נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מתי נכנסה לתוקף קצבה עקב מחלת הפיברומיאלגיה?

חוֹק

פיברומיאלגיה היא מחלה שהחלה לחלחל אל תוך המודעות הישראלית משום שרבים סובלים ממנה. מחלה זו היא מחלה בשרירים על כן שמה דאבת השרירים. ההשלכות שלה פוגעות בתפקוד היומיומי ובשל כך היא נקבעה כמחלה שיכולה להגדיר אדם כבעל אחוזי נכות מסוימים, תלוי ברמת הקושי של המחלה.

התסמינים של מהחלה הם עייפות כרונית, כאבי ראש, שינוי תדיר במצבי הרוח ועוד. אם אתם סובלים בצורה קיצונית מתסמינים אלה כדאי שתלכו לבדוק אם זו המחלה שיש לכם.

 

מתי נכנס לתוקף החוק שמחלה זו היא עילה לנכות?

החוקים אשר נוגעים לאחוזי נכות וקבלת תו נכה משתנים מאוד כיוון שעולם הרפואה מתפתח ומחלות חדשות מתגלות בעולם ויש לתת עליהן את הדעת. כמו כן, בכל מדינה לעיתים יש גל של מחלה חדשה שמביאה להשבתה של האנשים החולים בה ומגיע להם לקבל פיצוי.

ב1 למרץ 2022, לפני פחות מחודש, נכנסה לתוקף הקצבה שנוגעת למחלה זו – לפרטים פיברומיאלגיה ביטוח לאומי.

 

איזה פיצויים אפשר לקבל? – תלוי במקור המחלה

חשוב שתבדקו מה הגורם למחלה כדי לדעת אילו פיצויים מגיעים לכם. גם אם אתם לא יודעים מה גורם המחלה אתם תקבלו פיצוי, אבל אם הגורם הוא תאונת דרכים או תאונת עבודה למשל, יכול להיות שתהיו זכאים לקצבה גדולה יותר. הבנת הגורם תוביל להגדרת סוג הקצבה שמגיע לכם לקבל, לכן חשוב לא לדלג על שלב זה.

 

אחוזי הנכות

יש לבדוק מהם אחוזי הנכות שמגיעים לכם, כיוון שככל שהאחוזים גבוהים יותר רמת הקצבה גדלה וההטבות מתרבות. יש בכך היגיון, משום שאנשים שסובלים יותר זכאים לפיצוי רב יותר, לכן אין לראות בכך מעשה לא הוגן.

אם אתם תקבלו 50 אחוזי נכות ומעלה אתם תהיו רשאים לבצע תביעה של אובדן כושר עבודה – תביעה שתעניק לכם הרבה כסף.

 

מה מטרת הפיצויים?

פיצויים ניתנים מהמדינה כאשר אדם נמצא במצב רגיש וקשה ומגיע לו לקבל עזרה. אנשים עם אחוזי נכות מתמודדים עם מצבים רגישים וקשים יותר מכל אדם ממוצע, לכן יש בכך מעשה של חסד כשהמדינה מושיטה להם יד לעזרה.

אין סיבה שאוכלוסייה שאינה נחה תקנא או תצטער על מתן פיצויים אלה, משום שמקרים חריגים ראויים לקבל יחס חריג.

 

טפלו בעצמכם

אנו מציעים לכם לנסות לטפל במחלה יחד עם הניסיון לקבל קצבה בגינה. אל תזניחו את הטיפול הרפואי והרגיש, משום שהם יוכלו לסייע לכם לא פחות מהקצבה, ואפילו יותר.

 

לסיכום

הקצבה עקב מחלת הפיברומיאלגיה נכנסה לתוקף לפני קצת יותר מחודש, והיא חשובה מאוד משום שהיא מעניקה לאנשים עזרה עם המחלה המעייפת הזו.

אנשים שסובלים ממנה אינם מסוגלים לתפקד באופן רגיל, והקצבה נועדה לעזור להם בכך. לכל חולה מגיע קצבה אחרת, בהתאם לאחוזי הנכות שלו ולסיבת התפרצות המחלה.

מחלת פיברומיאלגיה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,