נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהיר ועצבני: הכל על ערעור על דו"ח מהירות מופרזת

דו"ח מהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת היא כל נהיגה במהירות שעולה על המהירות המותרת בדרך. המהירות עלולה להפוך את הנהיגה למסוכנת יותר ולהחמיר את הפגיעה האפשרית בעשרות מונים. משטרת ישראל אוכפת את תקנות המהירות באמצעים טכנולוגיים חדישים, והעובר עליהן עומד בפני ענישה בקנס, בנקודות רישום, בהעמדה לדין ובמקרים מסוימים אף בשלילת רישיונו. מה כדאי לעשות אם קיבלתם דו"ח על מהירות מופרזת והאם ניתן לערער?

 

מה היא מהירות מופרזת?

מהירות מופרזת היא מהירות גדולה יותר מהמהירות המותרת בדרך. אבל גם עבירות מהירות מופרזת מופרדות לפי חומרתן. כל אחת מהעבירות תזכה אתכם בקבלת דו"ח מהירות מופרזת אבל, נהיגה של 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת בתוך העיר או 25 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך בין עירונית נחשבת לעבירת תנועה מסוג אחד, שהעונש עליה הוא קנס בסך 250 שקלים.

לעומת זאת, נהיגה במהירות של 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת בעיר או מעל 51 קמ"ש בדרך בין עירונית, נחשבת לעבירה חמורה בהרבה שהעונש עליה הוא זימון לדיון משפטי ועשר נקודות לרישיון הנהיגה של הנהג.

 

איך בודקים מהירות נסיעה?

משטרת ישראל משתמשת בשלושה אמצעים טכנולוגיים, המודדים את מהירותו של רכב נוסע. בדרך הראשונה, המכונית מצולמת על ידי מצלמה סטטית והדו"ח נשלח, בצירוף פרטים ותמונות בזמן אמת, הישר אל תיבת הדואר שלכם. כמו כן, ישנו מד מהירות נייד שמופעל על ידי שוטר תנועה.

במקרה של נהיגה במהירות מופרזת, יעצור השוטר את הנהג וייתן לו את הדו"ח באופן אישי. בנוסף לכך ישנם מדי מהירות המותקנים בתוך ניידות ומסוגלים לחשב מהירות נסיעה של רכב אחר, בזמן תנועה. בכל השיטות למדידת מהירות יש חסרונות וחולשות שמשפיעות על אמינות המדידה ומאפשרות לערער עליה.

 

עונשים על מהירות מופרזת

עבירת מהירות מופרזת היא אחת העבירות הנפוצות ביותר בכבישי ישראל, למרות שמהירות מופרזת אינה הסיבה המובילה להתרחשותן תאונות דרכים, מהירות עלולה להחמיר מאוד את תוצאות התאונה ועל כן מתייחסים למהירות מופרזת גם במסגרת עבירות של נהיגה בקלות ראש או בעבירות של נהיגה רשלנית.

העונשים על עבירות מהירות מופרזת שונים, בהתאם לחומרת העבירה ולמהירות הנסיעה – במקרה החמור ביותר, יילקח מכן רישיון הנהיגה לפסילה מנהלתית של 30 יום. בכל מקרה, ניתן לערער על דו"ח מהירות מופרזת, וכדאי להיעזר בעו"ד תעבורה לצורך העניין.

 

לסיכום

חשוב לזכור שגם דו"ח על נהיגה במהירות מופרזת והעונשים הנגזרים ממנו, אינם המילה האחרונה. עורך דין תעבורה מנוסה ומקצועי, יוכל לדון בבית המשפט באופן שעשוי להביא לזיכוי של הנהג או להגיע להסדר טיעון שיאפשר ענישה מופחתת.

חשוב לזכור שעבור נהגים חדשים, עבירת מהירות מופרזת בכל הדרגות, תביא להוספת שנתיים לתקופת הנהיגה כנהג חדש, כולל כל המגבלות והתנאים שחלים על נהג חדש. עבור נהגים מנוסים, שאינם בעלי עבירות קודמות, הסיכויים להמיר את הדו"ח והעונש לאזהרה בלבד גבוהים יותר. והעיקר, סעו לאט.

דו"ח מהירות מופרזת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
הבנת משמעותו של תיקון 190
הבנת משמעותו של תיקון 190

תיקון 190 הוא שינוי חקיקתי משמעותי שזכה לתשומת לב ועורר ויכוחים בין מומחים משפטיים וקובעי מדיניות. במאמר מפורט זה,