נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה זה צווארון לבן

כסף שחור

הגדרות מלוות אותנו כמעט בכל דבר שאנחנו עושים. אנחנו נוהגים לתייג ולשייך כל אדם תחת מטריה מסויימת, שתגדיר אותו בצורה המדויקת ביותר. במאמר זה ניגע בהגדרות מעמדיות ונבין מה זה צווארון לבן.

מה זה צווארון לבן

צווארון לבן הוא כינוי לאנשים שהמקצועות בהם הם עוסקים נחשבים מקצועות גבוהים. מקצועות אלו דורשים בדרך כלל מהעוסקים בהם לימודים אקדמאיים רבים לפני הכניסה לתפקיד. צווארון לבן הוא שם לא רשמי לקבוצת האנשים הזו, בהם נכללים אנשים שמעמדם הוא מעמד הביניים. אנשים שניתן לשייך לקבוצת הצווארון הלבן הינם אנשים שעוסקים במקצועות כמו שיווק, אנשי מכירות, רופאים, עורכי דין, מנהלים על מגוון סוגיהם, ועוד.

למה דווקא צווארון לבן?

הביטוי צווארון לבן נטבע ע"י הסופר והעיתונאי האמריקאי אפטון סינקלר, ונהגה מתוך העובדה שרוב המקצועות הגבוהים דרשו מבעליהם להגיע לעבודה בקוד לבוש הכולל צווארון לבן. מתוך מונח זה נתבעו גם המונחים "צווארון כחול" ו"צווארון ורוד".

מה זה צווארון לבן לעומת צווארון כחול וצווארון ורוד

צווארון כחול, להבדיל מהצווארון הלבן, מתאר אנשים ממעמד הפועלים, שמקצועותיהם לא דורשים לימודים מוקדמים, והם כוללים בעיקר עבודת כפיים, כמו עבודות תחזוקה, כורים, מתקינים ועוד. "צווארון ורוד", לעומת זאת, מתאר מקצועות שבהם עוסקות נשים. גם מקצועות אלו לא דורשים לרוב לימודים מוקדמים. מדובר על מקצועות כמו מורה, אחות ועוד.

צווארון לבן בקולנוע

סרטים רבים מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 עוסקים בצווארון הלבן, בעיקר סרטים אמריקאים, המתארים חיי משפחה אידיאלים, "החלום האמריקאי", המראים את האישה עקרת הבית, הילדים המשחקים בחצר, והגבר היוצא לעבודתו שנכללת תחת מטריית הצווארון הלבן. גם סרטים איטלקיים וצרפתים מאותה תקופה מתעסקים רבות בנושא הצווארון הלבן.

פשעי צווארון לבן

פשעים מסויימים המבוצעים על ידי עבריינים ממעמד הביניים נחשבים פשעי צווארון לבן, ופשעים מסויימים לא. רק פשעים שקושרים בין העובד לבין מקום עבודתו נחשבים כפשעי צווארון לבן. למשל, עורך דין שנתן שוחד לשופט על מנת שיפסוק לטובתו, פשעו ייחשב פשע צווארון לבן. לעומת זאת, אותו עורן דין שיצא ממקום עבודתו ורצח מישהו ברחוב – פשעו לא ייחשב פשע צווארון לבן. פשעי צווארון לבן לעולם לא יבואו בקנה אחד עם אלימות.

פשעים נוספים הנחשבים פשעי צווארון לבן

פשעים כגון מעילת כספים, רמאות, מסירת מידע פנימי של מקום העבודה ועוד.

כמו כן, פשעים המבוצעים על ידי עבריינים שלא ממעמד הביניים, אלא ממעמד נמוך יותר, לא יחשבו כמובן כפשעי צווארון לבן.

ניתן להרחיב עוד רבות על מה זה צווארון הלבן, על המצאת המונח ונתונים נוספים. תוכלו להיכנס לאתר שלנו למידע נוסף.

הר הכסף – היכן הכסף שלכם? לפרטים נוספים לחצו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,