארץ

שמירה על כדור הארץ היא אחת מהאתגרים הגדולים שאנו ניצבים מולם בעידן הנוכחי. עם עליית טמפרטורות החממה, החימום הגלובלי

ניתוח ירך
4 טיפים להתאוששות מניתוח ירך

התאוששות מניתוח ירך יכולה להיות מורכבת, היא דורשת מחוייבות והשקעה בשביל שהניתוח המורכב יצליח. לכאורה לאחר הניתוח הבעיה נפתרה,