נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הנהלת חשבונות – מי מבין בזה ויכול לעזור?

הנהלת חשבונות ראשית

הנהלת חשבונות זהו שם לקבוצה רחבה של נושאים ותחומים. חברות, ארגונים, נותני שירותים ועוד רבים אחרים משתמשים בשירותים אלו מתוקף חוק, ומשכך חשוב להכיר קצת יותר לעומק את התחום. אז מה בעצם כולל התחום הזה? מי מתעסק בזה? ומי יכול לעזור במתן שירותים אלה? תשובות לשאלות אלו ועוד יופיעו במאמר שלפניכם.

לפני שנתחיל – קצת מושגים:

 

מהו גוף חשבונאי?

זהו גוף שעוסק בהוצאה ובהכנסה של כסף. כך למשל, חברה, ארגון, חנות ועוד – נקראים כולם גופים חשבונאיים באם כחלק מתפקודם מוציאים ומכניסים כספים.

 

מהו תחום הנהלת החשבונות ומה הוא כולל?

כאמור, הנהלת חשבונות כוללת בתוכה תחומים רבים, כשהעיקרי והמשמעותי ביניהם הוא ניהול התנועות של גוף חשבונאי. מנהל החשבונות של החברה או הארגון יהיה לרוב בעל חיבה למספרים, לחישובים ולכל התחום הפיננסי, שכן אדם זה אחראי לדווח על כל הפעולות והחישובים הקשורים להכנסת והוצאת הכספים והנכסים שיש לחברה. בנוסף לכך, מנהל החשבונות אחראי לוודא שמתקיימת מדיניות כלכלית נכונה ושחזון החברה בהיבט הכלכלי נשמר.

 

מהי העבודה בפועל של מנהל החשבונות?

בכלליות, ניתן לומר שמנהל החשבונות אמון על הדיווח השטוף של ניהול רכש ומלאי, הנפקה של מסמכים חשבונאיים שונים, ביצוע תשקיפים ותחזיות פיננסיות על סמך הנעשה בעבר בארגון, והתנהלות שוטפת אל מול רשויות המיסים. יש לציין שהרישום של הנהלת החשבונות צריך להיות מפורט ומדויק, מכיוון שעל בסיס הדו"חות שהפיק מנהל החשבונות מבוצעת הערכת מצב באשר לעתיד העסק. סיבה נוספת בגינה יש להקפיד על כתיבת הדו"ח באופן ברור ומדויק היא שהדוחות אותם כותב מנהל החשבונות מובאים ומוכרים לצורכי מס, מסחר ובורסה, וטעויות בדו"חות אלה עשויות להוות עבירה פלילית.

 

מה החשיבות של מנהל חשבונות?

כל עסק יכול לפעול מעולה בכל תחום שהוא, אך במידה והוא לא פועל מבחינה חשבונאית – הוא לא יצליח לעמוד ביעדים שלו לאורך זמן וכך ככל שיעבור הזמן הצלחתו תלך ותפחת, שכן התנהלות שגויה מבחינה חשבונאית פירושה התנהלות שגויה מבחינה כלכלית. מסיבה זו כל עסק צריך להעסיק מנהל חשבונות הבקיא בתחום מאחר שמדובר בחלק משמעותי בעסק.

 

שתי שיטות הרישום הנפוצות לצורך הנהלת חשבונות:

  • הנהלת חשבונות כפולה – השיטה הנפוצה להנהלת חשבונות, שיטה זו מבוססת על רישום כפול של כל עסקה, באמצעות כתיבת חובת וזכות.
  • הנהלת חשבונות חד צדדית – שיטה המתאימה לעסקים קטנים יותר, כשבשיטה זו נעשה שימוש בחשבונות הוצאות והכנסות בלבד.

 

במידה ואתם זקוקים לשירותי הנהלת חשבונות, אתם מוזמנים לפנות לחברת אדקו – חברה מובילה שתעזור לכם במציאת מנהל חשבונות מקצועי ואיכותי.

זכרו, תפקידו של מנהל החשבונות הוא תפקיד רגיש אותו יש לעשות בדיוק רב, שכן הדו"חות אותם כותב מנהל החשבונות עשויים להשפיע רבות על עתיד החברה. חפשו אחר מנהל חשבונות מקצועי שידאג להעלות את ערך החברה שלכם למעלה.

 

הנהלת חשבונות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
לחיצת יד
הכירו את אמות

משרד להשכרה הוא האופציה המועדפת ביותר עבור מי שמחפש פרטיות מוחלטת יחד עם יתרונות נוספים הקיימים במתחמי עבודה שיתופיים.

חיפוש בניירות
מי מומחה להחזרי מס?

חלק מאזרחי המדינה כבר מודעים לעובדה שבכל סוף שנת מס יש לבדוק האם מגיע החזר מס ממס ההכנסה. מדובר