נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מה מקבל קבלן מפרויקט פינוי בינוי?

בנייה

פרויקט פינוי בינוי נשמע לדיירים רבים כמו משהו שהוא טוב מכדי להיות אמיתי, יש פער אצל אנשים שלא מבינים מה הקאצ', למה הם יכולים לקבל שיפוץ בחינם ומה האינטרס האמיתי של הקבלן, מה מקבל קבלן מפרויקט פינוי בינוי?

 

אז האם מדובר במזימה?

התשובה הברורה היא לא!, לקבלן יש אינטרס כלכלי מובהק בפרויקט פינוי בינוי, הוא לא עושה זאת מאלטרואיזם טהור וגם אין מזימה מאחורי התהליך, מדובר בפרויקטים בעידוד המדינה שהמטרה שלהם היא לשפץ שכונות, לעזור להן להתקדם למאה ה-21 הן מבחינת נראות והן מבחינת תשתיות.

המדינה, מתוך מטרה לחסוך בעלויות, מאפשרת לקבלנים לבצע את פרויקטי פינוי הבינוי ובתמורה היא מעניקה להם זכויות בנייה מורחבות, הקבלן יכול לשפץ בניין ובמהלך השיפוץ הוא מוסיף לבניין מספר קומות, לרוב שתיים, כאשר בפרויקטים גדולים של פינוי בינוי לפעמים מדובר על שינוי משמעותי ועל תוספות בנייה גדולות אף יותר.

תוספות הבנייה הללו מאפשרות לקבלן למכור את הדירות הנוספות שהוא בנה ובכך להחזיר את ההשקעה שלו בפרויקט ואף להרוויח סכומים נאים ממנו, למעשה מדובר ב-win win situation כאשר שני הצדדים מרווחים.

מצד אחד, הדיירים זוכים להנות מדירה משופצת, במקרים רבים הדירה שהם יחזרו אליה תהיה גדולה יותר, עם תוספת של חדר או ממ"ד, כמו כן, נהוג לשפץ את הלובי של הבניין, בחלק מהמקרים לדאוג לחנייה, לשפץ את התשתיות, לשפץ את חזית הבניין. כל יוצא שבנייני רכבות שנבנו בארץ בשנות ה-50 וה-60 ושמהווים מפגע אסתטי עוברים שיפוץ וזוכים לחיים חדשים.

מהצד השני הקבלנים נהנים מתשואות גבוהות על ההשקעה שלהם, בפרט כשמדובר בבניינים ששוכנים במקומות מרכזיים כאשר תמא 38 תל אביב נחשבת לגולת הכותרת בתחום לאור מחירי הנדל"ן הנוסקים תדיר בעיר תל אביב, גם פרויקטים אחרים בערי המרכז, בירושלים ובחיפה מאפשרים לקבלן למכור את הדירות ברווח הוגן.

 

למה המדינה מאפשרת המיזמים הללו?

הסיבה המרכזית שהובילה לפיתוח מיזמי פינוי הבינוי והתמ"א 38 היא הרצון של המדינה להתמגן מפני רעידות אדמה אפשריות, דו"חות שעברו לממשלה בתחילת שנות ה-2000 הציגו תמונה עגומה ביותר בכל הנוגע למוכנות של המדינה לרעידת אדמה גדולה.

התחזיות הראו כי התשתיות בבניינים רבים מדי ברחבי המדינה לא ממוגנים מספיק בפני רעידות אדמה ושבתרחיש של רעידת אדמה משמעותית יש סבירות גבוהה שבניינים רבים יינזקו ושיהיו נפגעים רבים בגוף וברכוש.

המדינה החליטה לטפל בבעיה ככל יכולתה, אולם היא הבינה שהשקעה עצמאית של המדינה בחיזוק מבנים תגרור הוצאות כבדות מדי על אוצר המדינה ולכן היא החליטה לפנות לשוק הפרטים וליזמים פרטיים ולהציע להם את העסקה שתיארנו לעיל.

כך המדינה הצליחה לתפוס שני ציפורים במכה אחת, גם לחזק מבנים רבים ברחבי המדינה ולהעניק להם מראה חדש ומודרני יותר וגם להגן על אזרחים רבים יותר מפני רעידות אדמה.

פרויקט יוקרה
פרויקט יוקרה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מידע
כסף מצויר
כמה טיפ נהוג לתת לסבל?

החלטתם שאתם רוצים לעבור דירה עם חברת הובלות מומלצת? אתם צודקים, כי האמת היא, שלהעביר את החפצים שלכם לבד

שיפוץ קומפלט לבית
מהו שיפוץ קומפלט לבית

ההחלטה על עריכת שיפוצים ברמה כזאת או אחרת בבית, היא החלטה חשובה שאיננה מתקבלת בכל יום, לא בכל שנה

גמילה מהימורים ראשית
כיצד ניתן להיגמל מהימורים?

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אנשים אשר נקלעים לחובות עתק בעקבות התמכרות להימורים, כמו גם מאבדים את משפחתם,