נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

על עבודתו של עורך דין צוואות

שופט

עורך דין צוואות מתמחה בעריכת צוואות ותכנון ירושה, בהליכים לקיום הצוואה, במתן ייעוץ בענייני ירושה, בקיום צווי ירושה ובהתנגדויות לקיום הצוואה. בעת עריכת צוואה, יש צורך לקבל ייעוץ משפטי פרטני לגבי אופן הניסוח לסעיפי הצוואה בהתאם לרצונות המוריש ולמאפייני נכסיו השונים. בהמשך מאמר זה נרחיב לגבי מספר נושאים והליכים מרכזיים בהם עוסקים באופן יומיומי עורכי דין המתמחים בתחום.

 

עריכת צוואה

כתיבת צוואה ועריכתה הן במוקד עיסוקו של עורכי דין העוסקים התחום זה. צוואות באופן עקרוני מכילות שלוש קטגוריות מרכזיות אליהן יש להתייחס במפורט בעת עריכתן, זהות היורשים, הוראות החלוקה ותנאים וסייגים. כאשר מדובר על הגדרת זהות היורשים הדבר נוגע הן ליורשים ישירים והן ליורשים חלופיים. עוד על מציאת עו"ד צוואות מומלץ ראו כאן.

 

הוראות וסייגים

הוראות חלוקה בצוואה נוגעות לדרך חלוקת העיזבון בין היורשים. יש להחליט אם החלוקה תתבצע בצורה של מנות או כחלק יחסי מתוך כלל העיזבון. סייגים ותנאים מאפשרים למצווה להתנות את קבלת הירושה בפעולות או בהימנעות ממעשים מוגדרים. במסגרת עבודתו ובהתאם לחקיקה ולפסיקה בנושא יש צורך להגדיר רק תנאים המותרים בהתאם לדין.

 

קיום צוואה

נושא נוסף בו עוסק רבות עורך דין צוואות הוא בקיום צוואות לאחר פטירה. במידה ואין צוואה בנמצא, הירושה תחולק בהתאם ליורשים בדין. כאשר ישנה צוואה תקפה, היורשים צריכים להגיש בקשה להוצאת צו עבור קיום הצוואה והדבר הינו שלב הכרחי לקראת מימוש העיזבון כדין. לא יהיה ניתן לפנות למוסדות פיננסיים או להעביר זכויות בנכסים רק באמצעות צו קיום.

 

הגשת התנגדות לצוואה

עורכי דין המתמחים בתחום זה מייצגים גם יורשים המבקשים לערער על הצוואה שבעבורה הוצא צו קיום. הדבר נעשה באמצעות הגשת התנגדות למתן צו קיום צוואה. התנגדות לצוואה יכולה להתבסס רק על עילות ההתנגדות המפורטות בחוק הירושה. מטרת ההתנגדות היא לבטל, לעכב או למנוע מתן תוקף משפטי לצוואה ומניעת הוצאתה אל הפועל.

 

מי יכול להתנגד

בהתאם לפסיקה של בתי המשפט, מי שרשאי להגיש בקשת התנגדות חייב להיות מוגדר בתור, "מעוניין בדבר". הכוונה לאדם שיש לו עניין כלכלי שקשור לפסילת הצוואה וכאשר למתנגד יש אינטרס כספי ישיר בתוצאות הצוואה. צאצא או בן זוג שנושל בצוואה ואמור לרשת את חלקו בהתאם לסדר הטבעי נחשב "מעוניין בדבר", מכיוון שאם ההתנגדות תאושר הוא יירש את חלקו.

 

סיכום עורך דין צוואות

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושאים בהם עוסק עורך דין צוואות. כפי שציינו, העורך דין מלווה את כתיבת הצוואה באופן שיחזק את תוקפה המשפטי. בנוסף הוא מלווה יורשים המבקשים לממש את הצוואה ולהוציא צו קיום כמו גם, יורשים המתנגדים לכך בהתאם לעילות הרלוונטיות בחוק. הניסיון והידע של העו"ד יכולים להשפיע על האופן שבו ההליכים יסתיימו.

עורכי דין

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,