נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה חשוב לדעת על פורטוגל?

פורטוגל ראשית

פורטוגל, השכנה הצמודה של ספרד, נעשתה בשנים האחרונות אחת המדינות האהובות ביותר בקרב ישראלים. אמנם לא תוכלו למצוא טיסות ישירות לפורטוגל מישראל, אך זה לא הופך אותה לרחוקה, רק מוסיף לה עוד עצירה קטנה בדרך.

בשנים האחרונות ישראלים שנסעו לחופשה בפורטוגל מצאו את עצמם מתאהבים בה, ויש לא מעט סיבות – מזג האוויר בפורטוגל מאוד נעים בגלל הקרבה לים ואינו חם מדי בקיץ (כמו בצפון אפריקה מדרום) או קר מדי בחורף (כמו בערים כמו דבלין מצפון), פורטוגל היא עם היסטוריה גדולה ונרחבת שהרבה ממנה השתמר במבנים העתיקים שבה ובמוזיאונים המספרים את סיפוריה, בפורטוגל ניתן למצוא את הגל הגדול ביותר בעולם שגם מי שלא גולש ודאי יתרגש לראות את מי שיש לו אומץ לעשות זאת, המדיניות בפורטוגל מאוד ליברלית בנוגע לסמים, פורטוגל זולה מאוד יחסית למערב אירופה. סיבות אלו הן רק חלק קטן ממה שמשך ישראלים רבים לפורטוגל מלכתחילה, ומה שגרם להם גם לחשוב על להישאר.

 

קהילות לא מדומיינות

בפורטוגל מרחב רב ורק כ-10 מיליון תושבים, הנמצאים בעיקר בערים הגדולות – מה שמשאיר הרבה שטחים ריקים באזורים רבים בפורטוגל. בעקבות המפלה הכלכלית שפורטוגל חוותה הפכו השטחים האלה לזולים מאוד, וכך לא מעט ישראלים שרק נסעו לחופשה בפורטוגל, מצאו את עצמם קונים שטח גדול בזול ומפתחים אותו לקהילה. כיום יש לא מעט קהילות שהקימו ישראלים בפורטוגל.

אך הישראלים אינם היחידים שבאו להנות מהשטחים הזולים של פורטוגל, אנשים מכל העולם, במיוחד מאירופה החלו לבוא ולהתיישב בפורטוגל ולהקים קהילות שונות. האקלים המוצלח של פורטוגל תרם לכך שהקהילות יוכלו לדאוג לצרכיהן כמו גידול אוכל, אנרגיה סולרית, אנרגיית רוח ועוד בכוחות עצמם, ותוכלו למצוא מגוון של קהילות מכאלה הדואגות לעצמן כמעט ב-100% וכאלה אשר עדיין משתמשות באמצעים של הערים הסמוכות.

עניין הקהילות הפך כל כך גדול ומסקרן עבור תיירים אשר שמעו על הדבר ורצו להתנסות, אך בלי בהכרח להתחייב לקניית שטח, על כן נוצר ענף שלם של תיירות בקהילות. הקהילות פותחות את שעריהן בפני מתנדבים הבאים ללמוד איך חיים בקהילה, כל קהילה על פי אורח החיים שלה והאידיאולוגיה שלה, לעיתים ישנן סדנאות מיוחדות הקורות בקהילה או פסטיבלים, וזוהי גם הזדמנות להיכנס ולטעום מחיי הקהילה.

 

איך למצוא קהילה?

הקהילות נמצאות בדרך כלל באזורים עם המון טבע, למשל חבל אלגרבה, כך שבקלות תוכלו לצאת גם לטרקים יפים באזור ולהעריך את הנופים הקסומים של פורטוגל, אך הם גם אינן רחוקות על יתר מדי מעיר גדולה, כך שניתן ללכת לעשות סידורים חשובים אם צריך ללא יותר מדי מאמץ, אם כי הגישה אל הקהילות הכי פשוטה אם שוכרים רכב או מארגנים מראש טרמפ עם מישהו אחר ההולך לבקר את הקהילה באותם זמנים, תוכלו לבדוק זאת כאשר תיצרו קשר עם הקהילה אליה אתם רוצים ללכת, והם יעזרו לכם כמיטב יכולתם למצוא את אמצעי ההגעה הקלים ביותר אליהם.

פורטוגל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
דרום ולא רק אדום

לא, לא שוב פעם ים המלח. רגע, אבל מי אמר לכם שזה כל מה שיש לדרום להציע לנו? די

נהר
ברצלונה או ברלין?

אירופה מלאה ערים נהדרות לבקר בהן, לכל עיר ייחוד וקסם משלה עם שפה אחרת, תרבות אחרת, מאכלים אחרים, היסטוריה

מלונות בורונה
מלונות בורונה

במחוז ונטו שבצפון איטליה שוכנת לה עיר עתיקה ומיוחדת במינה, עם ארמונות יפהפיים מתקופת הרנסנס, נוף מרהיב ואווירה רומנטית