נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה הופך מיטה לאיכותית וטובה לטווח ארוך

חדר במלון

הרהיט שמחזיר את ההשקעה שלו בטווח הארוך, יותר מכל רהיט בבית, הוא המיטה שעלייה אנחנו ישנים.

לא משנה מאיזה בית אתם מגיעים, כנראה שיש לכם שם איזה מזרן שנמצא בבית מתקופת הגלות ובסיס מיטה שההורים מצאו בשנות ה30 שלהם והוא עדיין

תקין כיום ייצורו.

אז איך זה קורה? איך הדואגים לכך שלא יתחלף המזרן תוך 4 שנים? איך מוודאים שבסיס המיטה נשאר תקין ולא מתכלה עם השנים? מה צריך לעשות כדי

שלא יתווספו לנו 6,000 ₪ על מיטה חדשה בעוד חודש? במילה אחת – תחזוקה. ביותר ממילה אחת – קראו היטב.

 

איכות המזרן

יש כיום בשוק חברות רבות שמייצרות מזרונים, מוכרות יד ראשונה, יד שנייה, טכנולוגיה אמריקאית ומה לא. כאשר קונים מזרן חדש, חשוב ביותר לתת לו את הזמן שדרוש כדי שיקבל את צורת הגוף שלכם כאשר אתם ישנים. אין לכם מזרן חדש? רוצים לדעת איך לשבח מזרן משומש? מאוד פשוט. הקדישו שעה מזמנכם ובדקו שאין כתמי רטיבות, כתמי עובש או קרעים במזרן. לאחר מכן, גשו לחנות כלי הבית קרובה ביותר לביתכם ופרסו ישירות על המזרן כיסוי מזרן. מעליו פורסים את הסדין וכיסוי זה מסייע במניעת ספיגת ריחות, לכלוך, רטיבות ומאריך את חייו משמעותית.

 

ניקוי לפי פרקי זמן

היגיינה היא דרך חיים בכל הנוגע לעלי הבית הנמצאים בשימוש יום – יומי. לנקות אבק, להשתמש בחומר ניקוי המתאים לחור ממנו עשוי הבסיס, החלפת מצעים פעם בשבוע – שבועיים. כל אלו משמרים את החומר, מרחיקים ממנו חיידקים ונותנים לו זמן שימוש נוסף.

 

תחזוקה בסיסית

במיטות רבות, מזרן המיטה יכול להיות מונח על משטח עץ, המוחזק על ידי מוטות עץ או מתכת בצורת שתיו וערב. לאחר זמן מה, משטח העץ הזה יכול הוא בעצמו להעלות ריח, עובש ובכללי – להתכלות. שבבי העץ יכולים לחדור את המזרן ואת בסיס המיטה וליצור בהם פגמים. בדיקה תקופתית שמשטח העץ תקין ואינו מהווה מפגע היא חלק מרשימת הדברים הקטנים שאפשר לעשות כדי לשמור על כלי הבית שלנו.

באופן דומה, את אותה הבדיקה אפשר לעשות גם לרגלי המיטה. במיטות יוקרתיות, רגלי המיטה הן עשויות חומר חזק ובתחתית שלו ישנו ריפוד סיליקון למניעת שריטות לרצפה ולחיזוק יציבות המיטה. בדיקה תקופתית של רפידות אלה תחזק את מיקום המיטה ותמנע החלקות, רעשי רקע לא נעימים ושריטות לרצפת החדר.

 

איכותית וטובה

בסופו של דבר, הפרטים הקטנים הם אלו שמאריכים את משך חיי המיטה ומונעים בלאי ואי נעימויות. מיטות יוקרתיות עשויות בחומרים איכותיים ביותר שמתכלים במהירות נמוכה מאוד. כל הנ"ל יכולים לעזור מאוד בשימור המיטה, אך מה שהופך מיטה לטובה ואמידה תלוי באיכות החומרים ממנה עשויה. מבסיס ועד למשענת הראש. ליל"ט!

 

תמונה מעל המיטה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רהיטים